Island hoppen Griekenland, wie heeft ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

insun

Island hoppen Griekenland, wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 23:19

Zoals de titel al aangeeft; wie heeft er ervaring met Island-hoppen.

Naar welke eilanden zijn jullie gegaan, zijn de onderlinge afstanden goed te doen ivm. reistijd, hoe lang zijn jullie gegaan en hoeveel eilanden hebben jullie in die tijd bezocht, is er voldoende tijd om behalve te reizen en bezichtigen ook met een boekje aan het strand te liggen, zijn jullie op eigen gelegenheid of georganiseerd gegaan (wij willen in het hoogseizoen).

Kortom, alle informatie is welkom!

Bettine

Re: Island hoppen Griekenland, wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:28

Ja wij hebben het een paar keer gedaan, en is erg leuk!

Wij hebben gezeild, dus zelf een boot gehuurd en van eiland naar eiland gezeild.

Alle keren zijn we bij de Ionische eilanden geweest, 1x bij Corfu, en meerdere keren in het gebied rondom Lefkas.
Allebei érg mooi!

Corfu is erg mooi en groen, en vanaf daar kan je naar het vasteland (Parga) en Paxos en Antipaxos.
Parga is redelijk toeristisch, maar wel erg leuk. Je kan vanuit daar ook een dagtocht doen naar de river Styx uit de Griekse Mythologie, dat is echt ontzettend mooi!
Paxos en Antipaxos zijn klein en erg leuk. Het water daar is werkelijk felblauw, zó mooi! Er is niet veel te doen, maar de eilandjes opzich zijn erg mooi.

Vanaf Corfu kan je geloof ik ook met een ferry (?) richting Lefkas.
Lefkas-stad is wel aardig maar niet super gezellig of mooi. Nidri is op dit eiland de meest toeristische plek.
Vlakbij Lefkas ligt het Onassis eiland van Jacky Kennedy/Onassis, je mag er niet op, maar is leuk om een rondje omheen te varen.

Iets zuidelijker ligt nog Meganisi, wat erg leuk is, mooi eiland.
Ook zijn er nog de eilanden Kalamos en Kastos, vooral Kastos is erg uitgestorven, maar érg mooi om er omheen te varen.
Kalamos is ook leuk, daar ligt nog ergens een spookstadje.
Je kan ook nog zuidelijker naar Ithaka, waarop Fiskardo ligt, een leuk echt typisch Grieks stadje.
Je kan nog zuidelijker naar Kefalonia, maar daar zijn wij nog nooit geweest, schijnt wel erg mooi te zijn. Volgens mij kan je daar ook schildpadden spotten.

Hier erg goede ervaringen dus :D
Hoe wilden jullie gaan? Telkens met een watertaxi/ferry of zelf varen?
Beide kan erg leuk zijn denk ik, maar wij hebben alleen gezeild.

De onderlinge afstanden zijn erg goed te doen, de eilanden liggen dicht bij elkaar.
Wij zijn 1 á 2 weken geweest, kan beide.
Als je nog aan het strand wil liggen kan je dat helemaal zelf bepalen :j Gewoon opletten met boeken, wat en wanneer je boekt.

OoappeloOJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:14

Klinkt goed Bettine! :j Ik wil zelf ook tussen verschillende eilanden zeilen. Ik heb dan wel een schipper nodig, ben zelf nog lang niet genoeg bekwaam :')

Heel zuidelijk ligt nog Karpathos, klein eiland tussen Rhodos en Kreta. Was 2 jaar geleden nog niet zo toeristisch, zal ondertussen wel meer zijn. Heel leuk eiland met veel verschillen, weinig groen opzich, wel veel kleine mooie strandjes, dorpjes en leuke haven/boulevard in de 'hoofdstad'.

Die ferry's zijn niet leuk trouwens, die komen bijv midden in de nacht aan als je lekker ligt te pitten in je nest :P
Verder zijn dat hele goede verbindingen tussen de eilanden, vol gepakt met Grieken. Op de kleine eilanden varen ze minder vaak, daat moet je wel goed op letten.
Enne, Grieken spreken veel Grieks, we kwamen maar weinig Engelse borden tegen. Maar zodra je het aardig vraagt en wat Griekse woordjes kent willen ze je graag helpen.
Enne als je meld Ajax kan je Feyenoord terug verwachten :+

insun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 19:06

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik iets mee!!

Wij hebben besloten om in ieder geval georganiseerd te gaan; dus nu al vliegreis, accomodatie's en ferry's in 1 pakket te boeken.
Zelf varen is niet zo'n goed idee, daar we allebei helemaal geen ervaring hebben.

Ik heb deze week wat reisgidsen gehaald en zoals het er nu uitziet kiezen we voor de cycladen.
Het viel me op dat de informatie over vertrektijden ferry's nogal vaag is. Zowel in de gidsen als ook het antwoord van de reisadviseurs op mijn vraag hieromtrent. Na jouw informatie OoappeloO, snap ik ook waarom. ;)

Ik wil nu informatie gaan vergaren over de eilanden van de cycladen op internet en hoop nog iets meer reacties te krijgen hier op bokt over island-hoppen in het algemeen, zodat ik daarna naar een reisbureau kan en gerichte vragen kan stellen.

Nogmaals, bedankt voor jullie reactie's en hopelijk komen er nog veel meer! :j