Tips vakantiebestemming?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equira

Tips vakantiebestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 23:31

Dag bokkertjes,

Voor komende zomer zijn wij nog naarstig op zoek naar een leuke vakantiebestemming, met de volgende ingredienten:
- Zon
- Strand
- Wel leuk kunnen stappen (wat club's oid)
- Niet te jong publiek
- Niet al te duur.
Even ter extra info, met wij bedoel ik 2 vrijgezelle dames van 26 en 28 jaar.

Hebben jullie tips? Mijn inspiratie is namelijk op, ik weet het niet meer.....

daaf4ever

Re: Tips vakantiebestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:45

Kijk eens op bokt international :) Misschien dat je daar wat vandaan kan halen.

Ik raad in ieder geval Mallorca aan, maar dan niet El Arenal, maar wat meer 'het eiland in'. Hartstikke leuk, je kan er leuk uitgaan maar je hebt niet op elke hoek dronken/zuipende tienertjes.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:46

[LZP] > [BI]

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:48

Ik ben naar Kos geweest, griekenland. Was toen 21 en mijn zus waarmee ik was 23. Had nou niet bepaald het idee dat we de oudste waren die daar rond liepen. Als je echt naar de strand locaties gaat is het misschien wel iets jonger. Maar in Kos stad, waar wij zaten, was het echt reuze gezellig.

Wij zaten hier http://www.jiba.nl/accommodation/index.aspx?id=861 . top locatie, super goed hotel, goede service en zo...

succes met zoeken ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:50

Cultuur ook belangrijk? Miamy heeft het allemaal, en je kunt bijvoorbeeld een paar dag New York bezoeken...

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 23:57

Nah, Miami versta ik nou niet direct onder "niet al te duur". ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:28

Hangt er vanaf... De vlucht is duur, maar de koerzen zijn gunstig.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:56

Over New York gesproken: ik ga in september 9 dagen - 7 nachten (1 in vliegtuig) en ben alleen al voor ticket en hotel zo'n 1400 euro kwijt (pp). Dus dat is dan wel een prijs waar je ongeveer rekening mee moet houden. Valt bij mij niet onder 'niet al te duur'. :Y)

Ik zou zeggen: Rhodos! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:41

Toekie schreef:
Over New York gesproken: ik ga in september 9 dagen - 7 nachten (1 in vliegtuig) en ben alleen al voor ticket en hotel zo'n 1400 euro kwijt (pp). Dus dat is dan wel een prijs waar je ongeveer rekening mee moet houden. Valt bij mij niet onder 'niet al te duur'. :Y)

Miami is New York niet, iets minder ruimte tekort. Maar goed, het was maar een sugestie...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:52

Het is ook een geweldige tip hoor, vind ik tenminste! :D Alleen vrij prijzig, Miami ook denk ik. Ondanks de koers...

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:37

Toekie schreef:

Nou, precies. Ik zat eerder aan de helft te denken, moet op vakantie ook nog wat uit kunnen geven.

Rhodos, is dat niet echt een stelletjes eiland? Kun je daar echt leuk stappen?

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:38

Vjestagirl schreef:
Toekie schreef:

Miami is New York niet, iets minder ruimte tekort. Maar goed, het was maar een sugestie...

Suggesties zijn altijd welkom, thnx anyway.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:40

l'estartit in spanje is erg leuk
niet super druk,als je daar in een leuk appartementje aan het strand is het erg leuk!
zou niet naar die camping daar gaan; schijnt niet zo leuk te zijn en je zit er bovenop elkaar.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:50

gran canaria :D daar ga ik deze zomer naar toe. ben er 2 jaar geleden ook geweest heb toen een super vakantie daar gehad, lekker weer en leuk om te stappen vond ik iig :D

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 20:04

Celiien schreef:
l'estartit in spanje is erg leuk
niet super druk,als je daar in een leuk appartementje aan het strand is het erg leuk!
zou niet naar die camping daar gaan; schijnt niet zo leuk te zijn en je zit er bovenop elkaar.

Camping doen we sowieso niet. En t mag juist wel wat druk zijn ;) Druk met mensen van onze leeftijd.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 20:04

efaa schreef:
gran canaria :D daar ga ik deze zomer naar toe. ben er 2 jaar geleden ook geweest heb toen een super vakantie daar gehad, lekker weer en leuk om te stappen vond ik iig :D

Maar ook veel jong grut..... Ohohoh, ik merk t alweer, ik ben te kritisch, hahahah!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 02:02

Qua stappen hangt het er vanaf wat je precies wilt. Rhodos is (godzijdank) geen 'feestbeest-eiland'. Maar je kunt er wel prima stappen hoor! Je hebt bijvoorbeeld Faliraki maar dat spreekt mij persoonlijk niet aan. Beetje Salou-achtig. :roll: :o Verder heb je Rhodos-stad (gedeelte de 'nieuwe stad') waar je ook uitgaans/nachtleven hebt.

Bovendien is het gewoon een pracht-eiland waar je genoeg te zien en te doen hebt. Ik ben wel een beetje bevooroordeeld want mijn papa komt daar vandaan. :P Maar het is echt zo, vraag maar rond. :D

Meer info: http://www.grieksegids.nl/dodecanese/rhodos.php

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 01:24

Even weer een update vraag. Iemand ervaringen met Mallorca?

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 01:28

WendyK schreef:
Even weer een update vraag. Iemand ervaringen met Mallorca?

sorry geen ervaring met mallorca, maar ik wil wel meegeven dat Kos ook een aanrader is :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 01:29

Malta, Canarische eilanden

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 01:48

Hahaha, blijft lastig hoor. Malta hebben we eerder horen vallen, maar daarna ook weer gehoord dat het enorm saai is.... Ik weet t echt niet meer!!! :P Ik heb mn oog nu laten vallen op El Arenal, Mallorca, maar vraag me af of dat ook niet een 18 jarigen paradijs is.....

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:16

Dat is het wel idd. Je kan dan beter naar de noord- of oostkust van Mallorca gaan!

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:01

Kreta -> Rethymno!
- Zon: CHECK
- Strand: CHECK lekker veel zandstranden aan de noordkust, op een 20min rijden met openbaar vervoer ook het hele mooie zuivere zandstrand van Georgioupoli
- Wel leuk kunnen stappen (wat club's oid): CHECK leuke clubs heeft Rethymno in overvloed!
- Niet te jong publiek: CHECK heel anders dan bijv. Hersonissos vind je hier vooral 20ers en ouder, en gezinnen met kinderen.
- Niet al te duur: ik weet niet wat bij jou niet al te duur is, ligt er ook maar net aan of je in het hoogseizoen gaat of erbuiten, maar over het algemeen zijn er toch wel aangename prijzen te vinden hoor! Verteer is op Kreta niet echt duur, eten is goedkoop, op cafe gaan iets minder maar dat valt toch nog goed mee hoor.
Voordeel aan Rethymno is ook dat het zo centraal ligt dat het een ideale uitvalsbasis vormt voor excursies te doen.

Ik ben zelf 26, mocht ik nu op vakantie kunnen gaan zou ik Hurghada nemen; is wel toeristisch natuurlijk (zonder toeristen zou het niet eens op de kaart staan denk ik), maar je kan er zulke prachtige excursies doen, de Rode Zee alleen al is de moeite waard!
Tunesie schijnt ook heel mooi te zijn.. Al heb ik op het moment niet echt een idee van de prijzen daar. Egypte is wel goed te doen!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:04

Wij gaan waarschijnlijk naar Rethymnon dit jaar.. Ik ben er nog niet geweest, kan je mijn ervaringen dus niet vertellen, maar het ziet er iig heel gezellig uit. En zon, strand is sowieso helemaal in orde. Het vliegtuig is altijd duur, je kunt er wel goedkopere hotelletjes vinden. Eten is ook niet zo duur en het openbaar vervoer al helemaal niet.
En naar Tunesië ga ik ook (dat is al geboekt), wat een toeval dat cooky net die 2 bestemmingen aanraad. :D

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:17

WendyK schreef:
Ik heb mn oog nu laten vallen op El Arenal, Mallorca, maar vraag me af of dat ook niet een 18 jarigen paradijs is.....

Ik ben 23 en ben afgelopen jaar naar El Arenal geweest, vond het eigenlijk wel meevallen met het jonge publiek.. Was in het hoogseizoen btw.. Ik zat in een hotel/apartementen complex met een super ligging, vlakbij het strand, vlakbij het (NL) stap gedeelte maar niet te druk dat je niet kan slapen ofzo.
We hadden een overboeking en werden op het panorama terras geplaatst, hadden een terras van 5x5 met volledig zeezicht echt een super accommodatie met een geweldige ligging. Het heet Ayron Park, van het eten moet je je niet teveel voorstellen als je halfpension boekt..