Vragen snachts vliegen, hoe doen jullie dat? winkels open?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Vragen snachts vliegen, hoe doen jullie dat? winkels open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:39

Hallo
Ik heb maandag mijn vakantie besproken van mij en mijn vriend.
We gaan zondag 16 aug voor 15 dagen naar turkije (niet met turkish airways gelukkig)
Echter vliegen we al zaterdag nacht om 6.20 en komen we ook weer zondag avond (eigenlijk nacht) oom 00.50 als het niet uit loopt terug.

erg fijn dat je dan de hele dag daar nog hebt heen en terug! toch weer beetje extra vakantie en meer waar voor je geld!
Maar voor de wegbrengers is het niet zo fijn en is er dan wel wat te doen op schiphol (de heen weg)
We moeten dan dus rond 3 uur op schiphol zijn wil je ruim op tijd zijn. Zijn er dan al wel winkeltjes open? eet/drink tentjes?

Hoe zouden jullie het doen? of heeft iemand ervaring?

Als we met de trein gaan is het het volgende schema in utrecht moeten we dan 1 keer over stappen
om 12 over 1 zouden we daar aan komen en om 7 over 2 vertrekt de trein naar schiphol.
We zouden dus om 3 uur preccies daar uit komen en als ik het goed begrepen heb stap je uit onder schiphol dus ben je zo bij je incheck bali. Maar dan komt de angst, was als de trein niet komt, wat als de trein vertraging heeft etc etc
00:07 Nunspeet 2 Amersfoort Stoptrein (NS)
02:59 Schiphol 5-6

we zouden ook in lelystad op kunnen stappen dan kan mijn vader ons over dag wegbrengen naar me broer die woont 5 min lopen van het station. Dan hoef je niet over te stappen maar word het ook de trein van 00.00 en zijn we er al om 1 uur. Maarja dan kan ik op schiphol mn koffer neer knallen en even gaan slapen tot het inchecken in de trein kan dat niet dan ben ik bang dat ik te ver reis :7

volgende mogelijkheid is auto mee nemen en bij schiphol parkeren.
wat ik tot dus ver heb kunnen vinden is dat je dan 7 euro per dag betaald. Ik moet dan denk ik voor 16 dagen betalen omdat ik zondag nacht dus eigenlijk al maandag terug kom.
112 euro word dat dan. maar dan vraag 2 kun je snachts je auto plaatsen en wel mee krijgen of gaat dan tot en vanaf bepaalde tijden?

andere optie zou zijn taxi maar ik ben bang dat taxi heen en terug duurder is als auto laten staan.
En dan nog wat als je eigenlijk om 1 uur snachts land en het loopt 2 uur uit?

Als het echt niet lukt brengt en haald mijn vader ons gewoon. maarja dan moet die man snachts zijn bed uit voor ons. Nadat hij 1 a 2 dagen eerder vanuit spanje met de caravan is wezen rijden. Vind dat iets wat l+llig :+

zijn er nog andere optie's? wat zouden jullie doen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:44

Als je om 6.20u vliegt en om 3u op schiphol bent, ben je echt ruim op tijd hoor :j
Ik kwam de laatste keer 50 minuten van te voren aanrennen :=
En de keer daarvoor ook :=

Schiphol lang parkeren heeft soms aanbiedingen, je kan ook kijken naar die parkeerbedrijfjes eromheen.
Ongeveer 50 euro per week en je wordt gehaald en gebracht. Ook 's nachts hoor.
Laatst bijgewerkt door Nic op 26-02-09 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:44

De nachttrein zal heus wel rijden, dat lijkt me geen probleem. Daarnaast kun je ook gewoon de auto achterlaten op het langparkeer terrein. 24 upd rijden daar pendelbusjes naar het vliegveld: http://www.schiphol.nl/VanNaarSchiphol/ ... rkeren.htm

Als je om 6:20u vliegt, dat is een redelijk normale tijd voor een charter. Om 03:00u aanwezig zijn kan, maar vind ik zelf behoorlijk vroeg.
Na het inchecken zijn er achter de douane eigenlijk altijd wel gelegenheden om even iets te eten of te drinken te kopen :-). Verder gewoon een boek mee in de handbagage :-).

Schiphol draait 24 upd door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:46

Wat betreft de winkeltjes op schiphol: Niet alle winkels zijn 's nachts open, maar een (volgensmij redelijk groot) deel wel. Een kop koffie, broodje etc kun je dus echt wel krijgen :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:48

Om de een of andere vage reden vlieg ik altijd 's nachts :')
Voor de douane is eigenlijk alleen de burger king open op dat tijdstip.Achter de douane is ook niet zo heel veel te doen.Neem idd een boek ofzo mee.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:51

Nou het eerste jaar was het verschrikkelijk stressen toen kwamen we ook maar 1 uur van te voren aan op schiphol stond een rij van hier tot aan egypte bijna ;) en moesten we ook rennend de hal door naar ons vliegtuig en ik heb geen zin om rennend en stressend mijn vakantie te beginnen vandaar dat ik rond 3 uur aanhoud. tussen 3 en half 4.
moet toch 2 uur van te voren aanwezig zijn. Ben liever te vroeg als te laat :D

dat is dan een beetje jammer gezien ik mijn halve vakantie altijd al uitgeef op schiphol :Y)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:55

apple die is nog vrij duur moet ik zeggen.
Kwam via die website wel op wat anders smart parking dan zou ik voor 16 dagen 97.50 betalen.

Apple

Re: Vragen snachts vliegen, hoe doen jullie dat? winkels open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:56

Nathalie, dat was de eerste link die ik tegen kwam :D. Er zijn meer mogelijkheden :-).

Je kunt je trouwens ook per taxi laten brengen en je voor de terugweg laten ophalen door familie?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:57

ja maar terug moet ie ook snachts er weer uit. Vorig jaar moesten we ook om 1 uur aan komen werd later uiteindelijk waren we pas rond half 4 thuis. En mijn vader moet gewoon weer werken de dag erna. Dus dat vind ik een beetje sneu.

maar 100 euro voor parkeren vind ik dan nog wel te doen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 13:00

owwww kan alleen met craditcard. En die heb ik niet!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:28

Mijn vriendin vertelde laatst van een hotel op Schiphol die heel handig is, en waarbij je kunt inchecken en uitchecken per uur!! Als je bijvoorbeeld om 23.00u incheckt en om 4.00u uitcheckt, betaal je 49 euro voor een kamer. De kamers zijn ingericht als een soort treincoupé en je hebt gewoon je eigen bed en je eigen badkamer. Het heet het Yotel (https://www.yotel.com).

Op deze manier kun je je ook laten wegbrengen ('s avonds dus!) en laten ophalen ('s ochtends na een nachtje in het Yotel) en vlieg je dus uitgerust naar je bestemming in plaats van de hele nacht te moeten reizen! :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 13:35

Dat is wel een idee inderdaad!
Maar dan moet ik even goed mijn auto nog kwijt dus dan komt dat er extra bij om. Dan ga ik savonds wel even een paar uur eerder naar bed. En dan snachts gewoon met auto naar schiphol.

heb er nu via easypark2fly 1 van 95 euro gevonden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:29

__Nathalie__ schreef:
Dat is wel een idee inderdaad!
Maar dan moet ik even goed mijn auto nog kwijt dus dan komt dat er extra bij om. Dan ga ik savonds wel even een paar uur eerder naar bed. En dan snachts gewoon met auto naar schiphol.

heb er nu via easypark2fly 1 van 95 euro gevonden.

Met dat hotel zou je vader jullie dus toch kunnen brengen maar dan op een normale tijd. ;) Hoef je de auto dus niet kwijt.
Volgens mij is dat de bedoeling.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:29

Of op een normale tijd kun je ook gewoon met de trein er heen :-)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 14:31

ja dat is waar. Daar had ik nog niet aan gedacht :D

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:43

Schiphol taxi, onder andere Willemsen de Koning doet dit vervoer, ik meen zo'n 80 euries heen en terug pp, maar hangt denk ik ook vanaf waar je vandaan moet komen, zou je nog ff op internet uit kunnen zoeken. Hierbij de link ik hoop dat ie het doet http://www.schipholservice.nl/

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:11

dan kom ik op 200 euro uit. Dan is auto parkeren de helft.
Denk dat dat ook goedkoper is als blijven slapen in een hotel.
Want dan moeten we toch savond daar al om half 9 inchecken wil ik om 9 uur naar bed kunnen en er om 2 uur uit moeten.

heb een site gevonden waar je gewoon contant en met pin kunt betalen ipv met creditcard (omdat ik die dus niet heb)

voor 96 euro kun je je auto 16 dagen daar laten staan.
Je rijd dan naar schiphol. 10 min voor je er bent bel je, dan staat daar een chaufeur klaar. Die neemt je auto mee. Als je weer land op de terug weg en je hebt je bagage bij elkaar bel je ze op en is met 10 min je auto bij je exit.

zou dat wat zijn?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:48

Dat klinkt wel als een prima oplossing :-)

Jeetje zeg, je gaat pas in augustus op vakantie en bent nu al helemaal bezig met hoe je op Schiphol moet komen :D :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:50

ja omdat ik al in de gate had gekregen dat dat parkeren zo vol zit. Ik denk als ik dan wel wil parkeren zul je zien dat dat niet meer kan :D

En eigenlijk wil ik niet mijn vader lastig vallen met snachts heen en weer rijden vandaar

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:47

Ik heb ook een paar keer zo vroeg moeten vliegen, wat we toen hebben gedaan is de laatste bus/trein nemen de avond ervoor, en dan slaapzakje en een pakje kaarten mee, en op de luchthaven zelf overnachten. Dat kan best gezellig zijn, (ik was altijd met een groepje vrienden), maar je moet er wel het type voor zijn denk ik, en veel slaap krijg je dan niet :). Maargoed dan kan je dus wel gewoon met het openbaar vervoer erheen, kost een stuk minder.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 10:49

dat had ik inderdaad ook bedacht. want ik kan dus de trein van 12 uur nemen dan komen we er om 3 uur aan. Of als we via mn broer lelystad gaan al om 1 uur. Maarja wij zijn met ze 2tjes, kan ook gezellig zijn maar denk niet dat mn vriend daar veel zin in heeft.
Heb gister even met mijn vader gesproken die was blij dat ik hier mee bezig was want die had echt geen zin om te brengen en te halen snachts haha.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:26

__Nathalie__ schreef:
dan kom ik op 200 euro uit. Dan is auto parkeren de helft.
Denk dat dat ook goedkoper is als blijven slapen in een hotel.
Want dan moeten we toch savond daar al om half 9 inchecken wil ik om 9 uur naar bed kunnen en er om 2 uur uit moeten.

Ik zou de totale kosten per optie uitrekenen, en het gemak wat je daarvan hebt.

1. Parkeren op Schiphol -> benzinekosten en parkeerkosten (samen ook iets van 150 euro?)
2. Slapen op Schiphol -> 2x 49 euro en treinkosten of wegbrengkosten (waarschijnlijk ook iets van 150 euro?)
3. ...

frescoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:33

Er zijn ook hotels in de omgeving waar je, als je daar 2 nachten blijft slapen (voor en na), je auto kunt laten staan.
Dus je rijdt naar het hotel, parkeert je auto, slaapt even, neemt vanaf daar shuttlebus oid, en het zelfde terug - shuttlebus, slapen, auto op (laten) halen en naar huis!
Dat lijkt me ideaal als je met z'n tweeen bent. Ik heb 2 kleine kinderen en heb voor een lang parkeren aanbieding gekozen, ik betaalde 5 euro per dag, maar dat is 2 jaar geleden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:36

's nachts vliegen is inderdaad wat lastiger als je niet in de buurt van Schiphol woont.
áls wij snachts vliegen dan zorgen we dat we door kennisen/familie weggebracht worden (15 min rijden) en weer opgehaald worden

Denk dat het inderdaad anders de laatste trein richting schiphol nemen is n je daar vermaken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 12:56

Ik heb gegeken naar dat hotel waar je per uur kan in checken.
Maar dan betaal ik 130 euro om op de heen weg te blijven slapen. En dan komt terug er nog bij.

wat ik nu gevonden heb voor parkeren is 95 euro.
Ik rijd een goedkope diesel dus dat is heen en terug hooguit 15 euro.

Trein zou de goedkoopste optie zijn inderdaad. Maar dan zitten we nog met terug. Als we rond half 2 landen moeten we tot 6 uur wachten minimaal tot de eerste trein. Dus dat word en en terug dan een hoop gehang.

schiphol is voor ons ruim 100 km rijden dat is inderdaad wel balen.

Ik heb die lui gemailt die je auto op schiphol komen halen. Denk dat die het gaat worden :D