Zuid-Frankrijk Remoulins (bij Avignon)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Zuid-Frankrijk Remoulins (bij Avignon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 14:43

In maart zit ik een weekje in Remoulins.
3 dagen daarvan zit ik op een motorcircuit.
Nu is het waarschijnlijk in maart nog niet al te best weer (iemand die weet hoe warm het in maart is in die streek??) dus zoek ik leuke tips om te doen daar in de buurt.
Mag wel een stukje rijden zijn met de auto.
Ik weet bijvoorbeeld niet of Marseille een mooie stad is. Ofdat er ergens in de buurt een mooi kasteel o.d. is. Ja Le Pond du Gard is er, maar dat heb je na een half uur ook wel gezien.
Misschien kennen jullie anders wel een manege daar in de buurt waar een paard te huur is voor een dagtocht.
En natuurlijk een tip om met het gezin te doen. Onze kleine van 3,5 gaat ook mee en die mogen we uiteraard niet vergeten.
Ik hoor het graag!

mick75

Re: Zuid-Frankrijk Remoulins (bij Avignon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:00

Villefranche, een middeleeuws, autoluw dorp is niet zo heel ver daar vandaan. Kan je leuk shoppen, galerie's bekijken en lekker eten. Is ook bereikbaar per trein vanaf Avignon (of was het in elk geval ooit).

In Avignon zelf kan je ook best leuk winkelen zover ik me herinner. Verder weet ik niet wat jullie interesses zijn, maar je kan er fantastisch wandelen, er zijn in die omgeving ook een paar vrij grote speeltuinen voor de kleine en er zijn veel ruines en andere interessante plaatsen te vinden. Je kan er ook kanoeen of raften, mountainbiken, rotsklimmen en ik neem aan ook wel paardrijden in die omgeving. Er is in elk geval een hoop outdoor activiteit daar.

Je hebt vanaf Villefranche ook een soort metro/ boemeltreintje, naar Bordeaux, die langs het hoogste station van Frankrijk rijdt en fantastische uitzichten geeft.

Als je gewoon wat gaat rondrijden in de omgeving kom je vanzelf het nodige tegen wat je interesse heeft.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:28

marseille zou ik als toerist zijnde niet aanraden, veel criminaliteit aan die kant.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:40

Ik zou zeggen, ga een dag naar de camarque! Prachtige omgeving daar!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:33

[LZP] > [BI]

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:10

Ik ben wel naar Marseille geweest, ben geen crimineel tegengekomen toen. :D
Vond het wel een hele mooie stad. :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 19:32

Spirit schreef:
Ik ben wel naar Marseille geweest, ben geen crimineel tegengekomen toen. :D
Vond het wel een hele mooie stad. :)

Ach ja, van Napels zeggen ze ook dat de Maffia er de baas was. Ik heb geen criminaliteit gezien :n
Toch ben ik er wel voorzichtig mee. Ik ga met mijn dochter geen onveilige situaties opzoeken.
Wat is er zoal te zien in Marseille dan???

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:46

Marseille is ook leuk om heen te gaan! :)
Mooie haven en boven op de heuvel (Bij een grote kerk met een enorm gouden beeld geloof ik?) heb je een prachtig uitzicht over de stad. :D

En een dagje naar de Camargue is ook leuk, kan je heel gaaf paardrijden. :+:

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 02:11

Ik vond Marseille ook een geweldige stad, en criminaliteit kan je overal tegenkomen helaas. Gewoon goed op je spullen passen en geen dure camera en zo meenemen.

Ik heb er ooit eens in mijn auto moeten slapen omdat mijn toenmalige vriendje en ik geen camping meer konden vinden (was na 10 uur s'avonds) en geen hotel konden betalen toen. Niets gebeurd natuurlijk.

Wel zou ik in de buurt van Cannes en Frejus (Franse Riviera) uitkijken, daar zijn wij diezelfde vakantie onbedoeld getuigen geweest van iets dat het daglicht niet kan verdragen s'avonds langs een rustige weg en dat was niet fijn! Toen hebben wij het wel bijna in onze broek gedaan. We zijn daarna nog dagen gevolgd door een snelle, hele grote Audi en een busje. (en wij hadden pas door dat we getuigen van iets geweest waren toen we ontdekten dat we ingesloten waren tussen die twee wagens en ze ons niet lieten passeren en probeerden ons aan de kant te drukken, ze hebben ons toen ook geschampt).

De omgeving van de Pyreneen is behoorlijk veilig verder.