Huizenruil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Huizenruil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 16:20

Een vriendin van mij gaat komend voorjaar vakantie vieren door middel van huizenruil, en ze heeft mij ook wel op het idee gebracht. Het is voor haar echter de eerste keer, en ken verder ook niemand die dit eerder heeft gedaan. Dus dacht: zijn er misschien Bokkers met ervaring? Ik weet ook wel dat iedere ruil verschillend is, maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen!

Het lijkt mij namelijk een leuke manier (en ook goedkope) manier van vakantie.

Kaka

Re: Huizenruil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:30

Nah, heb al een keer gevraagd op bokt of er iemand ervaring mee heeft, maar niet dus. Ben nu maar het Australie topic aan het stalken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:31

lijkt me helemaal niks, je weet nooit wat ze met je huis uit spoken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:40

Idd lijkt mij ook echt totaal niets, ik zou echt niemand in mijn huis willen zonder dat ik erbij wil :\

Als ik een goedkope vakantie zou willen, zou ik op een ranch oid gaan werken ...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:01

Ik ben dus degene die het gaat doen. Wij vertrekken in mei voor een paar weken naar Sydney. Het stel dat in ons huis komt is een gepensioneerd stel dat hier hun familie op komt zoeken.
Persoonlijk doet het met helemaal niets dat ze in mijn huis verblijven en aan mijn spullen zitten. Het zijn maar spullen. Dingen waarvan ik echt niet wil dat zij eraan komen, berg ik weg. Wij verblijven ook in hun huis en we hebben er allemaal baat bij dat het netjes en heel blijft.

We doen het officieel met een overeenkomst. In dit geval hebben we ook nog het geluk dat we het stel voor we weggaan ontmoetten omdat ze in april ook even in Nl zijn.

We doen het niet perse omdat het een goedkope vakantie is (hoewel dat een fijn bijkomend voordeel is), voor ons is het echt een avontuur. Je leert een ander land van heel dichtbij kennen. Bovendien komen we op een prachtige plek te zitten.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:09

Ja, ik heb het meegemaakt toen ik klein was. Je moet inderdaad je spullen waar niemand aan mag komen goed opbergen. Dus ik had al mijn speelgoed opgeborgen :+ Toen ik thuis kwam had het dochtertje van die mensen helaas ezeltje prik op mijn prachtige pennyposters gespeeld. Wat heb ik gehuild en kwaad wat ik was :Y) Nu lach ik me kapot, haha... Een jaar later paste ze ook op mijn muizen (in kooi uiteraard) Gewoon voer erin gooien en water geven, thats it. Maar nou was er 1 overleden en die hadden ze in de kliko gegooit terwijl ik hem wou begraven ;( nog mee huilen natuurlijk.
Maargoed, verder kregen we het huis superschoon terug, bloemetje en een bedankbrief erbij. Met wanneer de planten voor het laatst water hadden gehad en evt. bezonderheden. Dus, verder niets te klagen hoor. Ze houden de planten en dieren in leven en maaien ook nog eens het gras. Das fijn!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:30

Enige voorwaarde die ik gesteld heb is dat ze planten water geven. Ik zorg dat waarde- en verzekeringspapieren, dure sieraden e.d. bij mijn ouders liggen. Huisdieren hebben we niet, alles is goed verzekerd (ook de auto die ze mogen gebruiken) en in geval van nood hebben een goede rechtsbijstand verzekering.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:03

Het lijkt mij iid dus ook een avontuur, goedkoop is gewoon een mooie bijkomstigheid. Al kan je met hetzelfde vakantiebudget wel meer uitgeven aan andere zaken dan verblijfkosten (hotel of iets dergelijks) dus op zich kun je met je vakantiegeld bijv. wel verder of vaker weg dan normaal. En dat is dan wel weer interessant!

Ikzelf ben niet zo'n heel fervente reiziger, vooral korte vakanties en weekendjes zijn meer favoriet. Het lijkt mij bijv. best leuk om zo iets meer van Europa te zien.

@Kaka: wat zet je dan in zo'n overeenkomst? Heb je die zelf opgesteld of van internet geplukt?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:50

@ Joozz: Zijn de ovk nog even aan t beoordelen. Zodra het af is, stuur ik m wel door per mail, kun je even kijken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:11

Doet me denken aan The Holiday haha :)