Ierland - zelf reizen, hostels etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Ierland - zelf reizen, hostels etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 11:23

Ik wil dit jaar graag eens 'alleen' (of met 1 vriendin) op vakantie, het heb mijn zinnen gezet op Ierland. Echter zal dit mijn eerste vakantie 'alleen' zijn en dan het liefst ook nog eentje die ik zelf 'organiseer' ipv een georganiseerde (en dus duurdere) reis te volgen wat eerst mijn plan was.

Zijn er mensen hier die hier ervaringen mee hebben? Overnachten op hostels, eventueel campings, en zo een beetje "low-budget" (ben een arme student he) voor 2 weekjes door Ierland heen reizen. Wat zijn de dingen die je MOET zien, en hoe zit het met vervoer? Aangezien ik dan pas net mijn rijbewijs heb, is een auto voor ons zelf huren niet van toepassing en zullen we afhankelijk zijn van openbaar vervoer. Is dat een beetje te doen? mensen die dit hebben gedaan?

AngelofLove

Re: Ierland - zelf reizen, hostels etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:37

Mij werd aangereden om toch echt eigen vervoer of een huurauto te hebben omdat dat veel praktischer is dan het ov. Ook werd er gezegd dat de mooiste plekken niet met het ov bereikbaar zijn.

Anoniem

Re: Ierland - zelf reizen, hostels etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:07

Huurauto is inderdaad super. Kun je helemaal zelf weten waar je allemaal heen wil. Overigens loopt er ook al een ander Ierland-topic:
[BI] Ierland tips gevraagd

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:10

Huurauto is makkelijker, maar de bus komt op veel plekken (niet overal) en liften is heel normaal en gezellig in Ierland. Er is altijd wel iemand die je meeneemt!!

Er zijn bijna overal wel hostels te vinden, campings wat minder vaak maar er zijn wel mooie.
Wat je gezien MOET hebben vind ik Kerry (Ring of Kerry) en West Cork, Wicklow Mountains onder Dublin in het Oosten en Galway en Arann Islands in het Westen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:44

Als je met het OV gaat reizen, informeer ook even naar een kortingskaart. Volgens mij de Emerald Card.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:37