Ameland. Uitstapjes. tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Ameland. Uitstapjes. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 20:10

Hallo! :wave:
Eind Juni ga ik met mijn moeder naar Ameland :) Super veel zin in. Maar hebben jullie wat leuke uitstapjes tips? Zwembaden, paardrijden en dat soort dingen. Wat voor uit stapjes maakt niet echt uit. Hoop dat jullie me wat info kunnen geven wat er allemaal te doen is op Ameland :)
Groetjes!

mireya

Re: Ameland. Uitstapjes. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:02

Geen enkele bokker hier die eens naar Ameland geweest is?? :P

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:55

jaaaaaaa ik wel :D
Ken veel plekjes!
Welk dorpje gaan jullie?
Nes is het populairste. Leuke cafétjes zijn: Nescafe en Van Heeckeren.
Discotheek: De mill...er is ook nog de Lichtboei, maar die is niet veel aan.
Restauranten: 't Baken, De Soete Inval, Rixt, De Heksenketel, De Jong, er zit een hele goeie pizzaria in Nes (weet de naam zo niet) etc.
Vakantiepark Klein Vaarwater in Buren kun je zwemmen, bowlen, eten en fitnissen.
In Ballum of Hollum (weet ik niet meer zeker) zit café Nobeltje, zeker de moeite waard om hier heen te gaan en nobeltje uit te proberen...als je dit borreltje puur niet lust, dan is het met 7up lekker!
Verder zijn er een aantal maneges waar je strandritten kunt maken. En er is een show van de paarden-reddingsboot!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:19

Stipje :D
Ik ga in de bouwvak met ouders, vriendin, paard én honden naar Ameland :+

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:32

www.vvvameland.nl ;)

Op die site staat ook een programma, waarschijnlijk ook al wel voor die periode.
Kijk eens naar wadlopen of een boottocht naar de zeehonden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:48

mireya schreef:
Geen enkele bokker hier die eens naar Ameland geweest is?? :P

Jawel hoor, wel vaker dan 1 keer zelfs :D Alleen was ik daar dan om te werken en had dus niet alle tijd om van alles te bekijken.

Wel zeer aanbevelenswaardig is het monument voor de verdronken reddingspaarden. Vond ik heel speciaal. Wandelingen in het bos bij Hollum waren ook erg leuk. Kijk gewoon op de link die gegeven is, vind je ook een hoop info.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:12

rina schreef:
Jawel hoor, wel vaker dan 1 keer zelfs :D Alleen was ik daar dan om te werken en had dus niet alle tijd om van alles te bekijken.
.

Waar heb je gewerkt?
Ik bij 't Baken, restaurant vlak voor t strand bij Nes!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:02

Hihihi nee, niet ergens in 1 van de cafe's oid. Mijn ouders hadden van die vliegende verkopingen, en daarmee gingen we dan ook naar de eilanden. We zaten dan altijd in Buren in het zalencentrum wat daar zat (geen idee of ze er nog zitten).

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:12

Hier nog een ameland ganger, al m'n hele leven.

Swinging mill in nes is het leukste om uit te gaan!
Daar vlakbij zit manege 't jutterspad, maar tegen die tijd zullen ze verhuist zijn. Dan zitten ze bij de boot, aan de andere kant van nes zeg maar. Ze hebben er een heleboel friezen en 2 haflingers en een schimmel. Hartstikke leuke paarden en mooie ritten! Heb er dan ook gewerkt hihi :o
In ballum en hollum zitten ook maneges, le cheval en nog een ertegnover. Daar hebben ze geen friezen maar kwpn etc. Die gaan met hele grote groepen weg. Heb daar vroeger ook wel eens gereden maar vond de kleine groepen en begeleiding bij jutterspad leuker.

Wat kun je er verder doen.. In die tijd kun je wel naar het strand gaan, vliegeren :) Fietsen naar het oerd en dan daar een stuk lopen door de natuur. Ben er ooit een keer jagers tegengekomen (we waren verdwaald) met geweren en dooie konijnen dus kijk uit dat je niet beschoten wordt hihi :=

Restaurantjes kan ik niet echt aanraden, vind ze allemaal leuk! Vooral de hekseketel in nes.
Bij de bakker in Nes hebben ze poffen, dat meot je ook een keer proberen.

Er is ook paardenreddingsboot enzo, maar dat ligt aan wanneer je gaat. Maar das zeker de moeite waard, hartstikke leuk!!

Als je van de boot af komt zit meteen rechts als je van de heuvel afkomt de vvv. Daar kun je meteen ff stoppen en vragen ;) Er zijn in de zomer genoeg activiteiten, roggefeest is er ook maar das niet in juni dacht ik...
Veel plezier iig!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:21

Roggefeest is volgens mij altijd het 1e weekend van Augustus!