Wenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 23:05

Ik wil graag dit jaar naar wenen toe. Zit te denken aan het voor of najaar. Nu hoef ik me niet druk te maken over de dagplanning want volgens mij ben je in wenen na een half jaar nog niet uitgekeken op alle mooie gebouwen en bezienswaardigheden :D Ik zit zelf aan een week te denken van maandag tot maandag bijvoorbeeld. Maar misschien dat twee wel beter is of alleen een weekend (???)

Maar nu komt het probleem. Ik zou dan alleen er heen gaan en ik ben nog nooit in m'n remi op reis geweest naar het buitenland. Nu ben ik al wat aan het rondzoeken op internet naar mogelijkheden van vervoer en hotels oid. Maar blijf het toch vrij prijzig vinden en volgens mij kan het goedkoper (Hollander hoor ik jullie zeggen :D Klopt :D ).

Ik zoek dus echt een reismogelijkheid (vliegen lijkt me dood eng, heb dat nog nooit gedaan := ) en een overnachtingsplek. Het hoeft geen duur hotel met allemaal extra's erbij gewoon bed, ontbijt en meer niet.

Dus toen dacht ik wie weet hebben jullie bokkers wel goede suggesties qua reis en verblijf.

Natuurlijk zijn alle overige tips over Wenen ook zeer welkom :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:49

Thats_Me schreef:
ik ben nog nooit in m'n remi op reis geweest naar het buitenland.

:(:) :D

Heb je voor hotels al gekeken bij expedia.nl of planigo.com? Ik ben twee keer in Wenen geweest, maar dat is al weer een paar jaren geleden. De eerste keer met de auto, tweede keer met de (nacht)trein. Dat laatste zou voor jou misschien een goede optie zijn. Ik vond het op zich best een fijne manier van reizen. Wenen is (net als veel hoofdsteden) best prijzig. Voor een cappuccino betaal je gerust zeven, acht euro. Maar je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Qua vervoer ter plekke is de metro (U-bahn) ideaal!

We zijn toen onder andere naar de Centrale Begraafplaats geweest. Ja een begraafplaats. :+ Daar liggen bijvoorbeeld Beethoven, Schubert en Strauss begraven. Erg mooi en vooral enorm groot! Als je naar Wenen gaat is dat eigenlijk iets wat erbij hoort vind ik persoonlijk. :-) Zie http://wenen.nl/wenen/informatie/bezien ... raafplaats

Verder natuurlijk de Spaanse Rijschool. Toen wij er waren was het niet geopend maar je kunt het gebouw e.d. wel bezoeken. En het paleis van Sissi, en het Hundertwasserhaus (http://www.stedentrippers.nl/wenen/bezi ... rhaus.html).

Genoeg te zien in ieder geval. Veel plezier! :D

Thats_Me

Re: Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 20:47

Nee, daar heb ik nog niet gekeken dus dat ga ik gelijk even doen :D

Bedankt voor je tips!!