buitenland (emigreren)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandro

buitenland (emigreren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:54

hallo,
ik weet niet waar ik het juist moet plaatsen.als het fout staat verplaats het dan maar.
ik ben het hier gewoon beu in belgië.
ik droom al heel mijn leven om te wonen waar veel vlaktes zijn ,zoals bij de cowboys hihii. wyoming ofzo iets lijkt mij zo leuk om te wonen zoals bij time out reizen.
maar nu mijn vraag. hoe begin je eraan wat moet je allemaal aanvragen ? hoe vind je daar werk enzo.
is er iemand die zo verhuisd is en daar een leven is begonnen.
groetjes en alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 11-03-09 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:55

Ik ben erg benieuwd, ik woon dan in nederland, maar ben het inmiddels ook behoorlijk zat en ik wil na mijn studie graag gaan emigreren :)

Anoniem

Re: buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:50

Ben ook benieuwd..
Wil sowieso jaar buitenland na mijn VWO, maar daarna wel gewoon in Nederland studeren.
Wellicht als ik mijn studie voltooid heb serieus overwegen om definitief te gaan. :)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:16

Je zal er zoiezo werk moeten vindenenzo en ik denk dat als er iets is wat je leuk lijkt, een plaats bedoel ik, dan kan je er beter eerst voor een paar maanden heen gaan om te kijken of het echt wat is..

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:19

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:24

LZP -> BI

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:29

Hallo Sandro,
Ben jij inmiddels al wat verder in je plannen?
In feite ben ik zo iemand die naar het buitenland is gegaan en daar (nu hier in het buitenland dus) ben gaan werken met paarden.
Een en ander ben ik uit principe kwestie gestart. Ik wilde naast het onderzoeken hoe dat zat met mijn verliefdheid voor de man ook de situatie van paarden en de werksituatie van de man veranderen en ik ben er tot over mijn oren in betrokken geraakt.
Vanuit de mogelijkheden en vanuit de cultuur ben ik gaan denken en gaan motiveren.
Werken in het buitenland -zo is mijn ervaring- is vooral heel veel eigen intiatief nemen en tonen en geen afwachtende houding aannemen.
Uiteraard is het heel anders wanneer je in een goedwerkende ranch terechtkomt en goed moet observeren hoe en wat de werkzaamheden zijn. Dan zul je ongetwijfeld bereid moeten zijn orders aan te nemen en goed uit te voeren.
Naar het buitenland gaan betekent: de daar gesproken taal machtig zijn, vrienden en familie achter laten, vaak comfort wat in Nederland zo makkelijk zo vanzelfsprekend is te laten voor wat het is, je open stellen voor veel nieuwe en imo rijke ervaringen.
Wanneer iets diep in je broeit zou ik er zeker gehoor aan geven.
Niet teveel ervaringen van anderen afwachten maar je eigen pad opgaan, daarna kun je ervaringen uitwisselen en volgende stappen gaan zetten. Succes!

Edit: hier nog een bruikbare link voor werken zoeken in de paardenbranch in het buitenland
[EA-GZ] Interne werkplek; sites?