Tunesië...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvia83

Tunesië...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:00

Is iemand van jullie daar al eens geweest. Ik ga in april naar Monastir, Port el Kantaoui.
Kom maar op met de verhalen.

groetjes

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:05

Ik ben daar nu 3 keer geweest, waarvan 1 keer in een hotel in Monastir. Andere keren heb ik bij vrienden in huis gezeten. Ik vind Tunesië een heel fijn en leuk land, maar kan me ook goed voorstellen dat mensen hopeloos worden van het opdringerige karakter van de bevolking. Monastir is iets ouder en iets traditioneler dan Souse en in Souse is men dan ook iets minder opdringerig en iets minder toeristisch.

Meisje hier op bokt is dit jaar een aantal keer terug geweest voor een liefde die in Tunesië woonde, dus wellicht kun je haar ook contacten.

NoiRaM

Re: Tunesië...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:07

Sorry even een stipje *
wy willen misschien ook deze zomer hier heen gaan...

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:07

Ik ben in Hammamet geweest en ook heb ik Tunis bezocht :)

Wij zaten in een toeristen gebied. Liepen ook gewone tunsiers rond, maar ze werden niet zomaar tot het gebied toegelaten.

Ons hotel zat naast een toeristen medina. De 1e keer daar rond lopen vond ik verschrikkelijk. Ik viel met mijn blonde haren natuurlijk erg in de smaak. Ik heb daar een groot gedeelte van de vakantie moeite mee gehad. Ze flirten heel openlijk met je. En raken je zomaar aan, achtervolgen je ( ik ben een kwartier gevolgd door 2 mensen in de medina in Tunis) of lopen op je af en beginnen zomaar een gesprek. Aan het einde van de vakantie kon ik er wel mee omgaan :)

Voor de rest is het een prachtig land, mooie stranden leuke winkel straten, vriendelijke mensen ( op hun manier ). Quad rijden is ook erg gaaf 8-)

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:17

wij gaan dus in april een week heen. wij hebben daar ook een kennis wonen, die is ook reisleider. Zijn ze opdringeriger dan de mensen in turkije?? Daar ben ik nu 2x geweest. Ga in augustus voor de 3e x.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:19

ik ben in de buurt van zarzis geweest kerstvakantie en weinig toeristen
we hebben mooi weer gehad kheb me geamuseerd en afentoe voelde ik me belangrijk door al die mannenaandacht ;)
maar voor de rest zeer vriendelijke mensen en veel minder opdringerig vond ik dan in pakweg marokko

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:21

Ik tem even, want dit hoort hier niet..

Ik ben ook wel eens in Tunesie geweest, en net als Yinka viel ik met mijn (toen nog) blonde haren
erg in de smaak. Dat is echt niet fijn als grietje van 10. Binnen het resort was het prima, maar in de stad
liep ik het liefst dicht bij mijn vader, dus aam mijn mening heb je misschien niet zoveel :o.
Overigens hadden wij ook een dag paard- en kameelrijden door de woestijn geboekt, en zijn we door
de verkeerde auto opgehaald dus hebben we de hele dag door bergdorpjes getrokken. En wij maar denken dat die woestijn zo ver weg zat :P! We hebben later, aan het eind van de dag nog wel mogen
kameel rijden, maar de paardjes mochten al uitrusten (wat ik toendertijd heel jammer vond, maar wat ik nu heel goed vind..)

Veel plezier!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:52

[LZP] > [BI]

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:51

verder niemand?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:52

er is hier al een heel groot topic over!!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:44

zou je wel aanraden niet in de zee te zwemmen, het riool komt hier namelijk direct in uit!!! heel vies dus en kun je erg ziek van worden :P

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 21:45

thnx
gelukkig zit er een zwembad bij het hotel. als het dan al wel weer is om te zwemmen

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:23

ik ben afgelopen zomer naar Sousse geweest in hotel Riadh Palms... over tunesie zelf... tsjah ik werd wel een beetje knetter van de aantrekkingskracht van de mannen overal en nergens maar niet aankijken en doorlopen werkt het beste... wat wel heel erg scheelt is dat ze niet zo aandringerig zijn als de turken bijvoorbeeld, maar ook deze mensen proberen je natuurlijk wel wat te verkopen maar 1x nee reageren ze meestal niet op en na een 2e keer nee accepteren ze het vaak wel of komen ze met een scherp aanbod maar als het je niet zint gewoon weglopen BOEIEE!! verder over de riolering in de zee heb ik niet veel van meegekregen en opzich moet dat niet zo uitmaken hoor aangezien dat zo zout is en denk je dat er in nederland niet veel in de zee gepiest word?? ik zou me daar niet zo enorm druk om maken... verder is het een keer leuk om te gaan quatten idd... we zijn ook meerdere malen naar port el kantaoui geweest het zogezegde saint-tropez van tunesie,,, ik vond er zelf niet enorm veel aan,,, o en euhmm... reken er wel op dat als je naar de medina gaat dat daar slagers zijn die stierenkoppen aan de muur hangen als teken van vers vlees de eerste keer schrik je je daar echt dood van maar ach alles went!

als je dan toch nog een dag over hebt ga dan een dag naar Tunis... we hoorden in het hotel heel veel goede dingen over de 2 daagse tocht naar de sahara die erg mooi schijnt te zijn, zelf niet gedaan maar achteraf wel spijt van...

dit was zeg maar mijn visie op tunesie(sousse, ligt met de taxi nog geen 10 minuutjes rijden) oh en taxi's rijden daar heel veel dus schiet die gewoon aan als je ergens heen wil... MAX 2 dinar P.P. das zat ;) en in het hotel doen de obers alles voor je als je ze een paar keer een paar dinar fooi geeft (1 dinar=+-65ct??)

groetjess :)

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:39

Ik ben afgelopen zomer 2 weken naar Sousse geweest. Heb een geweldige vakantie gehad, en heb er ook mijn vriend leren kennen.
in mei en juli ga ik weer naar Tunesie, hotel karthago el ksar.

Heb totaal geen last gehad van alle aandacht van de mannen, je moet je er gewoon niet teveel van aan trekken, je zelfvertrouwen wordt er trouwens wel behoorlijk opgekrikt :D

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:41

Met een zonnebril lopen helpt ook wel, Ze kunnen dan namelijk geen oog contact maken. Want als je dat eenmaal hebt....

Afentoe is het wel leuk voor je zelfvertrouwen, maar ik was echt bang toen ik achtervolgd werd :=

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:49

ja dat kan ik me wel voorstellen ja, haha.
Ik ben gelukkig nog nooit achtervolgd, ik zorgde altijd dat ik héél dicht in de buurt van m'n vader bleef. :Y)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:51

Mijn broer ging naast me lopen, maar toch hielden ze het nog even vol.
Hele tijd gebaren maken of zijn mijn telefoon nr mochten en op allemaal manieren proberen tegemoet lopen :=

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:03

Yinka schreef:
Hele tijd gebaren maken of zijn mijn telefoon nr mochten en op allemaal manieren proberen tegemoet lopen :=

haha bij mij hetzelfde verhaal;

zonnebril op naast mn neef lopen en gewoon rechtuit kijken!! (heeft trouwens soms wel voordelen aangezien ik altijd gratis mee mag in de taxi en mocht ook gratis en voor niets mee quatten hihi, helaas moesten de anderen wel betalen... ;) maar als je nee zegt oid dan laten ze je wel min of meer met rust... oh en hoevaak heb jij gehoord; kijken kijken niet kopen, allemachtig prachtig achtentachtig? :P

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:59

Heb je al enig idee wanneer je precies gaat ik ga zelf namelijk misschien weer terug ergens in februarie en dan vlieg ik denk ik moet ik even kijken met transavia dus dat zou wel grappig zijn! (vlieg toch altijd alleen haha opzoek naar reis gezelschap;)) nee hoor vind het niet erg :P

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:19

Champie_Me schreef:
Yinka schreef:

haha bij mij hetzelfde verhaal;

zonnebril op naast mn neef lopen en gewoon rechtuit kijken!! (heeft trouwens soms wel voordelen aangezien ik altijd gratis mee mag in de taxi en mocht ook gratis en voor niets mee quatten hihi, helaas moesten de anderen wel betalen... ;) maar als je nee zegt oid dan laten ze je wel min of meer met rust... oh en hoevaak heb jij gehoord; kijken kijken niet kopen, allemachtig prachtig achtentachtig? :P

Hahaha ja dat heb heel vaak gehoord :P ook zei er eentje:' echte neppe tassen te koop' _O-

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:21

Ik ga ook, dit jaar voor het eerst. Eveneens naar Monastir. En aangezien ik later ga dan jij, mag je best wel laten weten hoe het geweest is. :D
Ik ga met mijn tante, die is al een keer of 2 geweest, en ze vindt het er erg aangenaam, mooi weer natuurlijk, gewoon lekker relaxen. :)

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:04

Wij zijn in Hammamet Jasmine geweest en Sousse althans daar stond het hotel.
We zijn in meerdere plaatjes geweest zoals Port el Khantaoui (even uit mijn hoofd ;))
en daar vond ik het niet zoveel aan.
Hammamet Jasmine waren ze nog druk bezig met bouwen.

We zijn in Chich Khan Iberostar geweest en Karthago el Ksar. Beide goede hotels, die van Iberostar was wel beter

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:10

De mensen zijn er erg opdringerig. Proberen je ook vast te pakken enz. In sommige gedeeltes zie je ook veel armoede.
Als je gevoelige darmen oid hebt zou ik er ook niet heen gaan. Heel veel mensen worden er ziek van het eten.
Een kennis van me was er 2 weken op vakantie en was 1,5 week ziek en aan de diarree. :\

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:46

Dat is over het algemeen bekend. Dat is ook in landen als Turkije, kan ook zelfs in Spanje ivm het water daar.
Ik ben er dan ook voor geënt.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:29

Ik heb op het eiland Djerba geweest.
GE-WEL-DIG!