Een weekendje weg...maar waarheen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Een weekendje weg...maar waarheen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 21:43

Ik wil mijn vriend dit jaar verrassen met een weekendje weg, en ik heb al een beetje zitten speuren her en der, maar kom nog niet echt wat tegen om naartoe te gaan....

Wat ik zoek is gewoon een leuk hotelletje ergens, en waar je ook nog leuke dingen kan doen, zoals dingen bezichtigen o.i.d. Niet dat we dan een weekend op een hotelkamer maar naar elkaar zitten te staren :D

Wie o wie weet iets leuks!

L_iek

Re: Een weekendje weg...maar waarheen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:44

Scheveningen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:45

zoek je in Nederland zelf of ook in het buitenland.

In Nederland zou ik zeggen kijk eens naar Zuid-Limburg, Valkenburg bijvoorbeeld.

Buitenland zou ik zeggen Londen, Berlijn, Parijs etc.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 21:52

@ L_iek: Scheveningen is inderdaad wel erg leuk ja, maar dat hebben we al een beetje gezien. Gaan we wel af en toe heen.

@Thats_Me: Nederland en een stuk eromheen kan wel :D Ik denk dat we dan met eigen vervoer gaan, dus moet het niet te lang duren eer dat we er zijn. In Valkenburg zijn we al een keertje op vakantie geweest, maar iets wat daar op lijkt is wel erg leuk! Daar was voldoende te doen! Ik ben ook in Belgie geweest een weekendje Knokke, dat was ook ontzettend leuk.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:53

Trouwens, een weekendje Maastricht is ook super!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:55

Ik heb toevallig net gekeken naar de kosten voor een weekendje Parijs.. Als je het goed plant, kun je voor 60-70 euro pp naar Parijs met de Thalys, en heb je voor ongeveer 25 euro pppn een tweepersoonskamer! :) Dus voor een weekendje ben je dan 110 euro pp kwijt aan vervoers&verblijfskosten.. Viel mij nog alles mee!

Maastricht is ook érg leuk! :)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:58

Parijs is goed te doen. ben er net geweest afgelopen weekend, totaal waren we pp voor 4 dagen/3 nachten 170 euro kwijt en de Thalys is echt te gek! Maar in Nl zijn ook leuke plekjes hoor! Maastricht, Valkenburg, Eindhoven!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:58

Hotel Emmen in Nieuw Amsterdam(Noorden van het land) vind ik echt super voor een weekendje weg :+:

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:59

Of Friesland heeft ook leuke plekjes, zoals Sneek of Makkum

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 22:00

Wat zou je zo kunnen doen in Maastricht? Ik had dat ook wel een beetje in mijn hoofd, maar geen idee wat je daar allemaal kan doen en zien..... Wel handig misschien als iemand wat opnoemt, dan ook vermeld wat er een beetje in de omgeving te doen is. In ieder geval moet het niets met paarden te maken hebben, want dan heb ik het weekendje denk ik al direct verpest bij hem :+

@Myukii: Ik heb een vervelende vriend die niet met me mee wilt naar Parijs :D Ik wil heel graag er een keertje heen met hem, maar hij wil echt niet...

Tot nu toe bedankt voor het meedenken! Fijn dat er dan zoiets als bokt bestaat ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:02

Ben je van plan om met eigen vervoer te gaan?
Alkmaar zou misschien iets zijn. Het is een leuk stadje, met een historische binnenstad met ook leuke winkeltjes. Zee, strand en duinen zijn ook dichtbij.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 22:05

Ik zit net te kijken naar de prijzen van Londen, maar dat vind ik ook nog best wel meevallen? Dat houd ik ook even in mijn achterhoofd!

@mbkaatje: Dat klinkt ook allemaal erg leuk! Ik houd wel van een beetje historische stadjes!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:26

Ik ga het weekend van 20 februari met mijn zus en haar man, broer met vriendin, zusje met vriend en mijn eigen vriend naar een bungelowpark in Limburg. *\o/*
Dit hebben we via een aanbieding van de Flair en lijkt wel erg leuk. Onze leeftijde liggen de 22(zusje) en 31 (man van zus) en we kunnen allemaal erg goed met elkaar opschieten.

Wij hebben er dus nu al erg veel zin in, ik zal de link even zoeken en plaatsen voor je.
http://www.flaironline.nl/media/pdf/F12 ... imburg.pdf

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:38

ik ben een half jaar geleden met mn vriend 4 dagen/ 3 nachtjes naar antwerpen geweest.
we zaten in een hotel midden in de stad met (letterlijk) om de hoek een hele straat met allemaal super leuke gezellige barretjes en restaurants, even verderop was de grote winkelstraat.
tegenoverons was de dierentuin (Erg mooi!) en t centraal station.

Ik vond het hotel echt super... in de reviews die ik had gelezen kwamen nogal wisselende reacties naar voren maar ik vond het heerlijk.
fijne kamer, wel wat gehorig maarja, wat wil je midden in de stad. je kan natuurlijk niet alles hebben.
t bed was fijn, de badkamer / douche was echt heeeeeeeeeerlijk. 10x fijner dan thuis eigenlijk dus ik heb ook echt lang onder de douche gestaan. t ontbijt was simpel maar oke, wij zijn toch niet echt van die grote ontbijters dus dat was prima.
Antwerpen is echt een hele leuke stad, leuke winkeltjes, restaurantjes, super aardige mensen, en vanalles te bekijken en te bezoeken. (bioscoop, musea, zoo, enz).
echt een aanrader!

Wij waren met t verblijf en de reis geloof ik 150 euro per persoon kwijt voor 3 nachten. (maar we hebben wel beide een ov kaart dus dat scheelt wel in de reiskosten binnen nederland).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:40

Brugge! Neem een leuke B&B of een niet te duur hotelletje - de stad is echt een aanrader!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:58

Antwerpen :D! Ben ik ook een keer geweest met m'n vriend. Is genoeg te doen, en vind het zelf een erg leuke stad :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:02

- Antwerpen
- Brugge
- Waddeneiland
- Berlijn
- Maastricht
- Amsterdam

Wat mij betreft allemaal aanraders :D

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:34

brussel, keulen zijn ook erg leuke steden om een weekendje naar toe te gaan.
En natuurlijk een weekendje disney

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:15

ik ga altijd naar landal duc de brabant en dan in het huisje 4BL+. Er staat dan namelijk een jacuzzi in de tuin.
Glaasje bubbels erbij en bubbelen maar! Je kan dan ook naar de efteling, safaripark beekse bergen en weet ik veel waar naar toe allemaal! Ben er vorige week geweest en enorm genoten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:18

Ik hoor heel veel goede dingen over Antwerpen en Maasstricht!

Zelf ga ik in februari een nachtje naar Apeldoorn. Beetje over de Veluwe lopen enzo.
Ik wil ook nog een keer graag naar London of Parijs, dat schijnt ook leuk te zijn. Maar eerst maar eens heimwee zien te overleven :+

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:21

London.................. of antwerpen....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:58

Gisteren noemde ik Alkmaar op als een mogelijkheid. Vlakbij het centrum heb je het Amrath Hotel. Hierbij een linkje. Er zijn nog meer hotels van Amrath elders in Nederland. Misschien een ideetje.

http://www.amrathhotels.nl/homepage

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:12

Ik ben vorig jaar met mn vriendje naar Antwerpen geweest, was erg leuk, daar is ook veel te doen!!

Een maandje geleden ben ik met hem naar Texel geweest, lekker een weekendje uitwaaien. Het is daar wel rustig op dit moment maar ik vond het er heerlijk.. lekker uitwaaien op het strand, naar de bierbrouwerij van Texel (vinden de meeste jongens wel leuk :D , het bier is er nog echt lekker ook!), naar Ecomare om zeehondjes te kijken. Je kan ook mee op zo'n fluisterboot om zeehonden echt op zee te zien, er is een bioscoop, veel leuke en goed betaalbare restaurantjes. Wij zijn echt helemaal tot rust gekomen daar, dus een echte aanrader.

We zaten toen ik Sandton Hotel de Cooghen (dat is in het plaatsje de Koog)
Het was een gezellig simpel hotel een heel goed betaalbaar, met een lekker ontbijt!
http://cooghen.nl/

We hadden het arrangement geloof ik via weekenjeweg.nl, en waren maar iets van E120,- pp kwijt, incl bootovertocht!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:15

Texel is ook heel leuk. Daar wil ik ook gauw weer eens naar toe. Maar ik had sowieso het idee dat de ts in een stadje wilde.

Maar Texel is weel heel gaaf. Maar net waar je van hou.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:25

Stayokay domburg? Heel leuk in een kasteel slapen, dicht bij het strand en bos, domburg is ook leuk om te stappen!