Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WhiteRose schreef:Meestal betaal je al wel een kleine aanbetaling - die afgeboekt wordt van het rekeningnr van de creditcard. Voor mij is een creditcard onderdeel van de voorbereidingen van mijn reis - die gaat helemaal niet mee
Waarom zou je er zelf niet eentje aanvragen?
x_spekkie_x schreef:Pas wel op dat ze bij het hotel niet dezelfde creditcard vragen als waarmee je hebt geboekt. Zo zat ik dus bij een formule1hotel, waar ik met dezelfde creditcard die ik had aangegegeven bij de boeking, moest betalen. Het was zelfs zo dat mijn creditcard dienst deed als kamersleutel
Verder zit een creditcard vaak 'gratis' in een betaalpakket. Dat wil zeggen, je betaalt sowieso al een bedrag per jaar en daar zit vaak een pinpas EN een creditcard bij.
Ik heb er zelf wel een. Een studentencreditcard (dat kan ook!) met een limiet van 1000 euro. Zo kan ik altijd betalen in geval van nood (zeker op reis).
x_spekkie_x schreef:misslauie schreef:Ik zit bij de ABN Amro. Ik had eerst een studentenrekening, en nu een Young Professional pakket (voor net afgestudeerde HBO en WO-ers).bij welke bank zit jij dan? dit klinkt wle handig
x_spekkie_x schreef:misslauie schreef:Ik zit bij de ABN Amro. Ik had eerst een studentenrekening, en nu een Young Professional pakket (voor net afgestudeerde HBO en WO-ers).bij welke bank zit jij dan? dit klinkt wle handig
WhiteRose schreef:Krijg je wel stufi? Dan moet het namelijk wel kunnen
Formule 1 hotels heb ik geen ervaring mee - als het zo zou lopen zou dat erg jammer zijn..! Ik heb het met hostels in Zuid-Europa gedaan, waarvan twee jaar geleden op de cc van broerlief, en dat ging prima. Betaalde dan de kamer gewoon contant, en de aanbetaling hadden ze al. Verder kon ik natuurlijk mijn paspoort als ID laten zien.
NaNi schreef:Als je lid bent van de anwb kun je ook een visakaart aanvragen, kost je verder niks tot je er een keer daadwerkelijk gebruik van gaat maken... http://www.anwb.nl/webwinkel/reisdocumenten-en-vignetten/anwb-creditcards,/anwb-creditcards/Alle-mogelijkheden-Visa-Master.html
Ik heb er overigens ook geen, nooit nodig gehad ook.. Maar wij gaan altijd op de bonnefooi en pinnen gewoon elke dag iets extra wat in de kluis gaat voor de eindafrekening...