Malta? Of ergens anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Malta? Of ergens anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 16:02

Ik en vriendlief zijn eens rond aan het kijken waar we dit jaar op vakantie willen.
Het moet een schengenland zijn omdat mijn vriend niet naar andere landen mag.
Dus we dachten aan Malta, op fotos op internet ziet het er erg mooi uit!
We willen ongeveer 12 tot 14 dagen gaan en vooral veel relaxen. Niet echt uitgaan enzo, kan best 1 avondje om eens te kijken maar we willen niet elke nacht tot 5 uur stappen om vervolgens om 2 uur 's middags pas uit bed te komen. ;)
Verder houden we van lekker wandelen 's avonds enzo, en gewoon leuke excursies doen en hier en daar een dagje zonnen en zwemmen.
Is Malta hiervoor geschikt? Of hebben jullie tips voor een andere plaats? (wel schengen dus.. ;) )
En heeft iemand aanraders voor plaats/hotel op Malta?

Ben erg benieuwd! :D

Nathalie

Re: Malta? Of ergens anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 16:50

Hmm.. Mallorca lijkt ons ook wel errug leuk.... Alleen geen ideee welke plaats ik dan zou moeten kijken? Dus als jullie daar nog aanraders voor hebben....... ;)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:20

Malta, daar ben ik drie jaar geleden met mijn vriendin heen geweest :D

Super kleine vlieghal waar je aankomt, echt grappig.

Maar voor nog een keer terug te gaan?
Nou nee...
De mensen daar zijn echt verschrikkelijk chagerijnig!
De boulevard was wel erg mooi, en daar is het opzich ook erg mooi. Wij waren in november erheen, mischien gewoon de verkeerde tijd :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 18:16

Hmm dat is minder. :=
Ik lees op internet zowel positieve en negatieve ervaringen en weet het nu echt even niet meer. Het leek me heel leuk maar twijfel nu toch echt. :+
Maar ik wacht nog wel even af wat voor reacties er komen. Bedankt iig! ;)
Spanje begint me toch ook wel erg te trekken eigenlijk.... Wilde daar eigenlijk nooit naartoe maar op fotos ziet het er toch wel mooi uit. :+

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:18

Wij wilde eerst ook naar Malta gaan, maar zijn uiteindelijk naar Kos gegaan. Omdat we veel negatieve reacties hoorden. Als je een leuk stadje hebt dan heb je geen normaal strand, en heb je een leuk strand heb je weer geen stadje. Kos was ons ook goed bevallen :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:26

Ligt eraan wat je precies naar op zoek bent.
Vorig jaar ben ik met mijn vriend naar Malta (Gozo) geweest. Mooi rustig hotel, restaurantjes in de straat, (kiezel)strandje was tegenover het hotel.
Met de bus kun je goedkoop overal naar toe, afstanden zijn ook niet zo groot op Gozo. Het mooiste strand op Gozo is Ramla Bay. Helaas was het een hele omweg met de bus en moeten we ontzettend lang lopen naar het strand. Taxi's waren ook erg duur.
Jeepsafari's en boottochten waren er heel veel, ook super gebied om te duiken. Je hebt verschillende dingen te zien op Gozo, Azure Window, Fungus Rock etc.

Ik heb er een heerlijke vakantie gehad, maar er was helaas weinig te beleven 's avonds.
Malta zelf schijnt qua stranden en boulevards ook mooier te zijn dan Gozo. Uitgaan of 's avonds wat leuks doen, schijnt daar ook beter te zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:16

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:21

Ik ben nu een keer of 12 op Malta geweest en vind het dus geweldig.
Lekker relaxen inderdaad en als je toch wat wilt zien, neem je de bus, die komt overal. Zwemmen kan je overal, zonnen ook. Ja, je ligt dan vaak op de rotsen maar ik vind dat geen probleem.
Uitgaan kun je in St. Julian's, daar zitten wat grotere en kleinere clubs en veel eettentjes. Voor een hotel kan ik je Sliema aanraden, dan zit je lekker centraal.
Verder vind ik de Maltezers wel vriendelijk en de meesten spreken engels. Ze zijn niet opdringerig, vind ik ook een voordeel.
(Ben trouwens ook weleens op Kos geweest en dat vond ik dus niks).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 12:21

Bedankt voor jullie reacties!
We hebben toch gekozen voor Mallorca.. Dit omdat ik in mijn omgeving ook wat negatieve reacties hoorde over Malta en hoe meer we lazen over Mallorca, hoe meer dat ons aansprak.
Maar toch bedankt! ;)

rebekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:42

Ik ben vorig jar naar Mallorca geweest.
El Arenal. In hotel San Diego.
Ik vond het daar super! Het heerlijke strand lag aan de overkant en winkeltjes, discotheken en restaurants waren ook dichtbij.
Ja ik vond/vind Mallorca echt super :D
Dus je hebt een goeie keuze gemaakt vind ik ;)