juweeltje schreef:heeft er iemand ook ervaringen met een bus? en zo ja, hoe ging dat dan? Thalys gaan we ook overwegen, want het is wel lekker snel en handig. Met school een aantal jaar geleden ben ik met de bus naar Parijs gegaan, duurde ongeveer 6 uur...Zou dat dan ook zo zijn met eurolines?
Ja, het duurt ook ongeveer zes uur (afhankelijk van waar je opstapt). Er gaan meestal drie bussen op een dag. Vanaf Rotterdam heb ik even gekeken en die vertrekken om 9.00u (15.15u), 15.15u (22.15u) en 23.15u (6.00u). Er zijn dus ook andere opties dan de nachtbus! Als je het goed uitzoekt, en even iets vroeger van te voren boekt dan twee weken, kun je voor 35 euro per persoon retour inclusief met de bus naar Parijs 
Ervaring met de eurolines bussen: ze komen soms wel eens te laat, maar NL-parijs is een redelijk goede verbinding waarbij dit niet vaak voorkomt. Verder zit je met vreemde mensen in de bus en als je pech hebt zit je dus naast een vreemd iemand. Je hebt geen stoelnummers, maar als je de laatste opstapplaats hebt, zitten vaak op alle tweezitjes al een persoon. Dus dan kun je nog niet naast elkaar zitten, want mensen willen vaak niet ruilen (want dan zitten zij naast een vreemd persoon). De plekken zijn vrij krap (zeker voor mij, met mijn lange benen), maar dat is in elke bus wel zo. De nachtbus vond ik geen succes, want ik kan totaal niet slapen in de bus. Toen mijn voorganger zijn stoel in de slaapstand zette, zat ik letterlijk klem!
(Bovendien was die gast een beetje bezopen, mag niet, maar gebeurt wel, dus toen kon ik er ook niet veel van zeggen.)
Laat ik het zo zeggen: ik ga veeeel liever met de Thalys, en dat zou ik ook zeker doen als het prijsverschil niet zo groot is