Zonder creditcard in het buitenland op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Zonder creditcard in het buitenland op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 16:35

Is dat nou echt onderhand onmogelijk? Ik zit te kijken voor hotels, maar overal vragen ze om een creditcard :? Is er ook nog een andere manier om te betalen dan of niet? Toen ik in Rome was zagen ze mijn bankpas ook aan als creditcard, dus hoefde geen pincode in te toetsen, alleen een handtekening te zetten. Dit werd overigens wel gewoon afgeboekt.

Yessy

Re: Zonder creditcard in het buitenland op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:04

Meestal vragen hotels om je creditcard, heb je die niet moet je een borgsom betalen ter plekke. Dan moet je dus voldoende cash bij je hebben, want ze vragen gerust 500 euro soms.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:23

Voor een boeking vooraf moet je een creditcard hebben ja. Als je dan niet komt opdagen dan kunnen ze het wel gewoon afschrijven.
Ik vind dit wel vrij normaal eigenlijk.

'Vroeger' toen we nog persoonlijk naar D-reizen ging om te boeken, moest je je reis toch ook gewoon vooraf betalen?

Maar... als je je hotel via booking.com van te voren zou moeten betalen dan klopt dat niet met de policy van booking.com waarbij je tot 24 uur van te voren (meestal) kan afzeggen. Dan zou het betreffende hotel het geld weer terug moeten storten, en allemaal gedoe.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:52

Bij Booking.com mogen ze je cc niet eens gebruiken voor een betaling. Alleen in geval van No Show.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 23:17

Ik wil ook best van te voren betalen, geen probleem zelfs, maar ik heb geen creditcard :+ En wat ik tot nu toe heb kunnen vinden wat betaalbaar was kon ik alleen maar hotels vinden waar ik volgens de site creditcard gegevens moest invullen ivm verificatie dacht ik, maar ik weet niet of dat betekent dat je in de hotels zelf ook alleen met een creditcard mag betalen. Ik ben nml nog nooit in een hotel op vakantie geweest, alleen maar appartementen enz :o

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 23:29

Ik kan overigens mocht het nodig zijn wel een creditcard van iemand lenen voor de gegevens enz, zodat ze een garantie hebben, zolang het geld er maar niet afgeschreven word en ik hem niet daadwerkelijk hoef te tonen, maar dit lijkt mij een beetje omslachtig := Kortom ik begrijp niet helemaal hoe het nou werkt en echt duidelijke uitleg op de sites kan ik ook niet vinden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:11

Nou zoals ik al zei, ze gebruiken je creditcard als 'back up' als je niet op komt draven.
Sommige hotels hebben ter plekke nieteens een mogelijkheid om te betalen met creditcard (bijv. hostels) meestal hebben ze het net zo lief of liever contant.

Je kan inderdaad iemand anders zijn creditcard lenen voor de boeking :j

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 00:14

Ow ok, dus ik kan bij de boeking een andere creditcard gebruiken en dan ter plekke contant betalen? Dat klinkt beter :) Zoals ik al zei wist ik dit niet omdat ik dat niet duidelijk uit de websites op kon maken :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:17

Nee dat zeggen ze er natuurlijk ook niet bij :) Fraude enzo...
edit
Volgens mij staat het wel bij de boeking: deze creditcardgegevens worden uitsluitend voor de reservering zelf gebruikt.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:13

Meestal betaal je al wel een kleine aanbetaling - die afgeboekt wordt van het rekeningnr van de creditcard. Voor mij is een creditcard onderdeel van de voorbereidingen van mijn reis - die gaat helemaal niet mee :)
Waarom zou je er zelf niet eentje aanvragen?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:41

Ik ben nog nooit met creditcard op vakantie gegaan, heb er geen en wil er ook geen.

Mischien scheelt het dat wij altijd op de bonnefooi gaan, en daardoor cash betalen voor overnachtingen.

Overtochten boek ik altijd via een maatschappij die acceptgiro's stuurt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:35

Booking.com en dat soort hotelsites hebben soms een betere aanbieding dan rechtstreeks bij het hotel boeken.
En soms als je het hotel googlet dan kom je juist op sites waar het goedkoper is dan booking.com.
Een beetje shoppen kan dus geen kwaad.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:08

[LZP] > [BI]

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 14:52

WhiteRose schreef:
Meestal betaal je al wel een kleine aanbetaling - die afgeboekt wordt van het rekeningnr van de creditcard. Voor mij is een creditcard onderdeel van de voorbereidingen van mijn reis - die gaat helemaal niet mee :)
Waarom zou je er zelf niet eentje aanvragen?

Omdat ik het voorderest toch niet gebruik voorderest en ik kan geen duidelijke voorwaarden vinden op de site van mijn bank. Maar dit is mooi om te weten dan ga ik gewoon boeken :) Eventueel kan er wel een voorschot afgeboekt worden, dus dat komt goed. Ik ben idd een beetje aan het rondkijken waar het het goedkoopste is.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:42

Pas wel op dat ze bij het hotel niet dezelfde creditcard vragen als waarmee je hebt geboekt. Zo zat ik dus bij een formule1hotel, waar ik met dezelfde creditcard die ik had aangegegeven bij de boeking, moest betalen. Het was zelfs zo dat mijn creditcard dienst deed als kamersleutel ;)

Verder zit een creditcard vaak 'gratis' in een betaalpakket. Dat wil zeggen, je betaalt sowieso al een bedrag per jaar en daar zit vaak een pinpas EN een creditcard bij.
Ik heb er zelf wel een. Een studentencreditcard (dat kan ook!) met een limiet van 1000 euro. Zo kan ik altijd betalen in geval van nood (zeker op reis).

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:24

x_spekkie_x schreef:
Pas wel op dat ze bij het hotel niet dezelfde creditcard vragen als waarmee je hebt geboekt. Zo zat ik dus bij een formule1hotel, waar ik met dezelfde creditcard die ik had aangegegeven bij de boeking, moest betalen. Het was zelfs zo dat mijn creditcard dienst deed als kamersleutel ;)

Verder zit een creditcard vaak 'gratis' in een betaalpakket. Dat wil zeggen, je betaalt sowieso al een bedrag per jaar en daar zit vaak een pinpas EN een creditcard bij.
Ik heb er zelf wel een. Een studentencreditcard (dat kan ook!) met een limiet van 1000 euro. Zo kan ik altijd betalen in geval van nood (zeker op reis).

bij welke bank zit jij dan? dit klinkt wle handig :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:26

als je boekt via booking moet je een creditcard hebben en niet omdat ze het bedrag willen afschrijven maar als je daadwerkelijk ook komt, dat er een bewijs is van dat je ook bestaat.

Mocht je vaak misbruik maken van booking dus boeken en niet komen, dan kunnen ze je opsporen

Ik heb al tientallen keren geboekt via booking en gelukkig nog nooit problemen met creditcard gehad

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:41

misslauie schreef:
Ik zit bij de ABN Amro. Ik had eerst een studentenrekening, en nu een Young Professional pakket (voor net afgestudeerde HBO en WO-ers).

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:59

x_spekkie_x schreef:
misslauie schreef:
Ik zit bij de ABN Amro. Ik had eerst een studentenrekening, en nu een Young Professional pakket (voor net afgestudeerde HBO en WO-ers).

Overigens is dit bij iedere bank bijna het geval. Bij de Rabobank zi thet ook gewoon in je pakket.

Een credit card is vandaag de dag echt ontzettend handig. Ikzelf heb er sinds mijn 18e eentje en vind het echt een uitkomst. Wanneer je online dingen aanschaft of boekt moet je vaak met je credit card betalen. Daarbij is een creditcard altijd handig als je op vakantie gaat, in sommige landen (Amerika, Australie) wordt heel veel betaald met CC, daarnaast is het een back up als je je pinpas kwijt bent en kun je er grote bedragen mee voldoen. Als je dus bijvoorbeeld ziek wordt in het buitenland en een groot bedrag ineens moet betalen dan kan dit.

Overigens zou ik eerst de voorwaarden van de betreffende website eens goed uitzoeken. Je wilt natuurlijk niet het risico lopen dat je de CC van een ander opgeeft en daardoor in de problemen komt bij het hotel.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 17:08

x_spekkie_x schreef:
misslauie schreef:

Ik heb ook ABN Amro, maar had het toen nagevraagd en toen zeiden ze nee omdat ik niet genoeg verdien. Ik ben een deeltijdstudent, dat word dus gezien als een werkende. Als ik volgend jaar ga studeren kan ik dus wel een creditcard aanvragen... Ik wou zelf boeken bij wrs bookings.com idd, maar ik kan geen duidelijke voorwaarden hierover vinden, of ben ik weer eens zo blond dat ik eroverheen kijk :o

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:23

Krijg je wel stufi? Dan moet het namelijk wel kunnen ;)

Formule 1 hotels heb ik geen ervaring mee - als het zo zou lopen zou dat erg jammer zijn..! Ik heb het met hostels in Zuid-Europa gedaan, waarvan twee jaar geleden op de cc van broerlief, en dat ging prima. Betaalde dan de kamer gewoon contant, en de aanbetaling hadden ze al. Verder kon ik natuurlijk mijn paspoort als ID laten zien.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 19:28

WhiteRose schreef:
Krijg je wel stufi? Dan moet het namelijk wel kunnen ;)

Formule 1 hotels heb ik geen ervaring mee - als het zo zou lopen zou dat erg jammer zijn..! Ik heb het met hostels in Zuid-Europa gedaan, waarvan twee jaar geleden op de cc van broerlief, en dat ging prima. Betaalde dan de kamer gewoon contant, en de aanbetaling hadden ze al. Verder kon ik natuurlijk mijn paspoort als ID laten zien.

Nee dat krijg ik dus pas eind van dit jaar, als deeltijdstudent heb je hier geen recht op...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:38

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 09:50

NaNi schreef:
Als je lid bent van de anwb kun je ook een visakaart aanvragen, kost je verder niks tot je er een keer daadwerkelijk gebruik van gaat maken... http://www.anwb.nl/webwinkel/reisdocumenten-en-vignetten/anwb-creditcards,/anwb-creditcards/Alle-mogelijkheden-Visa-Master.html

Ik heb er overigens ook geen, nooit nodig gehad ook.. Maar wij gaan altijd op de bonnefooi en pinnen gewoon elke dag iets extra wat in de kluis gaat voor de eindafrekening...

Ik ben geen lid van de anwb ;) Maar ik pin ook liever, maar omdat ze op al die sites vragen naar creditcards dacht ik dat je daar verplicht mee moest betalen :)