amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unicumW

amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:32

ik heb contact gehad met een ranch in amerika, waar ik een maand wil gaan helpen..
maar vraag me af, waar moet ik nog meer rekening mee houden dan de ticket?
ik heb geen idee wat ik moet regelen, en word op internet ook niet wijzer..
dus graag jullie mening ;)

trustHim

Re: amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:33

volgens mij moet je een visum aanvragen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:42

Ik heb er 3 maanden gezeten, in California.
Als je het op de officieeele manier wil doen heb je idd een visum nodig, een werkvisum of evt. stagevisum (kan alleen als je een opleiding doet he) Duur grapje.
Als toerist hoef je niets aan te vragen en mag je maximaal 3 maand in Amerika blijven. Je vult dan in het vliegtuig een 'green waiver' in, en dat voldoet als een soort toeristenvisum.
Aangezien jij maar een maandje gaat zou ik niet door de hele visum-mallemolen gaan. Ik heb het wel gedaan, heb nu een toeristenvisum waarmee je 6 maand achtereen in Amerika mag blijven, maar heb hemel en aarde moeten bewegen om dat te krijgen. Het is duur, je moet met allerhande 'bewijsmateriaal' naar de ambassade in Amsterdam waar ze je interviewen. Je wordt dan zo ongeveer verhoord (in t engels), of je wel genoeg geld hebt (bankafschrift meenemen), waar je heen gaat, waarom, hoe lang je blijft, of je er niet gaat werken (kopietje contract van je werkgever meenemen om aan te tonen dat je hier een vaste baan hebt en dus gebonden bent en terug zal komen), etc.

Werken mag je er dus absoluut niet, dus zeg dat nooit. Ook als je in Amerika op het vliegveld bij Immigrations staat krijg je zulke vragen, soms zijn ze erg sneaky. Zeg niet dat je er familie hebt wonen, dan zijn ze bang dat je blijft.
Zorg dat je je verhaaltje klaar hebt, laat desnoods de ranch waar je heen gaat een 'reserveringsbevestiging' van je 'vakantie' maken. Op een Green Waiver mag je ook geen stagelopen. Puur vakantie vieren. En altijd zorgen dat je een retourticket hebt. Goede reisverzekering is ook niet weg trouwens.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:46

Zoals boven werkvisum zou ik niet aanvragen. Maar familie ook niet, dat trekken ze net zo goed na. Je kan beter zeggen voor 1 maand dat je een rondreis gaat doen en neem wat adressen mee van Hotels! En je paspoort mag niet meer dan 2 maanden voor de datum zijn. Bijvoorbeeld, als je nu gaat moet er de minimale geldigheidsdatum van april op staan.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:59

dus in principe kan ik het best gewoon een ticket boeken, en zeggen dat ik een rondreis ga doen.. als ik mijn retourticket bij heb zal dat dus niet zo,n probleem zijn? en wat kost zo,n toeristenvisum ongeveer? wat als ze erachter komen dat ik een maand opdezelfde ranch ben gebleven? krijg je daar problemem mee of kan ik gewoon zeggen dat ik op bezoek ga bij vrienden?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:11

Je kunt toch best ergens een maand vakantie vieren?? Ik zou het gewoon op vakantie houden hoor, desnoods zeg je dat je de mensen via internet hebt leren kennen..

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:57

Tegenwoordig geen briefje invullen aan boord, maar registratie via internet die volgens mij twee jaar geldig is. Zou het onder vakantie laten vallen en een goede verzekering regelen (reis). Ik heb er ook 3 maand gezeten en gewoon onder vakantie laten vallen. Bezoek aan vrienden... maar ik kreeg ook niet betaald, gewoon kost en inwoning.

Waar ga je naartoe?

Veel plezier!

edit: registreren via internet is nog maar sinds 2009. Ik moet het nog invullen (net ticket geboekt, vandaar)

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:53

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:20

En je moet tegenwoordig elektronisch toestemming aanvragen via internet om het land in te mogen.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:56

je moet niets.
ik had in december nog gewoon de briefjes in het vliegtuig,als je het land in komt halen ze er een stukje af, en als je er uit gaat het andere stukje wat in je paspoort is geniet.
ze vragen hoe lang je verblijf duurt en het eerste adres waar je bent ook al is dat een hotel.
het is gewoon voor vakantie, en je bent niet in aanraking geweest met dieren, kant en klaar.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:57

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:30

Ik ben net terug uit Texas en je moet je via internet registreren en in het vliegtuig een groen briefje invullen. Je paspoort moet geldig zijn zolang je daar bent. Het hoeft niet perse een bepaalde tijd na terugkomst nog geldig zijn. Mocht je toevallig in Irak oid geweest zijn en daarvan stempels in je paspoort hebben is het raadzaam om een nieuw paspoort aan te vragen.

k_hermus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:59

Dan heb ik nog een vraagje: stel dat je op een ranch gaat werken om bijv. jonge paarden zadelmak te maken en in te rijden en je valt van zo'n bronc af en breekt je been of nog erger, hoe zit het dan?
Ik ga volgend jaar de opleiding paardenhouderij doen en dan hebben we blokstages, dan wilde ik naar Amerika gaan voor 6 of 8 weken, iemand ervaring hiermee om daar heen te gaan?

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:24

k_hermus schreef:
Dan heb ik nog een vraagje: stel dat je op een ranch gaat werken om bijv. jonge paarden zadelmak te maken en in te rijden en je valt van zo'n bronc af en breekt je been of nog erger, hoe zit het dan?
Ik ga volgend jaar de opleiding paardenhouderij doen en dan hebben we blokstages, dan wilde ik naar Amerika gaan voor 6 of 8 weken, iemand ervaring hiermee om daar heen te gaan?

dan kan je geloof ik wel een visum via je school regelen.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:54

k_hermus schreef:

Je kunt ook een speziale reisverzekering nehmen mit Xtra risico (die je ook kunt nehmen als je gaat skieen)
voor stage adressen kun je hier even zien : http://dolphin1.net/network/dolphinsong/horses.htm

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:25

Aangezien dit meer te maken heeft met Amerika/werken in Amerika/visum en reizen, verplaats ik dit topic naar Bokt Internationaal (BI).
WN-AM -> BI

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:19

k_hermus schreef:

Er is een heel verschil tussen medische kosten verzekerd krijgen en arbeidsongeschiktheid.
Als er echt wat gebeurd waardoor jij uit de running bent voor een langere tijd of misschien wel voor altijd arbeidsongeschikt dan weet ik niet wat jouw rechten zijn als jij op een toeristenvisum daar stage loopt... Zou ik wel goed uit laten zoeken.