hellup hotel in NY hoe werkt dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

hellup hotel in NY hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 10:13

:D bijna bijna begin Juni gaan lief en ik naar NY.

Hier verheugen wij ons op omdat de reis van vorig jaar niet door ging (pony in de kliniek) nu reserveer ik altijd alle dingen.

Meestal als we een hotel boeken in europa dan gingen we er op eigen gelegenheid naar toe maar NY vraag ik me af hoe dat werkt.

Ticket en hotel boek ik los en hotel via een site.
Maar dan als ik op aiport sta, moet ik het hotel zelf gaan vinden door middel van een taxi of staat er iemand klaar van de site bv neckermann of iemand van het hotel.

Bokkers via kan het mij vertellen
Hoe hebben jullie het gedaan

Ik wil niet een georganiseerde reis ga op eigen gelegenheid

L_iek

Re: hellup hotel in NY hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:07

Ik denk als je op eigen gelegenheid gaat dat je dan ook zelf je hotel zult moeten vinden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:09

Ben zelf helaas nog nooit in de US geweest, maar je moet nu wel elektronisch toestemming aanvragen om het land binnen te mogen. Je moet dan ook al je verblijfplaats invullen.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:13

Wij zijn naar Boston gevolgen, met de trein naar NY gegaan en met de taxi naar het hotel. Ik denk dat als je alles los van elkaar hebt geboekt, dus geen complete reis, je zelf het vervoer naar je hotel moet regelen. Veel plezier :j NY vonden wij zo gaaf dat we dit jaar weer willen.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:32

Transfer (vervoer van en naar je hotel) is alleen ingebrepen in een pakketreis, dus in dit geval zul je met een taxi of het openbaar vervoer moeten :).

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:35

Ik weet niet op welke luchthaven je vliegt? Ik ben een aantal keer op Newark gevlogen en van daaruit gaan er shuttle busjes naar de stad. Dat is een stuk goedkoper dan per taxi gaan. Ik weet werkelijk niet meer hoe ik dat precies georganiseerd heb eigenlijk, volgens mij gewoon op de luchthaven gevraagd.

Edit: kijk eens op www.ny.com en klik transportation -> airports aan. Daar staat precies hoe je van de luchthaven naar de city komt. Eenmaal in de city is het wellicht het makkelijkste om voor het laatste stuk een cab te nemen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:34

Voor een hele hoop steden bestaan er airport shuttles / taxis die je zelf los kan boeken. Zo heb ik vorig jaar zelf een reisje naar Praag samen gesteld EN los vtv een taxi geboekt van de luchthaven naar het hotel. Toen stond er dus keurig een meneer te wachten met een bordje met mijn naam, hartstikke handig, te meer daar de prijs vtv ook vast gesteld is. Ter plekke afgezet worden was dus gelukkig niet mogelijk... :D Op welke luchthaven vlieg je? Ik wil wel even (mee) zoeken of zoiets ook bestaat voor New York. Lijkt me haast wel... (zo heb je in Nederland oa BFF Schiphol taxi die ik altijd vtv boek tegen een vaste prijs, dat is echt goedkoper dan wanneer ik een taxi neem vanaf de taxi standplaats :oo )

*Edit: Even het een en ander ge-googled
http://www.supershuttle.com/ (alle luchthavens?)
http://www.ny.com/transportation/airports/JFK.html (JFK?)
http://www.nyctourist.com/newyorkcity/t ... tation.htm (hier kan je klikken op diverse linkjes, bv "JFK Airport Transportation", "LaGuardia Airport Transportation" etc., op de volgende pagina dan wel even een stukje omlaag scrollen :) )

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:53

Je kan ook bijvoorbeeld de eerste dag in een Airport Hotel.
Ik zat op 5 minuten van het JFK Airport. In het Hampton Inn Hotel.
Super fijn hotel en dan kan je de volgende dag bijvoorbeeld met taxi naar je volgende.
Heb je even de tijd om alles beetje te bekijken, en kan je soort van uitstippelen hoe en wat...

En volgens mij, zijn daar ook gratis shuttle service..
Weet ik niet zeker, maar dacht het wel.
Die is van het hotel, kan je dan bellen en die halen je op..

http://www.hamptonjfk.com/

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 14:59

airport-hotel is niet de bedoeling maar gelijk vanuit vliegtuig naar hotel midden in centrum.

Zullen landen op NY airport.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:01

Oke, was maar een voorstel :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:48

tita schreef:
airport-hotel is niet de bedoeling maar gelijk vanuit vliegtuig naar hotel midden in centrum.

Zullen landen op NY airport.

Uhm... welke bedoel je? Newark Airport? Hier staan iig de 3 voornaamste luchthavens (incl. transportation to and from :D ) bij elkaar : http://www.ny.com/transportation/airports/

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:54

Hallo,

Wij hebben samen een paar jaar geleden ook alles zelf gedaan.
Je pakt vanaf het vliegveld de trein naar Manhattan. Het stelt helemaal niks voor.
Als je het niet weet dan vraag je het aan een balie.
Taxi moet je niet doen. Dat is erg duur van het vliegveld af.
Wil je het echt precies weten dan wil ik het wel voor je uitzoeken (stuur maar een pb, zit toch met griep thuis). Ik heb hier de Lonely Planet liggen van NY, kan je misschien nog wel meer tips geven! (zoals het hotel waar wij in zaten en eten bij Planet Hollywood).

Groetjes!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:36

Alle vliegvelden in New York hebben een shuttles waarmee je naar hotels in de binnenstad kunt. Dat is de makkelijkste manier om er te komen en net iets goedkoper dan een taxi.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 09:30

Katja schreef:
Alle vliegvelden in New York hebben een shuttles waarmee je naar hotels in de binnenstad kunt. Dat is de makkelijkste manier om er te komen en net iets goedkoper dan een taxi.

thanks en dat is :D
Moet je die van te voren reserveren ofzo

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:14

Je hoeft niks te regelen.
En als je twee keer verdwaasd om je heenkijkt dan komt er meestal al zo'n busmannetje naar je toe om je lobbyen.
Nadeel kan zijn dat je eerst heel veel hotels langsgaat voor je bij die van jou komt. Maar aan de andere kant is dat een mooie sightseeing tour.

Heb je al een hotel?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:23

:= := nog niet helemaal vriendlief wil dat ik normaal doet terwijl ik een aardig kamer gevonden heb in Waldorf astoria.

Ik zei dat ie niet moest zeiken anders boek ik het Plaza hotel }> }>

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:25

Hahahaha, er zijn genoeg fijne hotels te vinden. Belangrijkste is dat je zorgt dat de locatie goed is.
New York is extreem groot en het is wel fijn als je hotel een beetje op loopafstand van het echte centrum zit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:46

:j :j

klopt vorig jaar zouden we ook gaan( maar door paard op de kliniek wilde ik niet meer) (waren we verder met boekingen) toen maakte ik maar liefst 2x een fout

De 1e was dat ik een hotel had geboekt in New Jersey beseft niet dat dat aardig ver van NY lag maar het ergste was dat er s'avonds vanaf 22.00h geen openbaar vervoer meer was.

En de 2e := := had optie op een hotel had wederom niet goed gekeken het lag in de wijk Harlem.

Nu betaal ik liever iets meer voor iid een goede locatie en veiligheid :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:49

Maar ook op een goede locatie kun je nog voor een (voor New Yorkse begrippen) fijn hotel boeken.
www.booking.com is wat dat betreft wel een fijne site omdat je met een kaart kunt kijken waar je zit en wat er nog meer in de buurt zit.

Mocht je vragen hebben over de locatie kan ik je misschien wel helpen ben er redelijk bekend.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:52

In oktober ben ik naar New York gegaan; wel met m'n ouders, dus was allemaal wat duurder dan als ik 't zelf zou doen. Voor een taxi van JFK airport naar ons hotel (middenin het centrum, vlakbij Central Park en Times Square) waren we 70 dollar kwijt voor vijf mensen rechtstreeks. Op de terugweg was het 35 dollar. Bus was iets van 3 dollar pp geweest, maar dan moesten we vaak wisselen, en nog een eind lopen, en mijn ouders houden van comfort. :7
Harlem is trouwens helemaal niet onveilig hoor, het is nu juist een hele hippe wijk. Ik ben er een paar keer geweest (naar zo'n toffe African American kerkdienst) en het enige dat me opviel waren heel veel Obama posters. Een deel van The Bronx schijnt nu onveilig te zijn. Ons hotel was redelijk prijzig, maar niet over the top en heel centraal en comfortabel.

Veel plezier iig! Het is een geweldige stad! :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:57

tita schreef:
:D bijna bijna begin Juni gaan lief en ik naar NY.

Hier verheugen wij ons op omdat de reis van vorig jaar niet door ging (pony in de kliniek) nu reserveer ik altijd alle dingen.

Meestal als we een hotel boeken in europa dan gingen we er op eigen gelegenheid naar toe maar NY vraag ik me af hoe dat werkt.

Ticket en hotel boek ik los en hotel via een site.
Maar dan als ik op aiport sta, moet ik het hotel zelf gaan vinden door middel van een taxi of staat er iemand klaar van de site bv neckermann of iemand van het hotel.

Bokkers via kan het mij vertellen
Hoe hebben jullie het gedaan

Ik wil niet een georganiseerde reis ga op eigen gelegenheid

hihihi

u loopt een hotel binnen en vraagt vriendelijk aan de receptioniste.......

"Deu jeu haf a reum?????"

geintje :)

maar inderdaad neem een taxi, zeg wat je ongeveer wil....... en die brengt je wel :)

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:49

De locatie vind ik zelf wel erg belangrijk, redelijk dicht bij het centrum en in een goede wijk! Ben zelf een weekje in NY geweest en vond het heerlijk dat het meeste op loop afstand is...

The city that never sleeps... Geweldig!