Ik ben vroeger jaren op vakantie geweest naar Kroatie (eerst met ouders, later ook zelf met de bus), voor het laatst in 2001, geloof ik. Wij zijn eigenlijk altijd naar Istrie geweest, dit is het schiereiland in het noorden. Met de auto is dat prima aan te rijden, is ongeveer 1400 km vanaf Rotterdam.
Wij gingen altijd kamperen in de omgeving van Porec of Umag. De natuur is daar erg mooi, je kunt er ook schitterend paardrijden. De stranden zijn vrijwel allemaal rotsen of keien, strandmatje mee dus
! Op de campings waar wij zaten, was altijd genoeg te beleven qua uitgaan (maar toen waren we 15,16 jaar) in de steden weet ik niet zoveel.
Restaurants enzo zijn over het algemeen erg goed en heel betaalbaar. Rijd ook eens het binnenland in om in een 'locals-restaurant' te gaan eten. In de supermarkten kun je eigenlijk ook gewoon alles krijgen, zeker in de grotere plaatsen.
Iets wat ik ook altijd erg gaaf vond, was als we naar Pula gingen, dat ligt op de punt van het schiereiland. Als je daar voorbij rijdt kom je in een (in mijn herinnering) stoffig dorpje dat Premanturan heet, ofzoiets. Daar kun je helemaal naar het eind rijden en daar heb je in the middle of nowhere een klein barretje, vlakbij waar je van metershoge rotsen de zee in kunt duiken. Daar zitten/zaten altijd veel Kroatische jongeren, beetje chillen, veel stunts vanaf die rotsen werden gedaan, heel apart sfeertje.