Hongarije Siofok (hotel club Siofok) ervaringen , tips etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Hongarije Siofok (hotel club Siofok) ervaringen , tips etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:15

Hayhay

Ik ga 20 juli t/m 29 juli met gogo naar siofok (hotel club siofok)
Nou ben ik wel benieuwd , naar de leuke plekjes in siofok.
En de leuke plekken in budapest , want daar wil ik sowieso ook een dag heen.
Ook hoor ik wisselende verhalen over ons hotel.
Ik heb nu zo iets, we weten al dat we geen ultieme mooie kamers moeten verwachten en willen gewoon een hele leuke gezellige vakantie daar gaan vieren. Ben dus wel benieuwd naar je ervaringen , maar we gaan sowieso want het is al geboekt.

En we hebben er zin in.

Dus de leuke plekjes en ervaringen met het hotel , daar gaat het mij om.

groetjes en alvast bedankt!!

eroslover

Re: Hongarije Siofok (hotel club Siofok) ervaringen , tips etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:48

Is er niemand die kant op geweest , of gaat er niemand die kant op?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:56

Ik ben jaaaaaaaaaaren geleden in Siofok geweest. Weet niet meer hoe het hotel heette, maar het was behoorlijk luxe. Toendertijd ging je daar voor relatief weinig geld erg luxe op vakantie.
Sla wel ruim in op anti-muggengedoe, want het stikt er van de muggen daar.
Boedapest; ik zou maar gewoon een georganiseerde dag doen, weet je zeker dat je de hoogtepunten gezien hebt.
En we zijn een dagje naar een eilandje geweest dat het in het meer ligt; leuk boottochtje :j

Voor de rest weet ik er niet meer zoveel van, t is al 12 jaar geleden ofzo ;)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:59

Dat dagje naar dat eilandje klinkt ook wel heel leuk. Eens kijken of ik daar achter kan komen hoe dat werkt. Bedankt in ieder geval.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die hier ervaring meer hebben!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:48

ik heb nog nooit in siofok erg veel muggen gezien, maar in ieder geval hebben ze daar heel goed voor spul voor wat ze daar vollop verkopen.

langos is erg aan te raden, dat is een soort oliebol in een vorm van pannekoek die met zure room/kaas etc. verkrijgbaar is. boottocht is aan te raden, helemaal in het donker heel mooi met die lichtjes overal om je heen.

budapest kan je of met een tourbus doorheen crossen of je kan zelf met de ondergrondse metro overal komen, die rijd geloof ik om de 3 min. en stopt haast bij alle hoogtepunten. oa. stadspark, kerk en bij de bruggen waar je in een mooie ronde omheen kan lopen.

als je nog meer vragen hebt roep je maar, als jij erheengaat ben ik in het zuiden van hong. te vinden...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 15:52

Wanneer waren jullie in Siofok?
Die boottocht , waarvandaan is dat?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:43

Budapest is ook prima alleen te doen, zonder georganiseerde tripjes of tourbussen. De ondergrondse metro is daar echt super in orde, dus je geraakt overal heel makkelijk! Budapest by night is geweldig mooi, dus zeker niet weggaan voordat het donker is. Het vissersbastion vind ik ook zijn charmes hebben, en je hebt er een uitzicht over de hele stad. Het heldenplein is ook de moeite waard, daar ligt ook een kasteel langst, en het museum voor schone kunsten ligt ook op dat plein, net als de dierentuin :+. Vlak aan het heldenplein is ook de grootste spa (badhuis)van heel Europa, is echt super knap en groot (buiten twee grote buitenzwembaden + brubbelbad, binnen zeker 10 verschillende termaalbaden met allemaal één of andere hellende kracht, verschillende sauna's, stoombaden, massages,...), zeker de moeite! Verder vind ik de markthal ook wel leuk om gezien te hebben als je toch daar bent...

Budapest is écht een prachtige stad, waar ik (als het de eerste keer is dat jullie in Budapest zijn) als ik van jullie was toch zeker twee dagen voor zou uittrekken. Eén voor de echte bezienswaardigheden (vissersbastion, markthal, kastelen, parlement), één voor de spa :+

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 10:10

bedankt tantjeuh!

Heb je ook een idee over het openbaar vervoer in hongarije , als je van siofok naar hongarije zou willen op een dag dat ze niets organiseren of dat te doen is met de trein?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:59

http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/x ... language=2

Er is een goede treinverbinding, ritje van een goeie twee uur. Het zal waarschijnlijk wel eventjes zoeken zijn naar het hoe en wat met die treinen ginder, vermits Hongaars nu niet bepaald een verstaanbare taal is (zacht uitgedrukt). Maar als je daar problemen hebt: spreek jonge mensen aan (20'ers), de meeste van hun spreken wel nog redelijk goed Engels. Ik ben zelf nog niet in Siofok geweest, dus ik weet niet hoe duidelijk het treinstation daar is.... In Budapest ben ik al een keer of drie geweest, daar is het openbaar vervoer echt oke als je een kaartje van de stad hebt met de metroverbindingen op...

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:04

Ik ben een flink aantal jaar geleden in Siofok geweest en ondanks dat de vakantie in het water is gevallen (het heeft keihard geregend van dag 1 tot de laatste dag) heb ik er leuke herinneringen aan.

Ik heb ook overnacht in hotel club Siofok en nee het is geen enorm luxe hotel, maar ach.... Toendertijd vond ik het eten in het hotel echt helemaal niet smakelijk, dus heb ik het half pension gelaten voor wat het was en ben iedere dag gaan uiteten. Dat kon ook prima, want het kostte toch nagenoeg niks.
Ik ben er 10 jaar geleden geweest, dus wellicht is er in de tussentijd heel veel veranderd en is het nu wel een prima hotel.

Wat ik erg leuk vond was de zeiltocht die we gemaakt hebben. Echt super tof. Aangezien het weer (voor een zomervakantie) niet echt goed was en er veel wind stond, hebben we flink kunnen zeilen en dat was dan wel weer heel erg gaaf.

Naar Budapest ben ik met een bus geweest, georganiseerd door de reisorganisatie. Dat verliep toen prima, dus ik weet niet hoe het is om op eigen gelegenheid naar Budapest te gaan. Vond het toen wel een hele leuke stad. En om in bokt-termen te blijven. Er staat een standbeeld van een keizer (?) op een paard en het verhaal gaat dat het geluk brengt als je de ballen van het paard aanraakt. Ik weet helemaal niet meer wie de beste meneer op het paard was, maar dat van die ballen heb ik wel onthouden. :o

Een van de laatste dagen, we hadden alles wel zo'n beetje gezien en het was geen "strandweer", zijn we naar een of ander zee-aquarium geweest. Mocht je in de verleiding komen, niet doen..... Stelde niet heel veel voor. :D

Heel fijne vakantie en veel plezier.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:11

budapest,daar moet je echt op zoek gaan naar zo'n eethuisje met alleen maar gebakjes,die zijn echt super! heerlijk gebak en heel gezellig.die overdekte markthal moet je echt eens zien! wij zijn toen ook nog gaan zwemmen in het gellert hotel,ook zo'n natuurwater..zie je wel overal van die oude vrouwtjes naakt dobberen.dat was niet zo'n gezellig uitzicht.haha.en de massages zijn daar ook errug goed! denk wel dat de vrouwen die daar masseren vroeger bakkers ofzo geweest zijn,want ze zijn wel hardhandig.je kunt in de stad ook erg leuk winkelen,en het ijs is geweldig! de zonnebrillen zijn er een heeel stuk goedkoper als hier(de dure he!) nou ik hoop dat je er al wat aan hebt,ben maar door aant ratelen.haha

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:47

Ik ben 2 jaar terug in Siofok geweest met gogo, was een leuke vakantie :j
Het was iig allemaal spotgoedkoop :D
Idd wel veel muggen daar en het weer was er toen wij er waren niet echt top, maar we hebben een leuke vakantie gehad, zijn nog een dagje naar Budapest geweest, maar dat viel een beetje tegen ivm het weer en slechte organisatie :=

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 10:48

Klinkt al helemaal leuk.
Wij eten ook alleen het ontbijt in het hotel , dus gaan iedere dag uiteten. Thermaalbad gaan we denk ik iig doen en dagje budapest ook. Dat zeilen wat iemand zei lijkt me ook wel erg leuk. Kan dat ook gewoon in siofok?

Het klinkt me allemaal wel erg leuk. Behalve dat het weer niet altijd meezit. Maarja hongarije is dan ook niet zonzeker.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:18

Ik zou graag nog willen weten of je in siofok oon een beetje goed kunt winkelen, of moet je dan echt naar budapest?
Is er ook iets van een dierentuin in de buurt die je kunt bezoeken?
Kun je er paardrijden?

En zijn er nog mensen die echt in het hotel zelf gezeten hebben of er naar toe gaan?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:26

Echt winkelen in Siofok is niet echt mogelijk :=
Er zijn wel hoop kraampjes enzo, maar echt winkels hebben wij niet gezien...

of misschien hebben we niet goed gekeken :+

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:38

nee, dat is goed om te weten kraampjes zijn ook leuk. Maar het winkelen bewaren we dan voor naar budapest. Of misschien is er nog een andere stad dichtebij waar je kunt winkelen?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:43

denk het niet :n
Of iig niet goed bereikbaar, wat ik me ervan herinner zit je redelijk in the middle of nowhere en kun je idd voor echt leuk winkelen beter naar Budapest gaan :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:45

Oke dan ga ik dat iig doen.
Weet jij soms ook antwoord op mijn andere vragen?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:50

dierentuin en paardrijden zou ik niet weten :n

en het hotel ken ik ook niet, wij zaten op de camping :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:54

oke wel bedankt!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 10:13

het is nu bijna zover dat we naar Siofok gaan , we hebben er erg veel zin in!
Toch wil ik graag weten ivm dat je het kraanwater niet mag drinken.
Of het kwaad kan of je salades en ijsjes kunt eten en dergelijke.

Verder zijn tips over uitgaan en leuke dingen doen nog altijd zeer welkom!!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:29

Ik heb toen gewoon ijsjes en salades gegeten. Moet er wel bij vertellen dat ik dat eigenlijk altijd doe als ik vakantie ben en nooit ergens last van heb (klopt het even af) Misschien is het verstandig om het even aan de reisleiding te vragen.

Zeilen wordt geregeld vanuit Siofok. Het is een dagexcursie en je wordt me een bus opgehaald. Te boeken bij de reisleiding. Als je op eigen gelegenheid gaat, kun je het ook gewoon in Siofok boeken.

Winkeltjes (in de zin van echt goed shoppen) zijn er inderdaad niet in Siofok, daarvoor is het te toeristisch. Wel heel veel kraampjes en echte toeristenwinkeltjes. Heel veel plezier alvast. Het wordt vast een hele leuke vakantie.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:23

Ik ben er 2 zomers geleden geweest. In die tijd was het toen redelijk crimineel, dus ik zou je spullen goed opbergen. Maar wij zaten ook in een huisje, dus dat is denk ik ook anders als in een hotel.
Verder is het er erg goedkoop en leuk.
Budapest by night kan ik echt heel erg aanraden, zo mooi om te zien. Je kan prima alleen naar budapest. :J wij hebben toen ook nog een tochtje gedaan over de donau (als ik het goed schrijf), vond ik ook echt heel leuk.

Je kan gewoon ijsjes en salades eten hoor, ik heb nergens last van gehad. Waren met ze 9-en en niemand had er last van. Ook veel vers fruit gehad :)

Met uitgaan vond ik Flirt wel leuk, de palace is ook wel leuk maar rustig omdat het zoo groot is. Verder is er 1 straatje met alleen maar terrasjes, dat is ook echt heel leuk en gezellig.

Hele fijne vakantie!!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 17:31

Nou mensen ik ben terug!

Super vakantie gehad.
Heerlijk gegeten op 1 x na toen was het belabberd(visschotel met gefrituurde vis Bah)
Lekker cocktails gedronken , gezwommen.
relaxcruise gemaakt , budapest geweest en naar het kuuroord van siofok geweest.

Niet uitgeweest want dat leek ons niet zo leuk daar.

Heel vervelende busreis gehad zowel heen als terug met onbeschofte jongens , dus bus wordt het niet meer maar voor de rest wast het echt top!!