Jaartje buitenland na examens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Jaartje buitenland na examens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:41

Ik heb dit jaar eindexamens en ik wil dan eerst een jaartje buitenland doen voordat ik ga studeren.
Zijn er meer mensen die dit van plan zijn? Wat gaan jullie doen? En waar?

Ik zit zelf aan au-pair te denken. :)

Unseen

Re: Jaartje buitenland na examens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:44

Ik ga in oktober een jaar naar Australie en een paar maanden naar Engeland. :)
In Australia ga ik backpacken, in Engeland werken als .. ?

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:42

Doen!
Ik ben het afgelopen jaar (augustus 2007 tot augustus 2008) een jaar naar Bolivia geweest om vrijwilligerswerk te doen.
Je leert er ongelooflijk veel van bij, op alle gebieden.
Cultureel: ander (3e wereld) land leren kennen, andere gewoontes,...
Taal: bij mij spaans, maar dit kan ook een andere taal zijn uiteraard, of verbetering van je engels bv.
Werk: je komt in verschillende situaties terecht. Zelf heb ik met gehandicapte kindjes gewerkt, 2 maanden als bouwvakster gewerkt en mileules gegeven in de jungle.
Niet iedereen had zo'n gevarieerd werk, maar als je echt wil, kan je daar zelf wel voor zorgen. Blijven volhouden helpt ;).

En je maakt fantastische contacten en groeit gewoon zelf als persoon. In mijn geval was het toch zo dat ik me beter leerde kennen.

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:34

Ik wil na mijn eindexamen ook naar het buitenland.
Het duurt voor mij nog anderhalf jaar, dus heb nog tijd zat maar ben toch al druk bezig met uitzoeken wat ik precies wil. Ik wil in ieder geval graag naar Afrika, een half jaar vrijwilligerswerk doen (het liefst in Zimbabwe).

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:31

Ik doe dit jaar ook examen, en ik wil daarna graag geneeskunde doen. Het liefst zou ik eerst een jaartje naar het buitenland gaan en daarna geneeskunde studeren, maar dat ligt niet zo gemakkelijk met de loting. Dus wie weet als ik wordt uigeloot ;) Ik zou dan graag gaan backpacken (Australië) of vrijwilligerswerk doen.

Voor de mensen die vrijwilligerswerk hebben gedaan/gaan doen: zijn jullie met een organisatie gegaan?
Ik heb wel wat rondgekeken, maar vaak is het nog best duur, en om dat dan een aantal maanden te doen...