Mee met een groeps/singlereis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Preddy

Mee met een groeps/singlereis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:35

Omdat ik (24) geen zekerheid krijg van vriendinnen heb ik besloten dan maar alleen op vakantie te gaan. :Y)
Het aanbod singles reizen is echter zo groot dat ik er niet wijs uit ga worden! Wie heeft er tips/sites waar ik een kijkje kan nemen? Het maakt me opzich niet eens zo heel veel uit waar ik heen ga, hou van zowel party/strand vakantie als een reis naar (even als voorbeeld) Thailand.. Hetgene wat ik zoal gezien heb is voornamelijk 30+ en het zou wel leuk zijn als ik met wat leeftijdsgenoten op reis kan! Ik heb vrij in de periode half juni/begin juli. (3,5 wk)

Help mij de zomer door! :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:48

Je zou eens op de site van Mambo kunnen kijken :)

sax89

Re: Mee met een groeps/singlereis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:48

ik heb het zelfde probleem als jou. ik wil graag overal naar toe en het liefst het buitenland maar mijn vriendinnen hebben of het geld er niet voor of hebben geen zin om naar het buitenland te gaan..
Ik ga nu voor ht 2de jaar met beteruit reizen mee met een groepsreis. vorig jaar ben ik naar egypte geweest en nu ga ik in mei naar amerika.

Waar je even op moet letten is:
Zoek gewoon een reis op die jij graag zou willen maken. Dan kun je gewoon de organisatie bellen en vraag voordat je boekt wat de gemiddelde leeftijd is van de reis, hoeveel deelnemers er al zijn en of er ook mensen zijn die alleen reizen.
Van de christelijke organisaties weet ik dat er veel reizen zijn die speciaal voor jongeren zijn. leeftijd van 18 tot 28 zegmaar.

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:11

Ik zat een tijdje geleden in dezelfde situatie en heb ook onwijs veel organisaties bekeken. Mambo is inderdaad een goede optie.

Ik ga dit jaar zelf naar Amerika/Canada met Contiki. Dit is een internationale organisatie en er gaan vooral Australische jongeren tussen de 20 en 28 mee. :D

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 02:06

Bedankt voor deze tips! Ga zeker even gericht verder struinen online. Moet wel toegeven dat ik het wel spannend vind! :D Maar ben iemand die snel contacten legt dus dat zal het punt niet zijn...

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:21

Ik heb al een tijdje hetzelfde voor... Bij mij is het vooral omdat ik echt een bloedhekel heb aan zon-zee-strandreizen :+ , niets voor mij. Wel voor mijn vrienden: jammer dus. Mijn voorkeur gaat uit naar reizen waarbij je iets van het land ziet, waarbij je kennis maakt met de echte cultuur, met de mensen, met hun manier van leven.... Ik heb zo de laatste drie jaar [***] gedaan in het buitenland. Telkens alleen ingeschreven, telkens in een hele groep terechtgekomen waarbij iedereen zich alleen had ingeschreven! Meevaller dus! Maar dat moet natuurlijk ook maar net écht je ding zijn...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:03

Ik ga dit jaar denk ik ook in mijn eentje met een groepsreis mee. Wat ik jammer vind, is dat veel reizen zoveel afstand afleggen per dag. Dan rijd je elke dag 300 km in een busje, daar heb ik dus geen zin in; ik blijf liever in een kleiner gebied waar ik dan wat meer kan zien en echt kan rondkijken, dan van hot naar her te vliegen.

Daarom overweeg ik nu een wandel- of paardrijvakantie, maar ik twijfel een beetje of die fysiek haalbaar zijn voor mij (slechte rug).

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:06

Ik heb eens een paardrijvakantie alleen gedaan (vriendlief wilde niet mee :D ). Het was ontzettend leuk. Groep bestond uit allemaal alleenreizende met dezelfde interesse.

Prettige vakantie!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:15

Ik zit met hetzelfde eigenlijk... Alleen wil ik dus nie naar de zon, ik wil juist naar de oerkracht. IJsland staat op een, maar noorwegen ofzo lijkt me ook tof.

Ik zit er steeds sterker aan te denken om gewoon helemaal in m'n eentje te gaan, omdat je dan ook lekker veel vrijheid hebt in wat je gaat doen. Maar het zijn bij mij alleen nog maar plannen :). Ik zoek ook nog lekker rustig door!

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:26

Ben in Ijsland geweest, vorig jaar januari! Was supergaaf, temperatuur was goed te doen (-2) Voordeel van in de winter gaan is dat alles zo gaaf besneeuwd is etc..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:58

Mijn zus is ook jarenlang op singlereizen geweest, en daar heeft ze ook haar huidige vriend ontmoet. Ik zal eens vragen wat voor organisatie dat was, ze is er altijd heel tevreden over geweest.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 16:34

Graag! Ben er nog niet uit namelijk! Wil ook liever niet in een tent overnachten eigenlijk.. Verwend he ;)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:37

Ik ben een paar jaar geleden met een singlereis van fox meegeweest (wel met een vriendin trouwens). De meeste mensen echter kwamen alleen, leeftijd zat tussen de 20 en 32 jaar en we hadden (op een uitzondering na) een onwijs leuke groep. Ik heb wel een rondreis gedaan, da's wel een aanrader!