Vakantie gezocht, maar waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Vakantie gezocht, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:49

Hallo,

Wij willen eens rondkijken voor een leuke vakantie van een dag of 10. vliegen mag. auto duurt zo lang..

Wat we leuk vinden (ik tenminste) is een zwembad erbij! lekker zwemmen, en een aantal glijbanen is altijd pret.

Iets van een dierentuin of pretpark in de buurt.

Mag ergens zonnig zijn, of nabij het strand?

Wij zijn geen uitgaans mensen, maar willen wel graag eens een dagje gaan winkelen, een stad bekijken, en neit vast zitten aan een hotel.

Ahh hotel! leuk, wel een luxe 2 persoonskamer en een (bubbel)bad? :D

-edit- Appartementje mag ook, met zwembadje erbij. misschien mogen honden ook mee dan?
dan zou het leuk zijn als mijn vriendinnen ook meegaan. en we met zijn 4en zijn (en dan 3 kleine hondjes) -edit-

Jah veel eisen, en weet je... het mag niet te duur zijn. rond 300 de man.
is dat veel gevraagd? ik weet het. maar jullie kunnen me vast helpen.

Alvast bedankt!

Andrea

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:52

300 euro voor 10 dagen per persoon?? Nou vergeet het maar!
Minste wat je kan vinden is een stacaravan in Frankrijk voor een 600-700 euro per week of zo.
Turkije ben je al gauw 1300 euro kwijt voor 8 dagen
Gaat je niet lukken :n
Een huisje huren in Oostenrijk via happyhome misschien, dan ben je 500 euro kwijt per week.

TurboTinker

Re: Vakantie gezocht, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:53

Jeetje, is dat zo duur :=

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:01

Met 300 p.p denk ik idd niet dat je er gaat komen, maar je kunt het natuurlijk ook zo duur maken als je zelf wilt.

Kijk eens op http://www.d-reizen.nl of http://www.thomascook.nl

Daar kan je invullen of je een appartement wil, een hotel, all in etc. Kan je een leuk land uitzoeken en krijg je meteen de prijs erbij. :)

Zelf zou ik denken aan landen als Turkije/Tunesië/Egypte/Griekenland, daar zitten soms nog vrij goedkope aanbiedingen bij en heb je vaak een zwembad erbij. :)

@Zoezi: 1300 voor 8 dagen?? Ik neem aan dat je dat per 2 personen bedoelt.. Ik zie genoeg aanbiedingen Turkije voor minder dan 500 p.p!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:10

Ntlie_ schreef:
@Zoezi: 1300 voor 8 dagen?? Ik neem aan dat je dat per 2 personen bedoelt.. Ik zie genoeg aanbiedingen Turkije voor minder dan 500 p.p!

Ligt er echt helemaal aan wat je wil!
Ik heb vorig jaar 8 dagen all inclusive gezeten in een matig hotel voor 380 euro per persoon.
Maar dit jaar willen we wat luxer en gaan we 12 dagen ultra all inclusive in een 5* hotel met veel zwembaden, discotheken in het hotel, aan het strand en aquapark erbij e.d. en dan zijn we wel rond de 1200-1300 euro per persoon kwijt.
Maar als je in een appartement gaat in Turkije, dus zelf voor je eten moet zorgen, kun je wel voor 300 euro 10 dagen vertoeven. Maar dan komen er nog een hoop extra kosten bij voor eten enzo.
All Inclusive is gewoon het goedkoopste uiteindelijk. Het hotel waar wij vorig jaar waren is een prima hotel opzich. Wij betaalden dus 380 euro voor 8 dagen en dat is ECHT weinig! (je kunt dit hotel vinden op Oad.nl > Turkije > Marmaris > Hotel Pineta Club.)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:48

Nathalie schreef:
(je kunt dit hotel vinden op Oad.nl > Turkije > Marmaris > Hotel Pineta Club.)

Nou veel plezier:
http://kneuzpp.blogspot.com/2007/09/vak ... rkije.html

Maaruh, die prijzen zijn vanaf. In juli en augustus kan je echt niet all inclusive krijgen naar Turkijke voor 380 p.p. Dan is het tenminstr 700. Of je zit in een krot!

Volgens Oad vertrek half juli:

TURKIJE | Zuid-Egeïsche Kust | Marmaris
Hotel Pineta ****

Prijsberekening1Basis
Omschrijving Prijs
Reissom Volwassene 1 € 565,00
Reissom Volwassene 2 € 565,00
2x standaardklasse hv (2 x 60,00) € 120,00
2x luchthavenbelasting hv /dlm (2 x 48,75) € 97,50
2x vliegbelasting hv /dlm (2 x 11,25) € 22,50
Calamiteitenfonds € 2,50
Totaal € 1372,50

Of is het niet voor de zomervakantie bedoeld?
Weet je wat net zo leuk is, huur gewoon een bungalowtent en ga ergens op een gezellige camping staan in Zuid-Frankrijk!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:29

Ik wou net zeggen: volgens mij zit je voor die prijs lekker 1 of 2 weken op een camping in Zuid-Frankrijk of Italie.
ZIjn landen als Hongarije of bulgarije of kroatie niet ook gewoon leuk en goedkoop?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:30

Voor die prijs zit je inderdaad alleen op een camping _O-
Denk aan minimaal 25 euro per nacht. Dan nog de reis ernaartoe. Naar Zuid-Frankrijk, toch zeker wel 1000 kilometer (?) mag je wel zeker 200 euro aan benzine rekenen, en dat is voor een zuinige auto. Mocht je er nog een caravan achter hebben hangen, verdubbel dan het bedrag. Vergeet ook de tolwegen niet!
Bovendien moet je dan nog eten, ga je nog met de auto de buurt verkennen, leuke uitstapjes maken (entreegelden).

Nee, voor 300 euro kom je niet aan een 'luxe' vakantie van 10 dagen, hooguit een luxe weekend ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:13

Zoezi schreef:
Nathalie schreef:
(je kunt dit hotel vinden op Oad.nl > Turkije > Marmaris > Hotel Pineta Club.)

Nou veel plezier:
http://kneuzpp.blogspot.com/2007/09/vak ... rkije.html

Maaruh, die prijzen zijn vanaf. In juli en augustus kan je echt niet all inclusive krijgen naar Turkijke voor 380 p.p. Dan is het tenminstr 700. Of je zit in een krot!

Volgens Oad vertrek half juli:

TURKIJE | Zuid-Egeïsche Kust | Marmaris
Hotel Pineta ****

Prijsberekening1Basis
Omschrijving Prijs
Reissom Volwassene 1 € 565,00
Reissom Volwassene 2 € 565,00
2x standaardklasse hv (2 x 60,00) € 120,00
2x luchthavenbelasting hv /dlm (2 x 48,75) € 97,50
2x vliegbelasting hv /dlm (2 x 11,25) € 22,50
Calamiteitenfonds € 2,50
Totaal € 1372,50

Of is het niet voor de zomervakantie bedoeld?
Weet je wat net zo leuk is, huur gewoon een bungalowtent en ga ergens op een gezellige camping staan in Zuid-Frankrijk!

Tja sommige mensen kunnen overal over zeuren natuurlijk.
Ik heb t stukje trouwens niet gelezen daarheb ik geen zin in. Het is gewoon een prima hotel voor de prijs die je betaald.
Ik ben er meerdere keren geweest... En vorig jaar dus ook in Juli voor 380 per persoon.
Maar toen heb ik wel pas eind mei/begin juni geboekt.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:47

Voor € 300,00 ga je niks vinden, zeker niet met eisen als een zwembad en bubbelbad. En als je gaat vliegen sleep je hopelijk niet je honden mee voor een 10 daagse vakantie in een bloedheet land?

Kijk eens in de goedkopere landen, op de goedkopere site's van touroperators.

Landen zoals: Turkije, Egypte, Spanje, Kroatië (zeker een aanrader Kroatië, zoek maar eens op Dalmatische kust!).

Even je budget aanpassen, en je eisen bijstellen en dan kan je wel een leuke vakantie vinden.

Als je zelf even zoekt op internet, kun je trouwens op bijna iedere site van touroperators je wensen invullen, je krijgt dan vanzelf het resultaat te zien.

www.dreizen.nl
www.kras.nl

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 16:48

Wij willen niet op een camping creperen.
We willen ook niet in het hoogseizoen.

Vliegen hoeft ook niet. Met de auto mag wel.
Oostenrijk etc is ook leuk?

Ik kijk ondertussen verder naar wat me gewoon aanspreekt.
En anders straks een last minute.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:00

Inderdaad, kijk goed rond wat reeël is. Vakanties zijn duur.

Ga anders eens kijken bij een reisbureau, dan weet je van tevoren wat je kwijt bent en kom je niet voor financiële verrassingen te staan.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:39

Ik vind kras.nl ook wel een aanrader. De prijs die je daar ziet is vaak inclusief alles (op een mini bedrag na van een paar euro). Dan zit je dus écht voor hetzelfde bedrag op je plek van bestemming. En niet zoals bij het voorbeeld van Oad hierboven, dat er ineens nog 150 euro bij komt aan allerlei toeslagen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:46

Oostenrijk is iig niet wat je wilt, TS.
Daar moet jij niet naar toe gaan met het idee om daar lekker een zonvakantie te houden. Want het kan daar ook behoorlijk waardeloos weer zijn. Daar moet je naar toe gaan als je het leuk vind om lekker te gaan wandelen en van de natuur gaan genieten.

Ik zou het niet aandurven om voor 300 euro ergens een zonvakantie te gaan regelen in een hotel. Puur om het feit dat je voor dat geld nooit een fatsoenlijk hotel met redelijke voorzieningen kan krijgen.

En het is niet alleen het hotel he, als jij niet all inclusive gaat komt het eten en het drinken er ook nog bij. En als je dan op een hotelkamer zit, kun je niets 'zelf' maken en zul je iedere keer uit eten moeten gaan. Dan zou ik eerder een appartement zoeken. En als je niet gaat vliegen moet je ook nog rekening houden met de benzinekosten.

Ik denk dat je het beste:
- in het laagseizoen kan gaan
- in een appartement
- toch gaan vliegen naar bv griekenland of turkije
- minimaal van het dubbele uit moet gaan

Of totaal andere eisen aan je vakantie moet gaan stellen.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:07

Een pendelbus is trouwens véél goedkoper dan een vliegticket.

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:20

Hm.. Kras zou ik niet zo 123 boeken.. Ik werk in de reiswereld, en wij raden onze klanten dat écht niet aan.
Misschien is het een idee om naar het reisbureau te gaan. Je kunt daar een vrijblijvende offerte aanvragen als je al jou wensen op een rijtje zet. Zij zoeken dan een passende vakantie voor je. De enige kosten die erbij komen zijn de administratiekosten, maar dan doen zij wel al het zoekwerk voor je, en heb je altijd een aanspreekpunt als er iets misgaat. :)

Stuur eens een maitje voor een offerte naar bijvoorbeeld Globe Reisburo, zij hebben ongeveer 220 winkels dus er zit er vast wel een bij je in de buurt. Zie www.globereisburo.nl

Succes! :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:15

_Evelyn schreef:
Hm.. Kras zou ik niet zo 123 boeken.. Ik werk in de reiswereld, en wij raden onze klanten dat écht niet aan.
Mag ik vragen waarom niet? :)
En als reisbureau kun je toch ook reizen via Kras boeken?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:26

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom Kras afgeraden wordt.. het was mij niet bekend dat het geen goede organisatie is.

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:14

Als je een KRAS reis vergelijkt met bijvoorbeeld dezelfde reis bij Oad, dan is KRAS meestal heel wat goedkoper. Alleen vind je dit terug in bijvoorbeeld de kwaliteit van de reisleiding, de hotels en het vervoer. Ik werk op een reisbureau (met over de 200 winkels in Nederland) waar we KRAS niet eens mogen verkopen, en dat zegt toch wat.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:11

Goh, dat moet wel iets zeggen inderdaad! Goed om te weten dat we beter niet bij Kras kunnen boeken! :)

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:04

nou ik werk ook in de reiswereld en wij werken wel met kras en ik ben zelf ook met kras een paar keer op reis gegaan zonder problemen. Reisbureaus bieden kras meestal niet aan omdat ze daar geen commicie voor krijgen.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:09

IK heb een week in Frankrijk gezeten, met 4 man, aan het strand ( met uber hoge golven:D )
Was 208 p persoon, dan zat er alleen nog geen eten enzo bij..
Helaas was het een volwasse camping, en was er weinig te doen, maar was wel een leuke vakantie!!

Camping le vieux port gelooof ik...

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:57

kijk anders eens op http://www.idriva.nl vanaf ongeveer
150 euro in mei voor 10 dgn pp dan kan je met eigen auto of bus (bus ongeveer zo'n 160 euro pp retour)
voorbeeld van de site geplukt:
Hotel Petalon
Accommodatiecode HIVA3A
Reisperiode: 22.05.2009 - 31.05.2009
Deelnemer(s): 2 Volwassene(n)
2 x Buspendel, Opstapplaats: Amsterdam Sloterdijk NS (Changiweg)
1 x 2/3 pers. kamer, 1 Extra bed (Logies/Ontbijt)
Prijsinformatie voor de gewenste reis:
basisprijs Hotel Petalon, 2/3 pers. kamer, LO 2x 112.00 EUR
ID Riva voordeel : geen reserveringskosten
Toeslag bustransfer naar accommodatie 2x 26.00 EUR
busvervoerprijs 2x 149.00 EUR
calamiteitenfonds 1x 2.50 EUR
-------------------------------------------------------------
totaal 1x 576.50 EUR

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:37

Ik werk ook in de reiswereld, ook met KRAS, en je kunt gerust boeken hoor! Ik heb hiervoor op een reisbureau gewerkt waar kras niet geboekt wordt en dan hoor je ook alleen maar slechte verhalen om kras maar niet te boeken. En er is geen ervaring met de organisatie omdat je het niet boekt. Het wat je niet ziet bestaat niet idee..
Als je gewoon rustig de tijd neemt om een reis te zoeken en niet 123 gelijk alles boekt en gewoon een en ander vergelijkt dan zou je toch gek zijn om voor dezelfde reis 500 euro meer te betalen als je t mij vraagt?

_Evelyn schreef:
Ik werk op een reisbureau (met over de 200 winkels in Nederland) waar we KRAS niet eens mogen verkopen, en dat zegt toch wat.

Dat zegt dat jullie geen commissie krijgen nee... Heeft verder totaal niets met kras te maken. Is niets mis mee ik snap dat jullie niet voor niets werken maar om dan kras gelijk af te raden :n
Er zijn andere gerenommeerde ANVR organisaties waar ik slechtere ervaringen mee heb..