Wie is er in Moskou geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Wie is er in Moskou geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 12:12

Ben er niet helemaal zeker van of het hier goed staat?

Maar ik ga binnenkort naar Moskou en ik ben toch wel benieuwd of er mensen zijn met tips, wat is er nog meer te zien behalve de standaard zaken rond het rode plein :) ?
Ik ga een weekend, dus lange reizen naar plekken buiten Moskou staat niet echt op de planning :) .

Wie heeft er do's ? ( of dont's :+ )

Samy

Re: Wie is er in Moskou geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:13

Staat niet goed ;) Moet bij Bokt Internationaal!
Heb inmiddels al getemt voor je.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:14

Ik zal eens horen wat echt leuk is.
De broer van mijn vriend woont er.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:20

Een vriendin van mij is een paar maanden in Rusland geweest voor haar studies (vertaler tolk). Ik heb haar ooit eens dezelfde vraag gesteld... Haar tip: "als je naar Rusland gaat, ga dan niet naar Moskou, wel naar Sint-Petersburg, de mooiste stad die ik al ooit gezien heb!"

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 12:21

haha, dan ben ik al te laat want ik heb al Moskou geboekt en heb nog wel zo zitten twijfelen :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:30

Dat zegt de broer van mijn vriend ook. Die zit voor z'n werk door een groot deel van Rusland (Moskou, Sint Petersburg, Siberie en alles wat daar tussen ligt zo ongeveer).
Zorg wel dat je contenu je papieren bij je heb, ze kunnen erg moeilijk doen (in de 2 jaar dat die broer van m'n vriend er zit is hij zo vaak op gepakt omdat hij een niet-rus is dat hij het ons niet eens meer verteld, de eerste paar keer was spannend, nu alleen maar lastig :P).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 12:31

Kijk, dat zijn handige tips, was van plan veel aspecten van Rusland te zien, maar de cel gaat mij iets te ver :+

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:56

Ik heb voor mn werk vorig jaar 3 dagen in moskou gezeten. Ik vond het een erg leuke ervaring. Het is een stad met erg grote verschillen... Of je ziet erg grote auto's rijden OF het zijn van die oude koektrommeltjes die je ziet rijden. En er zijn dingen die je hier in nederland nooit zult zien. Wat mij bijvoorbeeld opviel was dat de straten erg schoon zijn...
Echt tips heb ik niet. Omdat we daar met het werk zaten heb ik niet veel meer kunnen zien dan het rode plein (wat erg druk bezocht werd, ook ivm de champions league)

Laat even weten hoe het is geweest!!!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:44

Ik ben 6 jaar geleden 2 weken in Rusland geweest, Moskou en St. Petersburg. Waren allebei érg indrukwekkende steden! Een paar kilometer boven Moskou heb je een kloosterstad, Sergiev Posad. Wel redelijk touristisch, maar als je de mooie dingen daar ziet ben je daar zo overheen!
Ook GUM moet je eigenlijk wel zien, is een heel groot winkelcentrum. Nou heb je overal wel grote winkelcentra natuurlijk, maar ik vind het altijd leuk om te kijken wat de verschillen zijn met Nederland. Daarnaast zit het in een heel mooi gebouw, dus architectonisch gezien heb je ook nog wat om te zien.
En ik zou zeker een metrokaartje kopen en verschillende metrostations bezoeken, die zijn érg mooi. Al zou ik dan wel een kaart meenemen met de Russische namen er op, want ik was wel eens bang dat ik zou verdwalen, Cyrillisch is zo lastig te lezen :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:07

[LZP] > [BI]

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:25

Ik ben afgelopen zomer in Moskou en Sint Petersburg geweest. Beide hele mooie steden, Moskou is echt een grote wereldstad en Sint P. is iets meer toeristisch en nog wel mooier dan Moskou maargoed Moskou is ook leuk hoor!
Je moet indd zorgen dat je je al je papieren bij je hebt. Al zijn wij nooit aangehouden in de tijd dat we er waren maar ze zijn er zeker zeer streng op! Verder waarschuwen ze ook vaak voor zakkenrollers!
Wat aan te raden is, is indd de metro! Echt een attractie opzich! Elk metrostation is weer anders en zo nog mooier! Het russische schrift leest wel even lastig, maar went ook wel weer snel.
Verder natuurlijk Kremlin, Rode Plein, Bassilius Kathedraal, ook heel mooi. De Christus-Verlosserkerk (heeft geloof ik de grootste gouden koepel) is ook mooi en het gebouw van de Staatsuniversiteit (Lomonosov-universiteit ) is mooie stukje stalinarchitectuur.
In Sint Petersburg ben ik ook naar een van de laatse haltes met de metro gegaan, dan kom je echt in een sovjet buurten uit. Alleen maar heel veel grijze flats (en lada's). Ook erg indrukwekkend maar ik weet niet of dat overal even veilig is.
dat was het zo even wat me te binnen schoot, veel plezier!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:04

Ik ben er nooit geweest maar het lijkt me supergaaf!
Zeg even hoe het was. :D O:)