wat zeker niet te missen in Athene

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cooky

wat zeker niet te missen in Athene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 19:04

Ik mag mezelf nu al een poosje een inwoner van Griekenland noemen, maar verder dan de luchthavens zijn mijn bezoekjes aan het vasteland nog niet gekomen :o Maar...tadaaaaa! Het gaat er dus van komen! In maart gaan vriend en ik voor een aantal dagen (hoe lang weten we nog niet precies) naar Athene! *\o/*

Dus ik ben helemaal blij, en ga zo stilletjes aan willen beginnen organiseren. Dus voor degenen die bekend zijn met de Griekse hoofdstad, deel jullie ervaringen met mij! :j Wat mogen we zeker niet missen? Wat moet er zeker gezien worden en wat is minder interessant? Brand maar los!

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:45

Helemaal niemand? -O-

Kaka

Re: wat zeker niet te missen in Athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:02

Het vasteland van Griekenland is minstens zo mooi als de eilanden. Ben er twee jaar geleden met mijn studie een maand geweest, waaronder twee weken in Athene.

Uiteraard de Akropolis, zorg alleen wel dat je een heldere dag uitkiest met weinig smog, anders zie je niets van de stad van boven.
Ga naar beneden via de wijk Plaka. Je komt dan o.a. langs een voormalige Romeinse agora met daarop de bekende Toren van de Winden. Niet te missen is het Nationaal Archeologisch Museum. In de buurt van de Akropolis ligt ook de Etnhikos Kipos, de Nationale Tuin met de poort van Hadrianus en de ruines van de Zeus tempel.

Heel mooi is ook het Byzantijns museum. Ga sowieso de vele Byzantijnse kerkjes n kerken (Ag. Apostoli is echt prachtig) binnen die je tegenkomt, ze zijn vaak prachtig versierd met schilderingen.

Eten doe je bij voorkeur in kleine eettentjes waar ze je raar aankijken als je engels begint te praten, hier is het eten veruit het lekkerste. Vermijd Plaka een beetje voor het eten. Te duur voor mindere kwaliteit. Het metrosysteem is uitstekend.

Heb nu een afspraak, wil straks nog wel wat dingen voor je opzoeken.

cooky

Re: wat zeker niet te missen in Athene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:15

Geweldig van je! Dankjewel voor de tips, hier kan ik al iets mee!
Als je nog meer info hebt mag dat natuurlijk altijd, maar je moet mijn huiswerk niet maken hoor ;)
Ik heb tenminste zoal een idee,en moet niet meer in het wilde weg beginnen zoeken!