Tips rondreis Europa in busje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Tips rondreis Europa in busje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:03

Hoi,

ik en mijn vriend willen de komende zomer waarschijnlijk een rondreis door Europa gaan maken. Hierbij denken we aan ongeveer drie maanden, langer of korter wanneer het leuk blijkt of juist minder. We willen in een kampeerbusje gaan en dachten zelf aan 2500euro per persoon om te sparen. Ik voeg een plaatje toe van de route die we ongeveer willen maken. beginnende door scandinavie (rode streep, zwart =alternatieve route). beide willen we sint petersburg graag zien en als dat zo uitkomt zelfs Moskou, hierbij houden we er rekening mee dat er een Visum nodig is. Darana willen we zuidelijkere landen aandoen, Griekenland, Hongarije, italie enz. We willen ook veel openhouden, plannen niet hoelang we waar blijven want het moet juist een roadtrip worden met verrassingen.

Ik vroeg me af of jullie tips hadden over landen, steden, manieren om onderweg geld te verdienen, landen om juist te vermijden en gewoon doorheen te rijden, tips om dingen mee te nemen, rekening mee te houden, niet te vergeten (hierbij te denken aan pech onderweg, soort brandstof, soort busje enz.) Alle tips zijn welkom!

http://img15.imageshack.us/img15/226/wowm.gif

Waikiki

Re: Tips rondreis Europa in busje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:08

Mijn eerste vraag, mag ik mee? :')
Lijkt me geweldig gaaf om eens te doen :j Echt veel tips vind ik verder niet, lijkt me echt een super ervaring! Maar zou zeker -voor de zekerheid- iets langer uittrekken als 3 maanden. Weet niet in hoeverre jullie echt toeristische bezienswaardigheden willen gaan doen/zien?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:10

We willen wel wat steden zien zoals Athene, Rome. Sint Petersburg, Kopenhagen enz. verder gewoon het land zelf zien en ervaren. we trekken eigenlijk geen vaste tijd ervoor uit maar komen pas terug naar hier als we het helemaal zat zijn of als we bijna blut zijn (en zelfs dan liever niet :D)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:11

You lucky bastard.... :))
Zou trouwens ook Venetie aanraden! Ben er geweest, vond het er niet echt super, maar wel leuk om een x geweest te zijn!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:14

De kust van Zuid-West Frankrijk is zeker de moeite waard te bekijken :j. Machtige (surf) golven en een apart sfeertje (ala Hawaii). Mooie bossen en leuke stadjes (denk aan Biscarosse, lacanau, biarritz, mimizan)

Verder heel veel plezier, lijkt me echt supers!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:15

Ja venetie ben ik twee keer geweest! Wil mijn vriend graag heen dus dat komt goed :Y) vast bedankt voor de tip Zap!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:39

Tip die ik je wel kan meegeven, is dat je in de meeste balkanlanden (bv Roemenie/bulgarije) rijden als het al donker is best vermijd. Banen liggen er vaak afschuwelijk slecht bij en er wordt nog heel veel met paard en kar gereden (die dus géén verlichting hebben). Ook durven daar nogal eens koeien in het midden van de baan staan... In de donkere zie je die pas als je er tegen zit :+

Verder kan ik alleen maar jaloers zijn :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:05

goh wat leuk dat jullie jaloers zijn :D ik zie het ook heel erg zitten moet ik zeggen, het hele idee!

bedankt voor je tip Tantjeuh, zulke dingen kan ik wel gebruiken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 16:18

Ik ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die dit eerder hebben gedaan of die weten, wat een handige manier is om onderweg geld te verdienen! Zoals koeien melken bij wijze van spreken, al is het maar puur om een avondmaaltijd te verdienen of een klein beetje geld.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 20:54

weet iemand misschien nog een mooi kampeerbusje te koop van maximaal 1000euro die ook geschikt is voor een rondreis?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:45

hoi hoi,

ik weet dat dit topc al even wat ouder is, maar wilde eigenlijk weten of jullie al rondgetrokken zijn en hoe het was!