Milaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 14:07

Komende zomer ga ik een weekendje naar Milaan, voordat ik doorreis naar mijn ouders in Pisa. :)

Hoe zijn jullie ervaringen met Milaan? Wat mag ik absoluut niet missen, iemand nog tips wat betreft hotels ed, en zijn er nog buurten in het centrum waar je als meisje alleen beter niet kunt zitten? :+

Barst maar los :D

Sentido

Re: Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:10

Ik lees even mee. Ga over 3 drie weken met school naar Milaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:18

Ik ben er net een week of drie geleden geweest. Idd ook een weekendje en daar heb je IMO wel genoeg aan. Zelfs de locals bij wie ik overnachtte gaven aan dat je het met 2-3 dagen wel hebt gezien als toerist. ;)

Omdat ik bij een vriendin buiten de stad heb overnacht weet ik niets over hotels etc. Ikzelf werd alleen gewaarschuwd voor het centraal station, daar willen 's avonds nog wel eens creeps rondlopen, maar ik hoefde daar gelukkig alleen over te stappen (en ik ben op zich wel wat gewend ;) ). Verder heb ik daar gewoon in mijn uppie in het donker door de stad gelopen, winkelstraten e.d. zijn IMO veilig. Gewoon geen dingen doen die je thuis ook niet zou doen. ;)

Zal later dit weekend ff terugkomen met een lijstje van dingen die ik gezien heb. Sowieso is de Via Torino erg leuk om te winkelen en uiteraard moet je de Piazza del Duomo hebben gezien met de Dom en de Galleria. ;)

Ik zou je ook een dagkaart voor de metro aanraden, kost 3 euro en dan kun je ook wat verder dan alleen hartje centrum. Ik ben bijvoorbeeld Monte Stella op geweest, een kunstmatige heuvel in een park, waar je uitzicht hebt over de renbaan en het stadion, en je ziet daar ook de Alpen erg goed.

Houd er rekening mee dat de talenkennis van de gemiddelde Milanees vrij slecht is. Het is Italiaans, Italiaans en Italiaans, en als je geluk hebt spreekt eens iemand drie woorden Engels (op een enkele uitzondering na). Ook dat werd bevestigd door de locals die ik ken (en die gelukkig wél vloeiend Engels spreken).

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:33

Bedankt voor je reactie ;)

Opzich ben ik niet zo bang aangelegd hoor, maar ik weet dat er bv in Napels wijken zijn waar je echt niet in een hotel wilt zitten, is wel fijn om dat van tevoren te weten ;)

Metrokaart valt erg mee dan kwa prijs, dat is dan idd wel handig. Dat de talenkennis van de gemiddelde italiaan belabberd is weet ik, was al van plan om een woordenboekje mee te nemen zodat ik iig kan uitleggen dat ik een treinkaartje wil oid :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:14

Ik ben vorig jaar naar milaan geweest voor school. Na 3 dagen heb je het er idd wel gezien. We zijn naar de dom geweest, dat theater en nog wat bezienswaardigheden die daar in de buurt liggen. Ik heb toen het hotel geregeld, was echt prima. Ik kan wel opzoeken welke het precies was. Was niet duur en het was heel netjes.

Edit: Gevonden, Hotel Vallaze, Via Vallazze 14 ,Milan 20100, Italy

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:21

Ik ben vorig jaar een dagje naar Milaan geweest.
Vond het leuk voor een dag maar zou er niet meer terug willen.
Hebben wat kerken bezocht en natuurlijk geshopt :)