Luxemburg? Aanraders? Afraders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Luxemburg? Aanraders? Afraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:38

Ik zit erover te denken om dit voorjaar (zeg maart / april / mei ergens) een weekendje weg te gaan met een vriendin. Zij wil niet naar Frankrijk ( >;) _-:( ) en ik wil niet naar Duitsland ( :n ), België vind ze niet vakantie genoeg :') Dus gaan we het eens in Luxemburg proberen :)*

Ik ben er echter nog nooit geweest, weet ook niet wat ervan te verwachten. Dus was ik benieuwd waar de Bokkers onder ons geweest zijn en wat jullie ervaringen zijn :) Of er bepaalde gebieden, steden, objecten aan of afraders zijn.

WillemYntJee

Re: Luxemburg? Aanraders? Afraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:45

Aanrader: Tanken net over de grens van Frankrijk naar Luxemburg, veeeet goedkoop :P Doen wij altijd op terugweg van wintersport. Er zijn er 2 na elkaar, 1 shell en 1 texaco. Mja hangt er maar net vanaf waar je heen gaat natuurlijk of je daar ook in de buurt komt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:47

Alle tankstations in Luxemburg zijn goedkoop. ;)
Ik zal eens even een Luxemburg-kenner een zet naar dit topic geven.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:20

Maya, genoeg te doen in Luxemburg! En je kunt vanuit Noord Luxemburg ook makkelijk naar zuid Belgie :D .
Je hoeft je bestemming idd niet te bedenken adh van een tankstation, want die zijn overal en overal net zo goedkoop. Voordeel aan Luxemburg is, dat het niet zo groot is en je een uitstapje naar alle hoeken van het land kunt maken.
Er zijn toeristischere stadjes zoals Vianden, een tripje naar Luxemburg stad is altijd de moeite waard, je bent echter ook zo in Trier (Duitsland), je kunt het Mosel-gebied bezoeken (erg mooi) en wandelen in het kleine Esch-sur-Sûre.
Tegen de tijd dat je weet waar je heen gaat, kan ik je misschien wel aan eetgelegenheden etc helpen :9 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:26

Ik ben in Beaufort geweest, is geweldig daar! Vianden is ook geweldig, daar zijn we naartoe geweest toen er een of ander middeleeuws festival was. Echt heel erg leuk!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:30

Als vriendin zijnde :P Ik heb tot dusver altijd graag in de onderste helft van Luxemburg gezeten, vanaf Diekirch/Ettelbruck zeg maar. Bij Grevenmacher kun je ontzettend mooi wandelen. Bij Echternach ook. Trier is prachtig om te zien. Maar stiekem is dat Duitsland en dat wil Maya weer niet :P Luxemburg-stad is idd het bezoeken waard. Larochette heeft ook een leuk wandelstuk en een mooi kasteel. :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:33

Ssst, gewoon niet vertellen dat Trier in Duitland ligt. ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:38

De omgeving van Larochette is heel mooi inderdaad .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:40

Wat ook een erg mooi plaatsje + omgeving is, is bij Wiltz.
Heeft een fijne ligging waardoor je gemakkelijk alle kanten van Luxemburg op kunt.
De omgeving is erg mooi en er is veel te zien. Vanuit daar zijn plaatsen als Vianden en Luxemburg-stad ook gemakkelijk en snel te bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:43

Wat ook leuk is om te doen is de wandeling door het Müllerthal.
Echt heel erg mooi :j

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:32

Knauf is best wel leuk om te winkelen, is een winkelcentrum vlak over de grens met België.. in België ligt Gouvy er vlakbij..

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:48

ik heb op camping birkelt in Larochette gewerkt.. Mooie omgeving.. Je kunt alle kanten op.. Natuur, activiteiten en je bent ook makkelijk in Luxemburg stad.. Je kon er toen ook buitenritten maken op die camping.. stelde niet heel veel voor, maar was toch leuk in de 'bergen' daar vond k..