http://www.realgap.com
Daar staat het volgende aangeboden: je krijgt een cursus (Australia outback ranch training) van een week op een ranch in de buurt van Brisbane, waarna deze ranch je na en week verder helpt en (betaald) werk voor je zoekt op een andere ranch in de buurt. Voor deze week betaal je € 899,00.
Waar je de € 899,00 voor betaald:
- What’s Included in the Programme:
-Guaranteed job offer on your 9th day
-12 months of job offers all over Australia
-Meet and greet at Brisbane airport;
-Airport transfer from Brisbane to accommodation
-4 nights accommodation in Brisbane
-Transfer from Brisbane to training ranch
-5 nights accommodation and all meals on the ranch during training period
-Free Internet at training ranch
-Help setting up bank accounts, medical cover and your tax file number
-5 days of training, familiarisation and job matching
-24-hour emergency service
-Loads of discounts
-Flexibility on when you work and travel
Ze helpen je dus ook met regelen van zaken in Australië wat normaal een struikelblok kan zijn.
Wat niet is inbegrepen is: de vluchten, maaltijden en activiteiten in Brisbane, je visum, verzekeringen, persoonlijke uitgaven, vervoer tussen de werkplekken.
Je betaalt dus ongeveer € 1000,000 voor je week (even ruim gerekend), tussen de € 1600,00 en € 2000,00 voor een retour vliegticket.
Ik wil dit dus doen na mijn studie (over een jaar of 4) dus heb nog de tijd om flink te sparen. Wat lijkt jullie een reeël bedrag als je voor 6 maanden wilt gaan? Vergeet niet dat je tussen de 6 en 10 dollar per uur betaald krijgt! Zelf dacht ik aan zo'n €4000,00 wat je sowieso gespaard moet hebben.
Na aankomst in Brisbane neemt de eigenaar van de ranch je mee naar de stad om werkkleding te kopen, dus deze kosten moet je ook meerekenen.
Weet iemand wat je voor een visum betaald? En borg voor het visum? Heb je vaccinaties nodig als je naar Australië gaat? En wat zijn de kosten hiervan? Nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Alle informatie is welkom!
Voor mensen die ook geintresseerd zijn: http://www.realgap.com/Australia-Outback-Ranch-Training