vliegen voor dummies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kathris

vliegen voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 12:56

hallo,

ik heb al een beetje rondgezocht hier, maar ben niet echt de info/antwoorden tegengekomen die ik zoek.. en gezien ik voor de eerste keer ga vliegen, wil ik wel een beetje goed voorbereid zijn.. dus dit is voor de regelmatige vliegers en andere ervaringsdeskundigen onder ons, en hoop ik dat mijn vragen beantwoord kunnen worden :)

ik ga in maart met mijn moeder 2 dagen naar Londen, we vliegen met enkel handbagage.
woensdagavond heen vliegen vanaf Düsseldorf (Weeze) (NRN) naar London Gatwick (South Terminal) (LGW)
donderdagavond terugvliegen vanaf London Gatwick (South Terminal) (LGW) naar Düsseldorf (Weeze) (NRN)
nou gaan we met Ryanair en we hebben/kunnen online inchecken, kan ik dan vanuit NL ook al gewoon online inchecken voor de terugvlucht? of kan dat pas nadat de heenvlucht is geweest?
en wat betreft het aanwezig zijn op het vliegveld.. als ik het goed begreep moet je 2 uur van te voren aanwezig zijn als je daar in wil checken en nu pas 30 minuten van te voren, omdat we al online ingecheckt zijn?

[edit] owja, we gaan nu met de auto naar het vliegveld en die moeten we daar natuurlijk parkeren.. iemand enig idee of dat daar handig te doen is en wat dat kost? [/edit]

alvast bedankt voor de hulp en meer Londen tips zijn ook welkom :)

kath.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:15

De terugvlucht moet je volgens mij gewoon op het vliegveld in Londen inchecken dan... Of via internet in Londen. Iig niet al voor je heenvlucht. Dat inchecken kan ook vaak pas een bepaald aantal uur vantevoren.
Hoe dat zit met vantevoren aanwezig zijn weet ik niet. Staat vast ook wel ergens op internet/de mails die je gehad hebt :)
Heel veel plezier in Londen!
Edit: Zie net dat je ook wilt parkeren op Dusseldorf. Hebben wij ook een keer gedaan. Grote parkeerplaats hebben ze daar dus plek genoeg :P Voor precieze prijzen enz zul je echt even op internet moeten zoeken denk ik.

Anoniem

Re: vliegen voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:24

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:29

@Sonja, de link die jij gaf is voor Düsseldorf international, bij mijn vluchtgegevens staat er specifiek (Weeze) achter, neem aan dat ik dan op die site ook Düsseldorf Weeze moet aanklikken voor juiste info..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:30

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:36

thnx :) best goedkoop parkeren daar :)

en handige site ook verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:37

Klopt. Over Düsseldorf vliegen is sowieso best aantrekkelijk. Zul je op je terugweg wel merken. Veel sneller qua bagageafhandeling ed.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:29

@ Sonja: 14 dagen vantevoren al inchecken? :oo Jeetje... Bij mij toen ik via Eindhoven vloog was 't 24 uur vantevoren.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:26

Inchecken kan meestal maar 24 uur van tevoren.

Ik heb ook een keer met Ryanair gevlogen vanaf Düsseldorf-Weeze (in oktober), maar je moet goed uitkijken als je erheen gaat. Want je zit dan ineens op zo'n vet klein weggetje en dan heb je echt zoiets van waar de f ben ik? En dan is het ook nog eens op een oud legerterrein dus dan heb je al helemaal het gevoel dat je fout zit. :)) Had ik tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:32

de site van Ryanair schreef:
Als u de online incheckservice Check’N Go gebruikt om uw boardingkaart af te drukken, bespaart u tijd op de luchthaven.
U kunt online inchecken vanaf 14 dagen tot 4 uur vóór de geplande vertrektijd van uw vlucht.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 17:53

ik ga vanavond nog even met m'n moeder achter de computer zitten om ook dingen als hotel te regelen en vervoer van vliegveld naar hotel.. en dan ook wel even de routebeschrijving voor naar het vliegveld opzoeken :P

zal de site van Ryanair nog wel even goed uitpluizen :)

bedankt voor de reacties