Tips voor 'van alles wat' vakantie met vriend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felice

Tips voor 'van alles wat' vakantie met vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 19:19

Ik ga komende zomer voor de derde keer op vakantie met mijn vriend, de eerste keer hebben we in Zuid-Frankrijk gekampeerd en vorig jaar zijn we 5 dagen naar Parijs geweest. Dit jaar zoeken we een vakantie met mooie natuur, wat cultuur, luieren en mooi weer. Het liefste ga ik eigenlijk naar de azuurblauwe zee :o... (Maar ik besef ook dat dat misschien niet haalbaar is met mijn verdere eisen...)
Wat we willen vermijden is massatoerisme, het hoeft niet uitgestorven te zijn (liever niet) maar we hoeven ook niet tussen alle Nederlandse jongeren of gezinnen te zitten.

We hebben twee beperkingen: We zijn maar studenten dus we hebben niet zo heel veel geld, 700 euro is echt het maximale wat we willen/kunnen uitgeven. Daarnaast hebben we dit jaar geen auto ter beschikking, dus dat moet via ander vervoer. Ik zat zelf te denken aan bijv een Grieks eiland, Kroatië of Tsjechië (Lipnomeer). Ik vraag me dan alleen af: Hoe is het weer in Tsjechië meestal? Wat is de handigste manier om daarnaar toe te reizen? Welke plaatsen in Kroatië zijn mooi en nog niet heel toeristisch en hoe kan je daar gemakkelijk komen zonder auto? Griekse eilanden zijn (wat ik er van heb opgezocht) al vrij snel te duur, maar alle tips zijn welkom.

Iemand aanraders? Ik zie door de bomen het bos niet meer dus ik ben ook op zoek naar specifieke details, niet alleen landen maar ook specifieke plaatsen, ervaringen, goede organisaties etc :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:23

Een aanrader voor Kroatië vind ik absoluut Dubrovnik. Dit is helemaal in het zuiden van Kroatië en daar is het een stuk minder toeristisch als in het noorden. En ook belangrijk; een stuk mooier. :D Echt een hele blauwe zee (helderste zee van europa) en geweldige natuur. Het centrum vind ik ook geweldig! Ook veel interessante dingen te zien. Nu is het al ff geleden dat ik er was, maar voor mij was het echt een vakantie om nooit meer te vergeten. Ik ga absoluut nog ooit eens terug...

(edit) Kreeg meteen zin om de fotos eens te bekijken... en kwam deze tegen: http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y7EJ868H.jpg Hier zie je hoe helder de zee is, het water was hier ongeveer 6-8 meter diep!
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 15-01-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine123

Re: Tips voor 'van alles wat' vakantie met vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:25

je kunt ook naar het Gardameer in Italië gaan, als je bv naar castelletto gaat heb je weinig massatoerisme, zowieso begint het daar pas half juni echt druk te worden, het is daar echt heerlijk gewoon!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:50

Ik ben naar Tenerife geweest, we zaten in Playa de Las Americas, wel massatoerisme, niet superveel Nederlanders, meer Duitsers en Engelsen, waar we overigens geen last van hebben gehad. Ik vond het een prachtig eiland, we hebben excursies gedaan en een paar dagen een auto gehuurd. De rest van het eiland is het toerisme niet zo massaal. 700 euro voor de reis kan wel denk ik, maar op het eiland zelf ben je wel wat geld kwijt, auto huren was wel duur, maar we hebben wel met het zekere voor het onzekere gedaan, all risk verzekeren enzo.. Maar je kan ook met de bus natuurlijk, maar vind ik zelf wat beperkter..

Succes!