Met de bus naar...Parijs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

Met de bus naar...Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 16:27

Hoi!

Van de zomer willen ik en mijn vriend een weekje naar Parijs!
We hebben een leuk appartementje gevonden, niet te duur, goed gelegen. Helemaal top dus!
Maar...

het is een beetje te ver om te lopen/fietsen :+ !
De Thalys kan (die trein die naar Parijs rijdt in ong. 3 uur), maar weet iemand of er ook bussen zijn die naar parijs rijden, zonder dat je er een tour van 5 dagen bij inbegrepen krijgt?

Anders: Heeft iemand ervaringen met het op vakantie naar parijs gaan, zonder auto/rijbewijs?

Alvast bedankt :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:28

Shiloh

Re: Met de bus naar...Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:05

Ik zou met de thalys gaan. Dat is echt echt ideaal!

Ik heb dat ook gedaan toen ik met mijn ex een weekend ging. Wij vertrokken uit tilburg. Sochtends de trein gepakt van tilburg naar rotterdam. Ik weet niet precies meer waar we over zijn gestapt, maar dat is zo uit te zoeken.

toen in de trein naar parijs. Ideaal. Je boekt je ticket van tevoren. Je stapt in, en voila, 3 uur later sta je in hartje parijs. Goede ervaring mee!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:58

Ga vliegen! Vanaf Rotterdam. Kost niets, nog geen 40 min vliegen!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:01

Ik ben met de Thalys geweest.. in december.
Binnen 3 uurtjes zit je er..

Binnen Parijs kan je prima met de bus/metro. Heel eenvoudig.

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:03

Wij zijn ooit weleens met de bus gegaan. Maar al lang geleden.
Maar vond het eigenlijk nix hoor. Je zit echt zo lang in die bus pff

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:32

Ben wel benieuwd naar het appartementje wat je heb gevonden ;)

Lees even mee wil ook met manlief naar parijs!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:35

Ik heb in de zomer op de radio gehoord dat er een bus naar verschillende plaatsen in europa gaat , voor 10(!) euro !!!

Die bus komt dacht ik 2x per week in een bepaald land. Ene keer rijd hij naar frankrijk , dan weer na portugal , dan naar Italie. Etc.

Ik weet zeker dat dit klopt , want ik wou dat vorig jaar ook gaan doen. Leek me wel grappig. := Ook omdat er geen verplichte reis aan vast zit. Je moet alleen de bus reserveren als je terug wilt.

Welke site oid het was weet ik niet meer.. :\ Misschien dat je dat kunt googlen?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:13

LZP -> BI

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 13:27

Hee!

@Liezel1: Ik heb gekeken op die site, maar er is maar 1 tijdstip dat de bus vetrekt..23:00, en om 06:00 volgende dag ben je er! Dat is niet zo handig :+

De Thalys lijkt mij ook verstandiger, ik heb alleen geen idee wat de prijzen voor een retourtje zijn?

@Elaine: Ik ben als de dood voor vliegen (als in voertuig :+ ) :o

@Noah: Ik heb het appartementje gevonden op http://www.all-paris-apartments.com . Wij hoeven niet perse een luxe kamertje, want we komen voor Parijs en niet voor het appartement. Maar misschien nemen we een hotel...Ook dat moeten we nog even kijken, wat nou beter is?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:53

ligt er een beetje aan wanneer je precies gaat.

Je kunt in ieder geval reizen onder jongeren tarief, want dat geldt geloof ik tot 26 jaar en dat scheelt echt heel veel.

Heb net even gekeken, volgens mij moet het voor 48 euro per reis of zo lukken. Tjah, dat kost wat, maar dat ben je met de auto waarschijnlijk ook wel kwijt. Bus weet ik verder niet.

Ik zou gewoon even kijken op de website van de thalys. als je dan gewoon je vertrek en aankomst datum invult kun je heel ver komen met kijken hoe laat je vertrekt en wat het dan kost en zo.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:00

Ga met de Thalys. Snel, comfortabel, relatief goedkoop en brengt je tot in hartje Parijs. Vanaf Gare du Nord (het eindpunt) ben je met de metro zo in heel Parijs. Natuurlijk, de bus is goedkoper, maar duurt ook een stuk langer en bovendien is de kans groot dat de net buiten Parijs in de file komt te staan.

Kijk voor prijzen van de Thalys op de website. Soms hebben ze leuke aanbiedingen.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:15

Ik zou ook met Thalys gaan. Veel goede verhalen van gehoord en is lekker snel, geen file.

Ik ben met school naar parijs geweest met de bus. Wat een eind zeg, in zo'n muffe bus en je bent helemaal brak als je aankomt. Denk dat je beter met de trein kunt gaan, geen file en lange reistijd!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:44

Ik ben zelf naar Parijs geweest met de Thalys. Ideaal. Vanaf Rotterdam was het maar drie uur. Ik betaalde 46 euro voor een enkele reis (jongeren tarief, tot 26 jaar), maar die had ik ook pas drie weken van tevoren geboekt. Als je drie maanden van te voren boekt heb je het goedkoopste tarief en betaal je 25 euro per enkeltje. Je bent dan dus 50 euro kwijt per persoon.

Met de auto is ook een optie, maar kost je qua benzine toch wel zo'n 100 euro (of meer, afhankelijk van hoe zuinig je auto rijdt). Bovendien is rijden in Parijs echt geen pretje, dus dat zal ik je ook zeker afraden.

De bus is erg goedkoop. Ik kon voor 19 euro enkele reis van Rotterdam naar Parijs (Eurolines) als ik het een week van te voren zou boeken. Nadeel is dat de bus er echt uuuren over doet, vaak een nachtreis en je zit in zulke krappe stoelen dat slapen niet echt gemakkelijk is.

Vliegen kan misschien goedkoop, maar door de luchthavenbelasting ben je alsnog veel geld kwijt. Ik denk dat je nooit goedkoper kunt vliegen, dan bv met de bus of trein. Bovendien moet je natuurlijk weer een uur van te voren inchecken enzo, waardoor je qua tijd niet eens voordeliger uit bent dan met de trein.

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:04

Dank jullie wel allemaal :D

heeft er iemand ook ervaringen met een bus? en zo ja, hoe ging dat dan? Thalys gaan we ook overwegen, want het is wel lekker snel en handig. Met school een aantal jaar geleden ben ik met de bus naar Parijs gegaan, duurde ongeveer 6 uur...Zou dat dan ook zo zijn met eurolines?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:49

juweeltje schreef:
heeft er iemand ook ervaringen met een bus? en zo ja, hoe ging dat dan? Thalys gaan we ook overwegen, want het is wel lekker snel en handig. Met school een aantal jaar geleden ben ik met de bus naar Parijs gegaan, duurde ongeveer 6 uur...Zou dat dan ook zo zijn met eurolines?
Ja, het duurt ook ongeveer zes uur (afhankelijk van waar je opstapt). Er gaan meestal drie bussen op een dag. Vanaf Rotterdam heb ik even gekeken en die vertrekken om 9.00u (15.15u), 15.15u (22.15u) en 23.15u (6.00u). Er zijn dus ook andere opties dan de nachtbus! Als je het goed uitzoekt, en even iets vroeger van te voren boekt dan twee weken, kun je voor 35 euro per persoon retour inclusief met de bus naar Parijs :)
Ervaring met de eurolines bussen: ze komen soms wel eens te laat, maar NL-parijs is een redelijk goede verbinding waarbij dit niet vaak voorkomt. Verder zit je met vreemde mensen in de bus en als je pech hebt zit je dus naast een vreemd iemand. Je hebt geen stoelnummers, maar als je de laatste opstapplaats hebt, zitten vaak op alle tweezitjes al een persoon. Dus dan kun je nog niet naast elkaar zitten, want mensen willen vaak niet ruilen (want dan zitten zij naast een vreemd persoon). De plekken zijn vrij krap (zeker voor mij, met mijn lange benen), maar dat is in elke bus wel zo. De nachtbus vond ik geen succes, want ik kan totaal niet slapen in de bus. Toen mijn voorganger zijn stoel in de slaapstand zette, zat ik letterlijk klem! ;( (Bovendien was die gast een beetje bezopen, mag niet, maar gebeurt wel, dus toen kon ik er ook niet veel van zeggen.)
Laat ik het zo zeggen: ik ga veeeel liever met de Thalys, en dat zou ik ook zeker doen als het prijsverschil niet zo groot is :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:53

Als je een leuke aanbieding kunt vinden, zou je eens met een eerste klas kaartje moeten kopen voor de Thalys. Krijg je te eten (en nog best lekker ook voor reisvoer) en ze komen om de 10 minuten vragen of alles naar wens is en of je nog iets te drinken wilt. Ik vond het een aangename ervaring.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:59

Thalys is echt een aanrader! Kostte mij vorige maand 61 euro retour! De normale goedkoopste prijs is 72 euro! Ik had idd toevallig een speciale aanbieding, die hebben ze vaker! Goed in de gaten houden dus! Je kunt de Thalys maximaal 3 maanden vantevoren boeken, dan heb je ook de meeste kans op voordelige tickets! En de Thalys doet er niet zo lang over, ik was er in 3 1/2 uur vanaf Den Haag HS!

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 18:10

Oke, even up to date: Er is iets geheel anders uitgekomen!!!!!
We zijn naar een reisbureau gegaan, en daar hebben we besloten dat we het het VLIEGTUIG (sta me bij) naar Spanje gaan, Malgrat de Mal..héél iets anders, maar heb er wel heel veel zin in :D.
Dus zowiso bedankt voor de info, we gaan dit jaar wss nog een weekendje naar Parijs, weten we in ieder geval hoe we er het beste kunnen komen:D