Vinea Vakantie's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies22

Vinea Vakantie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:25

_Tara_

Re: Vinea Vakantie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:26

Wat gaaf Marlies :D Heb zoiets altijd wel eens willen doen vroeger maar nooit gedurfd. Vind 't nu nog jammer dat ik 't nooit gedaan heb.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:29

Dank je ! :D Het is voor mij ook echt een kans die ik NU heb, en hierna niet meer krijg!
( Mijn ouders & zussen gaan naar Canada, en ipv Canada mocht ik deze reis boeken op hun kosten :o )

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:58

Ik ben al drie jaar staf bij Vinea *\o/*

Erg professionele organisatie en leuke reizen. Aanbod verandert ook elk jaar weer. Wel een beetje prijzig, wat betekent dat je veel rijkeluiskindjes mee krijgt op vakantie (altijd leuk om het wagenpark te bekijken als ze de kindjes komen brengen :D). Als voordeel wel dat de vakantie volledig georganiseerd is. Er zitten vaak veel activiteiten bij de prijs inbegrepen. Bijvoorbeeld een talenreis is niet alleen taallessen, maar ook inclusief een aantal bezoekjes aan toeristische attracties en de bioscoop.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:25

x_spekkie_x schreef:

wat betekent dat je veel rijkeluiskindjes mee krijgt op vakantie (altijd leuk om het wagenpark te bekijken als ze de kindjes komen brengen :D).

Owjeej.. daar pas ik dan wss écht niet tussen.. :7 Nou we zullen zien :P

Krijg nooit zomaar wat van mn ouders, spaar altijd zelf voor alles..
Maar nu toch deze vakantie gekregen ja.. Lucky me :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:34

Marlies22 schreef:
x_spekkie_x schreef:

wat betekent dat je veel rijkeluiskindjes mee krijgt op vakantie (altijd leuk om het wagenpark te bekijken als ze de kindjes komen brengen :D).

Owjeej.. daar pas ik dan wss écht niet tussen.. :7 Nou we zullen zien :P

Krijg nooit zomaar wat van mn ouders, spaar altijd zelf voor alles..
Maar nu toch deze vakantie gekregen ja.. Lucky me :D
Maak je geen zorgen, het is vooral bij vakanties met jongere kinderen (7-10 / 10-12 / 12-14) en de rijkeluiskindjes hoeven niet bij voorbaat verwend en vervelend te zijn ;) En het ligt ook aan de soort vakantie. Ik had bij een talenreis een meisje van 14 mee die nog nooit had afgewassen en niet wist hoe het moest :D Maar als je met een actieve vakantie mee gaat dan zijn ze al sneller bereid mee te helpen en hebben ze gewoon een hele andere mentaliteit :)

Ik zie dat jouw vakantie nieuw is! Dit jaar voor het eerst, dus ben heel benieuwd. Nu is het wel een vakantie voor de oudere leeftijdsgroep, dus het kan zijn dat er jongeren komen die er zelf voor gespaard hebben. Bovendien moet je ook van zeilen houden, anders ga je niet op zo'n vakantie, dus ik denk dat het bij jou wel mee zal vallen ;)

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:26

idd dat klopt :)
Ik ben heel benieuwd,ik heb er nu al zin in!

Ben jij dit jaar weer staff? Bij welke reis :) ?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:37

Marlies22 schreef:
Ben jij dit jaar weer staff? Bij welke reis :) ?
Ik zou wel weer graag staf willen zijn, maar dat hangt af van mijn verdere reisplannen ;) Verder weet je pas in mei/juni welke reizen je gaat begeleiden, omdat ze het hele rooster moeten invullen met ervaren staf alswel nieuwe staf, die pas in het voorjaar opgeleid worden.

Ik ben reisleider geweest bij Haflinger (Texel), Piaffe (Bergeijk), Levade (Bergeijk), Zoo Inside (Emmen), Safari Rangers (Beekse Bergen) en Edinburgh (talenreis). Ook heb ik vorig seizoen gedraaid als MCP-er (Meedraaiend ContactPersoon) wat betekent dat je zowel reisleider bent als degene die verantwoordelijk is voor de boodschappen, financiën en contacten. (Je hebt ook nog CP-er, maar dan ben je niet meer bezig met reisleiden en meer met regelen, gezien je dan met meerdere vakanties op één locatie zit)

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 22:46

Klinkt ontzettend leuk! :D

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:32

ik heb me ook een gemeld meer meer voor binnen lands zo als ponykamp enzo moet 6 maart voor gesprek naar utrecht

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:39

leuk :D Gaaf!

Ik ben ook verschillende keren meegeweest met Vinea en wil graag nog een keer mee als staf :j

Ik ben in België geweest (één of ander adventurekamp met hele stoere dingen :P was heel erg leuk!) en in Frankrijk met een trektocht.

Voordeel van Vinea dat er veel geregeld is en je geen extra kosten maakt! Helemaal bij de reizen met wat oudere kan je zelf ook nog een beetje plannen en meedenken. Als je een bepaalde vakantie kiest (actief, adventure, zeilen, paarden) dan zit je met mensen die allemaal dezelfde intresse hebben en dat is erg leuk!

Alvast heel veel plezier!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:55

Ik ben een jaar of 4 terug naar Frankrijk geweest op een trektocht te paard :) Was netjes geregeld en erg leuk :) Leiding was supertof (scheelden maar 2 jaar ofzo)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:05

Ik ben ook jarenlang staf geweest op de Paardenvakanties (1x Bergeijk, 3x Appelscha). Het laatste jaar zelfs CP.
Ik vond het altijd leuke vakanties. Wel zwaar als staf zijnde, maar van de deelnemers hoorden we alleen maar positieve verhalen. :)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:42

Ik ben ook nog even aan 't kijken voor een vakantie. Had Vinea ook al op m'n lijstje staan. Ik wil echt zoo graag naar het buitenland :+

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:05

Ga ook naar griekenland! :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:08

Ik ben ook 2x met Vinea meegeweest, 1x in Brabant en 1x in Frankrijk. Ik vond het echt ontzettend gezellig, leuke activiteiten en goed geregeld. Heel veel leuke vrienden en herinneringen aan over gehouden.
Dit jaar ga ik misschien weer, moet even kijken of ik er tijd en geld voor heb :D

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 10:58

Leuk! :D
Heb er nu al zo'n zin in !!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:28

Marlies22 schreef:
Ga ook naar griekenland! :P

Lijkt me wel ongelovelijk mooi! en, zeilen kan ik ook wel. Ik zal eens even lezen

Edit: Dat gaat 'm toch echt niet worden. Mijn ouders vonden 1000,- al te veel naar Griekenland. en die doe ik dan liever. Ik zou natuurlijk wel zelf meebetalen [Wil niet als 'n verwend nest overkomen :+ ]

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:36

ik ben 2 met vinea meegeweest...al jaren geleden.
1x naar hongarije..was top
en 1 x naar frankrijk...de leiding was daar heel slecht...en heb ik ook een klacht ingediend..voor meer info daarover graag via pb

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:33

magicmist schreef:
en 1 x naar frankrijk...de leiding was daar heel slecht...en heb ik ook een klacht ingediend..voor meer info daarover graag via pb
Zeker een strand&uitgaan vakantie?
Dat zijn altijd lastige vakanties om te begeleiden vind ik. Je krijgt irritante pubers mee die al willen drinken, maar officieel nog niet mogen en het toch doen. Mensen die zat zijn, mensen die nog niet naar huis willen, mensen die ineens 'kwijt' zijn en dan met een vreemde jongen op het strand liggen :D
Maar de leiding vind ik daar ook niet echt mijn type mens, zeg maar. Die gaan ook voornamelijk mee om het zelf leuk te hebben, want hey, een gratis strand&uitgaan vakantie. Dus... Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen (mag per PM) :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:43

je hebt pb!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:36

Van mijn ouders mag ik wel naar Griekenland om te zeilen. Ik zelf vind 't nogal duur. Ik zie wel, mijn ouders zitten echt te pushen dat ik op een kamp moet.. :\

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:51

Het is idd best wel duur..
Maar als je bedenkt dat er een vliegreis en al het eten bijzit..

Ik en mn vriend hebben vorige zomer in Friesland een klein (7m) zeilbootje gehuurd voor 1 week, en daar waren we al bijna 500 euro aan kwijt.. (en dat bootje lekte ook nog boven het bed! :+ )

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:58

Marlies22 schreef:
Het is idd best wel duur..
Maar als je bedenkt dat er een vliegreis en al het eten bijzit..

Ik en mn vriend hebben vorige zomer in Friesland een klein (7m) zeilbootje gehuurd voor 1 week, en daar waren we al bijna 500 euro aan kwijt.. (en dat bootje lekte ook nog boven het bed! :+ )

Haha! Ik wou dat ook een keertje doen, een zeilbootje huren (valk).

De prijs is wel reëel. De boothuur zal ook niet goedkoop zijn met zo'n giga ding. Ze hebben trouwens wel een Nederlandse kapitein! Da's wel fijn, in 't engels begrijp ik van zeilen nog niet zo veel.

Ik ben trouwens ook al 3x op zeilkamp geweest en heb de nodige diploma's :D

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:47

Ik had geen valk gehuurd, we hadden toen een kajuit bootje.
En een Nederlandse schipper is zeker fijn :) .
En mn vriend kan goed zeilen, dus met hem ging wel goed, maar ik bak er niet zoveel van. Heb me er nooit heel erg in verdiept ofzo, maar vind het wel gewoon erg leuk! :D