Florida 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Florida 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 21:37

Hoi,

Ik heb deze week te horen gekregen dat wij dit jaar naar Amerika op vakantie gaan.
En dan wel naar Florida.
Ik weet niet precies hoe het plaatsje heet waar we zitten. Het is een groot golfpark of iets..
We zitten 4/5 uur rijden van Miami, en we zitten dicht bij Disneyland.
Dit is voor het eerst dat ik naar Amerika ga.
Nog meer mensen die naar Florida gaan deze zomer, of ervaringen hebben?

Ik hoor het graag! :D

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:52

Ik heb jaren terug samen met mijn ouders een 16 daagse rondrit (met een huurauto) door Florida gemaakt.
Ik denk trouwens dat je disneyworld in orlando bedoelt. Disneyland ligt namelijk in californie :D
Disneyworld is zeker de moeite waard om te bezoeken, maar schrik niet van de grote! Ben je wel eens in de efteling geweest? Doe die maar x5 ofzo. Wij hebben 3 hele dagen rond gelopen in disneyworld en niet eens alles gezien. En dat was dus al een aantal jaren terug. Best kans dat het nu nog groter is.
Seaworld ligt ook vlakbij orlando en leek mij ook heel mooi om te zien. Helaas miste mijn vader de afslag en de volgende kwam pas na 100 km dus wij zijn niet naar seaworld geweest. |(

Birgit__

Re: Florida 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 21:54

Och, ja.. ik bedoel idd denk ik Disneyworld haha.
Nee idd er werd ons al verteld dat álles groots is.
Seaworld lijkt mij ook wel gaaf.
Bedankt voor je reactie. :D

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:12

Florida heeft best veel mooie en leuke dingen om te bezichtigen. Jammer dat jullie in 1 plaats zitten want veel dingen zijn gewoon niet haalbaar om op 1 dag heen en weer te rijden, zoals de Everglades en key west.
Wij kregen ook van te voren te horen dat het echt super groot was, maar echt, als je daar voor het eerst komt, je weet niet wat je meemaakt. Het is echt zo veel groter dan je je voor kan stellen.
De eerste dag dat we er waren, gingen we op zoek naar ons eerste hotel. Na wat gezoek hadden we eindelijk de juiste straat gevonden. Nadat we 20 km hadden gereden begonnen we te twijfelen of we nog steeds in de juiste straat waren want we hadden ons hotel nog steeds niet gezien. Even gestopt en aan iemand gevraagd of we goed zaten. Bleek dat we nog 10 km verder moesten zijn en dat was dus allemaal 1 straat!
Vliegen jullie via Miami? Ik zal als tip geven om de eerste nacht dan ook daar door te brengen en niet meteen een auto te huren om door te rijden naar orlando. Na zo'n lange vliegreis zijn jullie bekaf en dat komt de rijkunsten in een vreemd land niet ten goede.
Er is zo veel verkeer, wat zowel links als rechts inhaalt en dan heb je op de rijkswegen ook zowel links als rechts afslagen liggen. Als je dat allemaal niet gewend bent, weet je niet wat er op je af komt. En als je dan ook nog eens met een suffe kop achter het stuur kruipt, lijkt mij geen goede combinatie.

Maar in ieder geval een prettige vakantie gewenst en ik wacht met spanning op je verslag en foto's :D

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:43

Ik ben 3x geweest, toen ik 8, 9 en 11 was. Ik kan me nog herinneren dat het fantastisch was. Alle drie de jaren van Orlando richting het zuiden gereden met de auto en dan bij Miami on the plane naar huis. Seaworld is ge-wel-dig. Ga zeker ooit nog een keer die kant op.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 13:58

Hoi, bedankt voor jullie reacties.

Ik weet ondertussen dat we in de bij het plaatsje Lake Wales zitten, en op google earth heb ik ons huisje gevonden. We zitten dichtbij Seaworld, Disneyworld, MGM studios, Univursal Studios en dat ene ruimtevaart gedoe.. :P

We gaan zeker ook naar Miami en we hebben als tip gekregen ergens te overnachten want anders is het veel te vermoeiend om ongeveer 8 uur heen en terug naar Miami te rijden.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:56

Ik ben een paar jaar terug naar Orlando geweest met mijn zus samen. Kennedy Space Center is echt een aanrader! Verder is het waterpark Wet & Wild ook wel lollig :D Ik zou ook zeker naar een park van Disney gaan, je betaald er wel veel voor, maar dan heb je ook wat :D Wij zijn toen naar de studio's gegaan omdat die toen in Parijs nog niet was. Erg leuk! En je moet ook een keer naar de zee natuurlijk ;)

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:00

Oh Florida is echt zo leuk.
Wij zaten altijd in Orlando en dat is inderdaad dicht bij Disney.
Ze hebben daar zoveel leuke parken van Disney ook zeker de moeite waard om eens naar Disney's Typhoon Lagoon Water Park te gaan.
Ik wens je alvast een hele fijne en leuke vakantie toe! :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:08

Oh leuk Orlando :)

2 jaar terug ook geweest. Seaworld is een aanrader, deze kan je in 1 dag zien en als je nog niet genoeg hebt gezien, moet je je kaartje inleveren bij uitgang en mag je de volgende dag weer komen (gratis, overigens was dit 2 jaar terug het geval weet niet of dit veranderd is).

Wet'n'Wild is erg leuk, zwempark met veel glijbanen.
Daytona beach is ook leuk (uurtje rijden). Heerlijk naar het strand en je kan vissen op de pier (hengel huren en aas kopen kan op de pier) en als je geluk hebt zie je haaien zwemmen :=
En je kan met je auto het strand op, erg grappig om al die amerikanen daar zo te zien met hun mega auto's :)

Je hebt ook heerlijke outletmales in Orlando!!

Disneyworld ben ik niet geweest, ik vond de entree erg duur aangezien het mij niet zo heel erg trekt had ik het er niet voor over.

Maar ik denk dat het allemaal wel goed moet komen met jullie!! Heel veel plezier alvast :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:15

Oh! De Millenium-mall is ook erg leuk!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 12:15

Dankje wel voor jullie reacties!

Nu heb ik er nóg meer zin in. :D

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:17

Ik ben een paar jaar terug naar Florida geweest! :D
echt een vakantie om nooit te vergeten!
we zijn ook naar Disneyland geweest, en ook nog naar vele andere parken! Weet de namen niet meer maar ook een met dieren en Seaworld, en nog een ander pretpark! :D super!

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:18

Splendesco schreef:
Oh Florida is echt zo leuk.
Wij zaten altijd in Orlando en dat is inderdaad dicht bij Disney.
Ze hebben daar zoveel leuke parken van Disney ook zeker de moeite waard om eens naar Disney's Typhoon Lagoon Water Park te gaan.
Ik wens je alvast een hele fijne en leuke vakantie toe! :D

Idd dat water park ben ik ook geweest, dat was echt geweldig!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:50

paar jaar geleden ook naar florida orlando geweest, vond bush gardens en discovery cove het leukst, maar ook disney (+waterparken) , universal studio's, wet 'n wild, aligator land, helicopter vlucht boven disney, sea world en een keertje midget golfen (banen zijn echt leuk daar helemaal aangekleed naar een bepaald thema) zijn super.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:08

Ik ben ook een paar jaar geleden geweest, wij zaten in Orlando en hebben ook alle parken bezocht.

Seaworld was voor mij echt favoriet maar ik ben dan ook gek op dolfijnen en orca's, en de dolfijnen mag je daar voeren en aaien en ze hebben een onwijs gave orca show.
Ik vond het zo gaaf dat we toen zelfs een weekpas hebben gehaald zodat ik elke keer erheen kon nog ff snel een uurtje haha..

En wat ook echt gaaf is( als je van water en waterdieren houdt ) is Discovery Cove. Echt een aanrader.
Je kan daar met dolfijnen zwemmen. Je gaat dan eerst snorkelen in een heel groot stuk water met hele grote roggen en hele mooie tropische vissen enzo.. en je kan je een paar uur vermaken aan het strand, in het zwembad of snorkelen en kijken naar allerlei dieren en dan ga je uiteindelijk met dolfijnen zwemmen.. héél erg gaaf!

Ohja en Universal Studios is ook onwijs gaaf.. mooie attractie's enzo..
Disneyland vond ik persoonlijk wat minder. Als je nog nooit in disney geweest bent zal het vast mooi zijn, maar als je al eerder in Disneyland Parijs bent geweest vind ik Amerika een stuk minder spectaculair.

En de supermarkten daar zijn énorm.. zo gaaf joh. En dan gewoon serieus 's cohtends een macdonald in de supermarkt en daar zitten mensen dan gewoon te ontbijten!!
Als je een cola besteld ergens krijg je zowat meteen een liter en dan kan je ze bijna overal nog gratis weer aanvullen,ook zo apart :)

Amerika is eeeecht heel erg gaaf, heel veel plezier.
Oh en ik weet niet of jullie een auto huren ofzo, maar vergeet geen losgeld bij de hand te hebben want vanaf Miami kom je een paar tolwegen tegen :)

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:12

Ben zelf ook 4 jaar geleden er geweest ! in Orlando ..

Echt het is een geweldige ervaring, we zijn ook naar alles geweest wat er zo ongeveer te zien was ..

* Sea world (daar kwamen we voor)
* Disney
* Universal studios (echt een aanrader!)
en dan nog Discovery cove waar ik met dolfijnen heb gezwommen, echt een heerlijk park was dat.

En alles is daar ook dubbel Huge, bestel je een middel cola krijg je bijna een liter joh .. echt je staat daar versteld te kijken, wij in ieder geval wel, in ieder geval een enorm gave ervaring vond ik. Heel erg veel plezier! :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:03

Hoe heeft iedereen het gedaan, ik wil ook wel naar orlando.
Moet je dan zelf alles regelen zoals hotels en autohuur

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:13

Wij hebben een rondreis door Florida gemaakt en alles was van te voren door het reisbureau geregeld. Bij aankomst stond er een auto klaar met een boekje over de route die we moesten rijden. Het reisbureau had ook alle hotels op die route al geregeld.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:29

Hey wat gaaf zeg, ik ga volgende week vrijdag naar Miami voor een paar dagen. Het is hier niet zover vandaan, dus het lijkt me wel gaaf. Een paar vrienden van mij zitten in Orlando voor stage bij Disney, dus misschien dat ik daar nog een dag heen ga.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:10

Voor mij is het dit jaar 10 jaar geleden dat ik een rondreis door florida heb gemaakt. Het was ook mijn eerste vakantie alleen en ik wil sindsdien alleen maar terug naar Amerika.

Ik vond vooral de Everglades heel gaaf en Kennedy Space Centre.
De parken zijn ook heel leuk.

Nu de dollar zo laag staat is het wel erg aantrekkelijk om te gaan. Ik kn maar moeilijk een keuze maken voor dit jaar :D hoezo luxe probleem.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:46

Het is al meer dan 14 jaar geleden dat ik er nog ben geweest, maar wat ik me ervan herinner is vooral dat het in de zomer bloedheet én vochtig is. Toen wij nog in Amerika woonden, gingen we er in januari/februari op vakantie en toen al was het dik in de 20°...

Verder zou ik aanraden om niet alleen maar op één plaats te blijven. Huur een auto, rij wat rond en ga verkennen. Er zijn zoveel mooie dingen te zien in Amerika! Vooral dan de natuur.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:45

Ik ga van de zomer 3 weken naar Florida! Echt enorm veel zin!
We vliegen naar Miami, verder staat er nog niks geboekt :=
Boek voor de 1e paar nachten een hotel/hostel in Miami en de rest zien we wel :)

*aftellen*

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:45

Pff jongens, bij alle parken en bezichtigen die worden genoemd komen de herinneringen weer boven. Zooo gaaf. Heb volgens mij ook echt alle parken gezien zo ongeveer. Dat Disney waterpark is trouwens ook cool, als je in de rivier gaat met je band ben je zo 3 kwartier á een uur onderweg.

Met zo'n propellor-boot over de everglades is ook te gaaf!

Trouwens Marrie, zoals jullie het doen is echt beter. Hotels genoeg daar te boeken, en voor weinig geld heb je al gauw een eenvoudig maar leuk hotel en bijna alles heeft wel een zwembad.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:15

Denk dat we alleen op Key-West een hotelletje boeken van tevoren, volgens mij zitten daar niet heel erg veel hotels wat ik zo lees op diverse sites.

Ik moet ook echt tussen parken gaan kiezen, anders word het volgens m'n lief een parkenvakantie _O- Haha, al die pretparken, denk dat wij gaan voor 5 parkenkaart...

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:12

Wij zijn in December nog in Florida geweest.
@ Marrie zou inderdaad een hotelletje boeken het is daar altijd druk, maar wel te gek vooral de bars.
Spacecenter is een echte aanrader, ik vond het erg interessant ook hoe de wildlife behouden word over het hele gebied.
De Everglades is ook een aanrader, boven de Everglade loopt een openbare weg van de west naar de oostkant volgens mij noemen ze die Alligator Alley daar liggen bij honderden de Alligators aan de kant van het kanaal langs de weg, een echte aanrader, maar wel oppassen daar.