Keulen wat móet je zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Keulen wat móet je zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 14:34

Omdat ik nog nooit :+ in Duitsland ben geweest heb ik mijn vader en een vriendinnetje gedwongen tot een paar nachten keulen. Er zijn natuurlijk héél veel touristische dingen, maar wat móet ik nou echt zien?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:36

Ik ben er in september anderhalve dag geweest (voor een concert) en toen heb ik alleen de écht bekende dingen gezien: de Dom (buiten en binnen), de brug over de Rijn (natuurlijk een foto van mezelf met de Rijn gemaakt :+) en we zijn door het park langs de Rijn gelopen (waar toen een kinderfestival was) naar het chocolademuseum, waar we wegens tijdgebrek alleen in het bijbehorende winkeltje zijn geweest. :D

Verder kun je er ook best leuk winkelen. :j

Ik ga zeker nog wel eens terug, en ik houd dit topic in de gaten voor een volgende keer, dan weet ik ook wat ik moet gaan zien. ;)

chocobroodje

Re: Keulen wat móet je zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:26

De dom is echt heel erg mooi. Keulen zelf is een prachtige oude stad waar veel te zien en te beleven is. Het is maar wat je zelf leuk vind. Ik ga ongeveer 1x perjaar naar keulen om te shoppen enzo. Heel veel plezier!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:30

Als je kunstminded bent ga eens het Ludwig Museum bekijken, hangt veel pop- art en ander modern werk. Ligt naast de Dom, die overigens de moeite waard is, en als het mistig is: Don't bother to climb the tower.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:33

De Dom idd. :j Heel erg mooi/groot/oud! :)
Chocolademuseum is ook leuk, maar cultureel niet echt een aanrader natuurlijk, je merkt niet dat je in Keulen bent zegmaar. := (Wel lekkere choco hebben ze daar trouwens. O:))

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:18

De Dom!! Prachtig :D En ook omhoog klimmen dan hè ;)
Het ludwig museum bij de dom is echt heel erg saai (sorry). Ben er 2 keer geweest maar nee dank je ;) En het romanisch germanisch museum is ook niet echt interessant. Maar wel leuker dan ludwig. Ik moest er verplicht voor school heen :P

De stad is ook hartstikke leuk! Lekker groot en je vind er altijd wat. De bakkers die er zitten met de berliner bollen zijn ook aan te raden :D

En de kerstmarkt kan ik je aanraden maar die is er nu niet helaas :(

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:49

De Dom!!!

Keulen zelf schijnt ook ontzettend leuk om te winkelen te zijn :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:53

Maiska schreef:
De Dom!! Prachtig :D En ook omhoog klimmen dan hè ;)
Het ludwig museum bij de dom is echt heel erg saai (sorry). Ben er 2 keer geweest maar nee dank je ;) En het romanisch germanisch museum is ook niet echt interessant. Maar wel leuker dan ludwig. Ik moest er verplicht voor school heen :P

De stad is ook hartstikke leuk! Lekker groot en je vind er altijd wat. De bakkers die er zitten met de berliner bollen zijn ook aan te raden :D

En de kerstmarkt kan ik je aanraden maar die is er nu niet helaas :(

tsja, meningen verschillen, ik vind het juist een van de leukste musea die ik gezien heb maar je moet wel beetje van kunst houden. Via school lijkt me ook minder. ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:26

De dom moet je echt beklimmen. Het is aardig vermoeiend maar het uitzicht is echt geweldig.
Wij zijn er met kerst geweest bij de kerstmarkten.

Winkelen kan je er inderdaad ook heel leuk

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:46

Het angewante kunst museum is dicht bij de dom, en ik vind dat ze best leuke en grappige dingen hebben. :D

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 13:08

nou ik ben terug :)
het was echt superleuk!
Ik ben op de dom geweest(die van top tot teen ondergelad is met namen. Iets wat ik echt belachelijk vind dat dat gewoon geaccepteert wordt) maargoed, dat was een hele klim maar wel een leuke!
Verder ben ik in het Waldorf-richard museum geweest wat kunst had vanaf de middeleeuwen tot een eeuw geleden ongeveer.
Ze hadden echt zó ontzettend veel! Het was echt heel interessant!

En ik ben in het Romänisch-Germanisch museum geweest. Ook hardstikke interessant. ook hier hadden ze zóveel stukken, niet normaal!

En verder ben ik in de dierentuin geweest :)
Klinkt allemaal heel weinig als ik het zo op een rijtje zet maar het waren wel lange dagen :)