Weekendje Antwerpe, tips!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Weekendje Antwerpe, tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:28

Ik ga omdat ik een jaar samen ben emt vriendlief lekker een weekendje naar Antwerpen volgende week :+:

Antwerpen is zo'n stad waar ik altijd wel eens heen heb willen gaan, maar echt veel weet ik er nu ook weer niet vanaf.
We gaan zowieso naar de dierentuin (dierengekken O:) ) maar we willen ook het centrum zien, lekker winkelen en wat geschiedenis bekijken wellicht.

Wat zijn nu echt tips. Ook ben ik nog op zoek naar betaalbare restaurantjes waar wel goed eten is.
We zitten trouwens in hotel Agora en gaan met de trein (was erg betaalbaar).

x_spekkie_x

Re: Weekendje Antwerpe, tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:30

Als je nog naar de bioscoop wilt, Metropolis (van de Kinepolis keten) is echt een aanrader 8-)

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:50

Ik ben 2 weken geleden naar hotel agora geweest! Achter het hotel is een grote bioscoop en tegenover die bios zit een hele leuke italiaan haha. Het eten is goed en het is echt niet duur! Je zit echt overal super dichtbij. Hotel is klein maar wel netjes. Ontbijt is ook wel goed!

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:03

Je kan naar de groenplaats gaan.
Daar kan je eten in Vapiano (wel reserveren!), heel lekker eten, leuk interieur en helemaal niet duur:
prijzen
voorgerecht €2,50 tot €8
hoofdgerecht €3,50 tot €8,50
nagerecht €3 tot €3,50

Meer info: http://www.zone03.be/resto/detail/nl/1087/Vapiano.html

Voor een lekkere milkshake / smootie kan je naar Quetzal gaan, moet je even de weg vragen (is heel dicht bij groenplaats).
http://www.chocoladebar.be/

Shoppen:
Huidevetersstraat, de meir en de kammestraat zijn het meest bekend.
Zeker zien is de stadsfeestzaal op de meir, is helemaal vernieuwd en prachtig afgewerkt, hierin kan je ook winkelen of Champagne drinken op een soort 'plateau' heel speciaal, zeker leuk maar ik denk dat je hiervoor ook best kan reserveren!

Veel plezier!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:15

ah super bedankt :D
ik heb er helemaal zin in!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:18

Op het Groenplein (of groenplaats, oeps, weet niet meer welke van de twee....) zit een Irish pub waar je echt geweldig goed en gezellig kan eten!

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:56

x_spekkie_x schreef:
Als je nog naar de bioscoop wilt, Metropolis (van de Kinepolis keten) is echt een aanrader 8-)

Zeker een leuke bioscoop, maar als je dan toch in Antwerpen bent kan je beter naar de UGC gaan. Iets kleiner, je zit (meestal) met minder mensen in de zaal. Eten kan je kopen in een winkeletje van de bioscoop maar ook in de Match, een supermarkt onder de bioscoop gelegen. Dit is natuurlijk veel goedkoper. (wel grote handtas meenemen om alles in te verstoppen ;) )
UGC is over de Quick, heel dicht bij het centraal station.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:55

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe je je weekend invult, maar van de "dierentuin" (de Zoo toch?) moet je je niet teveel voorstellen :n Wij hebbben er ons nog redelijk vermaakt, maar het is oud en niet zo diervriendelijk als de nederlandse dierentuinen..De beesten hebben bijvoorbeeld niet veel ruimte :n
De kleine diertjes (zoals bijvoorbeeld stokstaartjes) waren dan wel weer erg leuk, omdat die in een soort "glazen bak" zitten waarbij de bovenkant gewoon open is..je kunt ze dus van heel dichtbij bekijken :)
Veel plezier!!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:57

De dierentuin is erg mooi qua architectuur enzo. Maar toen ik er een keer was, stonden we snel weer buiten, omdat de dieren in extreem kleine hokken gehouden worden. Wat mij betreft absoluut geen aanrader.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:59

Ik vond het ook vrij oud en..brak?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:00

Dierentuin is inderdaad geen aanrader om voor de dieren te gaan.

Dichtbij het station (En de dierentuin) zitten veel restaurantjes en daar zit ook een Argentijn (praktisch voor de ingang van de Bios) en daar kun je ook heel lekker (en betaalbaar) eten :j

Verder moet je gewoon een lekker dagje gaan shoppen :)

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:08

Dierentuin ben ik het volledig met eens. Hele kleine hokjes voor dieren zoals giraffen, okapies etc. terwijl de apen, de pinguins en de vissen een heel gebouw voor zichzelf hebben..

Als je echt een leuke dierentuin is. Raad ik jullie planckendael aan! Heel mooi, ook zeker leuk om foto's te nemen! Maar dan zal je wel me de auto erheen moeten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:38

Helaas zitten de dieren inderdaad in erg kleine hokken, maar de dierentuin zelf is gewoon een erg mooie om te zien en is toch wel het bezoeken waard.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:47

okay want van die reacties hierboven had ik al zoiets van nah dan doen we dat niet..
Maar.. nu weet ik het niet meer :+

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:51

Dierentuin Planckendael (bij Mechelen) is ook bereikbaar via de trein :) Antwerpen - Mechelen is een ritje van nog geen 20 minuutjes, dus daar zou je wel nog naartoe kunnen gaan :)

De Zoo vind ikzelf ook een pak minder gezellig dan Planckendael, op zich wel een leuke zoo hoor, maar de te kleine habitats zijn vaak storend (imho). Het aquagedeelte vind ik dan wel weer leuk/goed gedaan daar.

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:53

Plackendael is diervriendelijker. Maar iets minder mooi onderhouden.
De zoo zitten de dieren in kleinere hokken, maar is mooier van planten etc..

Ik zou voor de zoo gaan , daar ben je op 2 uurtjes rond en dan kan je nog andere dingen doen. Planckendael is echt een daguitstap.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:14

De zoo is inderdaad mooi, doordat het midden in de stad gelegen is en achter het prachtige Centraal station. Planckendael is vooral erg leuk in de zomer, om een gezellige daguitstap van te maken.
In Antwerpen zelf kan je veel pizza etc eten aan goedkopere prijzen, maar als je rondzoekt ook in veel meer plaatsen. Vb. Ilha Formosa is een leuk vegetarisch restaurant in de Grote Pieterpotstraat, vlak bij de grote markt (rond de 12 euro voor een maaltijd). Een gezellig café is de Muze, dit is wel een jazzcafé, ook in de buurt van de Groenplaats op de Melkmarkt.
Kijk misschien ook even of er geen leuk theater ofzo is in de Bourla, prachtig gebouw.
Heel goed en lekker eten kan ook op het Zuiderterras, aan de kaaien. Wel een stuk duurder (20-25 euro?), maar een leuk zicht over de Schelde.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 10:58

wauw wat een goeie tips krijg ik hier :D
super bedankt.
We hebben idd besloten gewoon naar de zoo te gaan, als we het niets vinden kunnen we altijd nog iets anders doen :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:03

Cafe de Muze is zeker een aanrader!

Verder ook zeker eens de tunnel onder de schelde nemen, vanuit de overkant heb je dan een mooi zicht op de 'skyline' van Antwerpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:58

Als je iets met kerken, symboliek en bouwstijlen hebt, dan is een rondleiding door de kathedraal zeker een aanrader. Vond ik erg mooi, en ik heb echt dingen gezien die ik "alleen" niet gezien zou hebben.

't Elfde Gebod vind ik een leuke tent om te eten en te drinken.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:49

_Linda schreef:
Verder ook zeker eens de tunnel onder de schelde nemen, vanuit de overkant heb je dan een mooi zicht op de 'skyline' van Antwerpen.

Ook een geweldig goede tip! Zeker als je de film "anyway the wind blows" gezien hebt is die tunnel met zijn roltrappen extra speciaal vind ik.