Roadtrip naar ijsland of noordkaap met een kleine auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Roadtrip naar ijsland of noordkaap met een kleine auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:16

Ik zit er echt aan te denken om naar ijsland of noordkaap met mijn smartje te rijden samen met een vriendin.
Er een leuke roadtrip van te maken, dus ook geen huttentocht maar lekker met de tent (ook maar even zien of het er wel allemaal inpast) :D

Zijn er ervaringen van mensen die met een kleine auto ver hebben gereden? Of eventuele tips?

Ben benieuwd :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:06

Als jij een zeewaardige Smart hebt gaat Ijsland je wel lukken :D

lesilla

Re: Roadtrip naar ijsland of noordkaap met een kleine auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 13:30

Dat is nog wel een idee :P, daarom zou ik eigenlijk met smart willen maakt de overzet goedkoper.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:32

Zijn er geen verhuurbedrijven op IJsland te vinden.
IJsland lijkt me niet echt geschikt voor een Smart wat de conditie van de wegen betreft.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:36

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:44

hey katiavl, het is wel een heel eind naar de Noordkaap hoor, maar eht is idd haalbaar met de auto, de noren zijn supervriendelijk en de infrastructuur is top. *D

Hou alleen we in de gaten dat hoe noordelijker je komt, des te desolater het wordt; als je pech krijgt, dan is het handig dat je weet wat er mogelijk is. Wolven zat in het noorden. Kamperen gratis, kan heel gezellie worden! :D

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:42

Ik zou niet met een kleine auto naar IJsland gaan... En al helemaal niet als je echt het binnenland wil gaan bekijken. Dan heb je wel echt een 4x4 nodig...
Het stikt er trouwens van de autoverhuur bedrijven op IJsland dus dat moet ook geen probleem zijn :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:40

Hoe willen jullie in vredesnaam met een auto naar Ijsland? Met een boot? met een vliegtuig?

Die eerste zou nog kunnen maar gaat er uberhaubt een veerboot naar ijsland? :?

Een dikke SUV heb je wel echt nodig op Ijsland anders kom je nergens....tenminste niet land inwaarts.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 15:43

Ja smyril line gaat naar ijsland (langs farroe en shetland ook). Die wouden we sowieso nemen met de camper maar dat werd erg duur.
En gelukkig maar.....wist niet dat de wegen daar slecht waren dus konden we sowieso daar niks doen.
Het carpakket gaat inderdaad alleen langs de zijkant.

Maar ik ga het bij noordkaap houden dankzij jullie, deels omdat ik noorwegen ken en de wegen daar goed bereidbaar zijn.
En als ik dan ergens stilval kan ik mezelf nog redden met mijn gebrekkig noors.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:31

ik weet niet of ik met een smart naar de noordkaap zou rijden, als je ook al je kampeeruitrusting mee moet nemen..
ben afgelopen zomer in noorwegen geweest, met z'n 2en in en VW Golf en die zat al aardig vol. De Noordkaap is echt een heel eind rijden over wegen die niet zo goed zijn als in NL. Ze kennen bijna geen snelwegen in Noorwegen (alleen rond Oslo).

(maar lees nu dat je noorwegen zelf ook al wel kent)

Als je dan toch met de auto naar de noordkaap gaat, ben ik wel heel benieuwd naar je ervaring!! MOet je maar even een topic openen tzt ;) ik wil namelijk ook een keer heen!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:39

Ja, er is een prima veerverbinding met IJsland, komt aan de oostkust aan, Seyðisfjörður. start in Hanstholm Denemarken , en doet ook Bergen, Noorwegen, en de Faroe eilanden aan(google "smyril line").
In de zomer is een kleine auto geen probleem, als je op de ringweg blijft, het binnenland is inderdaad niet aan te raden zonder 4x4. Autoverhuur was hier altijd schreeuwend duur, maar dat is misschien beter geworden "dankzij" de financiele crisis hier...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:45

Ja hoor, prima te doen. Ligt er wel een beetje aan welk jaargetijde, in de winter zou ik het niet doen. Ik ben in het voorjaar naar Zweeds Lapland gereden. Was een tocht van 2400 km, autootje helemaal volgepakt. Heb wel niet gekampeerd, maar had spullen bij me voor 5 maanden. En ik heb een Seat Arosa. Ienimini koekblikkie dus.

Wel kan er in het voorjaar ook nog veul sneeuw vallen:

Afbeelding