Aruba?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Aruba?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 18:43

Ik wil samen met een paar vriendinnen een reis boeken naar Aruba. Is iemand hier ooit geweest? Is het een aanrader of juist niet?

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:23

Tja, wat zoek je voor vakantie? en wanneer wil je op vakantie?
Als je voor een echte strandvakantie gaat en verder niets, dan is het ok. Al zijn er leukere strandbestemmingen op kortere vliegafstand. Zeker als je in de zomermaanden op vakantie gaat.
Je leest het al, mijn favoriet is het niet.
Er zijn mooie lange stranden en het water is er lekker warm. Maar verder vind ik het eiland niet bepaald mooi, is het nogal Amerikaans en had ik moeite om me er een week te vermaken. Maar goed, dat is heel persoonlijk, als je het een hele week op het strand uithoudt, zal je daar geen probleem mee hebben.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:23

Suzan schreef:
Tja, wat zoek je voor vakantie? en wanneer wil je op vakantie?
Als je voor een echte strandvakantie gaat en verder niets, dan is het ok. Al zijn er leukere strandbestemmingen op kortere vliegafstand. Zeker als je in de zomermaanden op vakantie gaat.
Je leest het al, mijn favoriet is het niet.
Er zijn mooie lange stranden en het water is er lekker warm. Maar verder vind ik het eiland niet bepaald mooi, is het nogal Amerikaans en had ik moeite om me er een week te vermaken. Maar goed, dat is heel persoonlijk, als je het een hele week op het strand uithoudt, zal je daar geen probleem mee hebben.
Haha, precies hetzelfde geldt voor Sint Maarten :D

De Antillen zijn leuk voor in de Nederlandse winter, omdat het hier dan warm is. Maar echt spectaculair vind ik het niet, behalve het weer en de mooie stranden. Maar ja, ik ben dan ook meer van de kampeer&culturele vakanties ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:26

Wij gaan er altijd heen met kerst, maar niet voor de stranden. :)

We gaan vaak naar de noordkant, de natuur is er erg ruig en dat vinden wij weer erg mooi. Af en toe een dagje strand, veel kitesurfen en wat andere dingen. Wij kennen wat Nederlandse locals daar dus we weten wel ongeveer wat er te doen valt. :)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 18:48

Ja, het wordt wel echt een strandvakantie: we willen witte stranden, in zee dobberen en cocktails drinken. Verder willen we 's avonds lekker op een terrasje kunnen zitten en een paar avondjes dansen. We gaan trouwens in augustus.

Authentic

Re: Aruba?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:05

Njah stranden hebben ze natuurlijk wel, hele mooie ook, uitgaan op Aruba is -imo- niet zoveel aan.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:03

Als je in Augustus gaat, zou ik het lekker wat dichterbij zoeken. Er zijn zat leuke strand bestemmingen op een uurtje of drie vliegen. Scheelt je een stuk in kosten. Als je nog van de winter weg had willen gaan, dan moet je het niet in het middenlandse zee gebied zoeken en dan was het voor een echte strand vakantie wel een optie geweest.
(al zou ik voor een andere strand bestemming kiezen als ik voor een bestemming kies, die op een uurtje of 10 vliegafstand ligt )

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:09

voor wat jij zoekt is aruba heel leuk.
zeker als je in het hotel gebied zit.
mijn schoonouders wonen daar, dus ik ga om het jaar heen.
voor echt het uitgaansleven hoef je daar niet heen.
voor een terasje zit je daar heerlijk.
kwa niks te doen valt ook wel mee, als je een beetje avontuurlijk aangelegd bent kun je daar hele leuke dingen doen.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:08

Ik zit nu voor 7 maanden op Aruba en ookal is het eiland niet zo groot, ik verveel me geen moment.

Momenteel ben ik aan het werk en ik zit lekker met mijn laptop op schoot op het strand, kijk uit over de blauwe zee en zit in de schaduw van een palmboom, haha.

Gisteren lekker gaan stappen in Oranjestad. Het is niet heel groot, maar het is wel super gezellig. Er zijn een hoop dingen te doen als je van wat actievere activiteiten houdt. De noordkust is erg mooi, daar kan je met een quad heen of met een paard. Je kan surfen, zeilen, snorkelen, duiken etc.

Verder de Jolly Pirates natuurlijk, daar werk ik voor. Is een grote piratenboot die zeilt naar verschillende snorkelplekken en met open bar aan boord. Heel gezellig en helemaal niet duur.

Als je vragen hebt, laat maar weten. Aruba is echt gezellig, one happy island!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:02

Misschien heb je ook iets aan dit topic: [BI] Aruba