gezellig dagje weg.. waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

gezellig dagje weg.. waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 00:01

Hey,

Ik zoek als verjaardagscadeau een gezellig dagje weg.. Nu is het zo dat ik op internet door de bomen het bos niet meer zie.. Misschien heeft hier iemand een goede tip? Waar ik aan zat te denken:
- Dag ( en nacht) Skihal
- Theater
- Musical
- Stad

Het moet echt niet meer zijn dan zon 80 euro per persoon, mag in Nederland en in Duitsland zijn.. En gewoon echt ff lekker gezellig genieten, en nergens aan hoeven denken :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 02:13

[LZP] > [BI]

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 02:14

Ik zelf vind het erg leuk om zaken als musical/theater te combineren met stad. Gewoon s middags al erheen gaan en dan heerlijk even door het centrum banjeren en eventueel wat shoppen. Daarna een hapje eten en dan genieten van de voorstelling :)

Ntlie_

Re: gezellig dagje weg.. waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:54

Inderdaad, kan je een dagje shoppen / stad bezichtigen niet combineren met musical of theater daarna?

Genoeg steden waar dat kan denk ik! :j

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:01

Mischien is Scheveningen dan wat?
Heb je meestal wel leuke voorstellingen en het is heerlijk om daar een dagje rond te lopen in de stad zelf. En er zijn lekkere restaurantjes!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:05

Mijn vriendin is een dagje naar Londen geweest. 's Ochtends heen en 's avonds terugvliegen. Dat kost niet meer dan 80 euro pp (als je het goed doet maar 30 of 40 euro pp). Maar ja, dan ben je nog geld kwijt aan het vervoer naar de stad toe, en kun je ook fijn shoppen en eten. (In Londen is het ook leuk om naar het theater te gaan, vaak kun je op de dag zelf kaarten kopen voor de helft van de prijs, of nog minder).
Dit kun je natuurlijk ook met een andere stad doen. Check http://www.easyjet.com of http://www.ryanair.com voor goedkope tickets :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 17:58

ik heb er idd stad bij staan.. maar eig is dit niet echt wat ik zoek. Ik hoef niet een hele dag door een stad te slenteren... Ik ben nu eig meer gerichter op zoek naar een skihal.. Echt wat leuks doen.. en niet door een stad slenteren en daar nog eens veel geld kwijt zijn. Maar iniedergeval bedankt:)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:48

Een skihal en het mag in Duitsland zijn... laat ik nou net hierover een post gemaakt hebben :D

x_spekkie_x schreef:
Ik ben een keer met een personeelsuitje wezen skieën in een van de grootste overdekte skihallen. Deze zit in Bottrop (Alpincenter). (Dit is 260km vanaf Groningen)

Voordeel daarvan was dat in de prijs alles inbegrepen zat.
Citaat:
all inclusive houdt in:

Entree (toegang tot piste tot 24 uur)
Materiaal (ski's, stokken en schoenen of snowboard en schoenen)
Onbeperkt gebruik van koud/warm buffet van 11:30 – 22:00 uur
Onbeperkt drankjes zoals frisdrank, bier en wijn.

Ma-vr: 35 euro pp
Za-zo: 46 euro pp
Maar je krijgt vast korting als je met een groep boekt en misschien kun je ook alleen een avondarrangement krijgen voor minder (zag 25 euro op de website staan).

Het bedrijf had toen grote bussen gehuurd om er te komen.
Ik vond het echt een groot succes :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:51

he wat grappig, ik ben net aan het uitzoeken of dat wat voor ons is:) Heb al uitgezocht dat het 2 en half uur reizen is.. dat is wel lang.. mjah je kan daar ook 1 nachtje overnachten in hotel..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:33

Ik vond het echt heel leuk :)
Je hebt een hele lange skibaan, echt heel lang, want je moet echt tien minuten in de lift staan om weer boven te komen :D Ik -als beginner- kon daar gewoon naar beneden skieën (wel voorzichtig!), ook al stond er een bord dat dat niet mocht :o Het ging prima, vond het erg leuk omdat de baan zo lang was.
Er was ook een stukje voor beginners met een kleine lift en een kleine heuvel.

Behalve het buffet was er ook nog een soort apres-ski bar waar we 's avonds met de hele groep lekker gedanst hebben. En dus ook gratis konden drinken :)

Ik denk dat je voor 160 euro wel uitkomt met hotel erbij! (Alleen de benzinekosten nog...)

Citaat:
In combinatie met de unieke all inclusive formule en een overnachting in een VAN DER VALK hotel staat uw vakantie inclusief Après Ski in het Ruhrgebied niets meer in de weg.

Arrangementen al vanaf € 76,- (p.p. op basis van een 2 pers. kamer op een door de weekse dag)

incl. overnachting en uitgebreid ontbijtbuffet en een all inclusive ticket voor het alpincenter Bottrop

Op http://www.nachtjeweg.nl/hotels/de/hotel-bottrop/ staat ook een van die Van Der Valk Hotels (Gladbeck) voor maar 55 euro per nacht per kamer!
Dan kom je goedkoper uit dan als je het arrangement boekt. (En red je het dus wel voor 160 euro inclusief reis ;))

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:48

ik heb uitgerekend voor 260 voor 3 personen plus hotel ( heb al gekeken bij de boeking).. Dat wat jij zegt lijkt duurder..
Ik heb zelf vorig jaar een week geskied in oostenrijk, dus kan het wel al wat... Zon hal lijkt me wel leuk als cadeau voor een dagje:)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:03

Oh, je gaat met zijn drieën? Ja, dan kan het wat duurder uitvallen want je kunt vaak niet met zijn drieën op één hotelkamer.

Wat ik zeg heb ik van de website afgehaald bij de informatie. Ik heb verder geen boekingsformulier oid ingevuld. Maar het is meestal wel voordeliger om via nachtjeweg.nl een hotel te boeken. Dat scheelt van tientallen tot honderden euro's (afhankelijk van het hotel en het aantal nachten).

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:07

ik kon gewoon bij de boeking 3 personen hotelkamer boeken. dat was voor 1 nacht zon 180 euro stond erbij

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:10

Overnachting Moers 3 persoonskamer staat er.. Als ik daar bij aantal 1 invul.. Dan kost het 180 euro.. maar als ik 3 invul.. weet alleen niet of aantal aantal mensen of kamers is..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:07

180 euro zal wel de prijs zijn van een kamer, maar dan betaal je dus 60 euro per persoon per nacht?! Duuur!
Via nachtjeweg kost een kamer 55 euro... zelfs drie twee-persoonskamers nemen is dan nog goedkoper dan één driepersoonskamer :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 21:20

idd, daar zou ik apart nog even om kunnen kijken.. Verder denk ik dat het dan handig is om priveles te nemen.. want de gewone lessen zijn alleen smiddags.. Hmm..