kamelentrektocht??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

kamelentrektocht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:04

weer eens wat anders dan een paard, dit lijkt me ook erg leuk. zijn er mensen die al eens een kamelentrektocht hebben gemaakt of ervaringen hebben met organisaties die ook kamelentrektochten doen?

Arabische

Re: kamelentrektocht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:06

Ik weet niet waar je woond? Maar in petten Noord-Holland organiseren ze kamelen tochten.
Wel abnormaal duur. Nagelbijten / Gniffelen

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:16

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:19

in tunesie organiseren ze die. tochten van 3 dagen. Heel gaaf. moet je even googlen .

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:43

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:45

Wij hebben op Lanzarote een klein tochtje gemaakt. Maar volgens mij was dat op een dromedaris (1 bult). Dan hing je ieder aan een kant naast de dromedaris. Ik vond het opstaan en gaan liggen vrij eng. Verder vond ik het wel leuk om een keer mee te maken.

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:28

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:31

Ik heb in tunesie een kamelen tocht gemaakt.

Het was best leuk om mee te maken, maar "onze" kamelen hadden van ijzerdraad een soort muilkorf en moesten heel dicht opellkaar lopen (zaten vast aan een touw). Dat vond ik niet zo leuk om te zien.

Ik ben geen kamelengedragsdeskundige :+, maar de oogden ook niet zo happy...

Wij hebben het gewoon daar bij de reisorganisatie geregeld :j Dan weet je ook dat je niet opgelicht wordt ;)

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:46

Ik heb in Egypte twee keer anderhalf uur op een kameel (dromedaris) gezeten en ik kan je zeggen dat ik langer ook echt niet aanraad!!!
Die waren niet gemuilkorfd en liepen zelfstandig en konden ook echt hard....maar je billen doen ZEER!!!!

Wij zaten alleen op zo'n beest met een "zadel".

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:49

Heb ik ook gedaan in Tunesie, een tocht afwisselend op een kameel, paard, ezel of in een huifkar. Je mocht met zn 2en op die kameel zitten. Ezeltje heb ik ook nog even geprobeert maar vond het eigenlijk best zielig. Geen idee wat voor gewicht ezels kunnen dragen, maar misschien was ik een beetje te zwaar(A)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:17

mantha81 schreef:
Ik heb in Egypte twee keer anderhalf uur op een kameel (dromedaris) gezeten en ik kan je zeggen dat ik langer ook echt niet aanraad!!!
Die waren niet gemuilkorfd en liepen zelfstandig en konden ook echt hard....maar je billen doen ZEER!!!!

Wij zaten alleen op zo'n beest met een "zadel".

hahaha nou gemaild naar een gids in jordanie nu voor een 10daagse trek, bij voorkeur ook op een race kameel (dromedaris) zodat we niet op het bejaardentempo van een gemiddelde toerist gaan, dus ik ben heel benieuwd, laat zeker weten hoe mijn kont aanvoelt na afloop als het doorgaat _O-

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:27

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:27

Bedankt voor je berichtje.
Ik had idd gereageerd voordat ik jouw reactie had ontdekt.
Heb je al ervaring met rijden op een race dromedaris?
Je zit in een wiebelig zadel op de bult, zo 'n 2,5 meter de hoogte in met gekruiste enkels op de hals van de dromedaris om hem aan te sporen en in weze rijdt je na een dag of twee hetzelfde tempo als er pakdromedarissen meetrekken. En er zijn ook snelle bagagedromedarissen, overigens worden zgn. race dromedarissen ook ingezet bij de circuits. Het ligt ook helemaal aan de gids of een meharee in een sloomtempo gaat.
Mocht de jordaanse gids geen reactie geven laat dan bij mij een berichtje achter, wij hebben ook 2 race dromedarissen, witte, maar dan in deTunesische Sahara, je kunt dan met het tempo van de paarden meetrekken of afwisselen of we stellen voor jullie een circuit samen.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:02

wij hebben een keer een halve dagtocht gemaakt in Turkije
was wel leuk maar zit niet al te comfortabel xD De kameel waar ik op zat schrok het eerste kwartier toen we weg waren al van iemand die de auto aan het schoon maken was aan de kant van de weg :+ dus dat beest op zn achterbenen :o naja, je schrikt wel ff maar gelukkig gebeurde er voor de rest niks, de kameel van mn ouders schrok een keer van een auto die voorbij kwam en maakte een rare sprong
aparte beesten zijn het ja, als ze bokken voelt het wel hetzelfde als bij n paard, alleen dan met een grotere zwiep hihi
aghh jaa.. xD was voor de rest wel leuk maar kzit liever op een paard :P

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:19

Dromedaris 1 bult of kameel 2 bulten is even anders dan een paard een ander ritme - telgang- maar van bokkende of geschrokken kamelen / dromedarissen heb ik nog nooit gehoord! Dat moet inderdaad een belevenis zijn geweest.
Veel plezier Jade, het zal een indrukwekkende vakantie worden.

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:23

lijkt me wel gaaf! :D Heb wel al eens op een Olifant geren in Afrika was ook een erg leuke ervaring!
Ik zou 't zeker eens willen proberen!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 20:00

ik heb ondertussen geboekt voor een 10daagse tocht in jordanie; ik ben heel benieuwd :D

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:04

claud01 schreef:
Wij hebben op Lanzarote een klein tochtje gemaakt. Maar volgens mij was dat op een dromedaris (1 bult). Dan hing je ieder aan een kant naast de dromedaris. Ik vond het opstaan en gaan liggen vrij eng. Verder vond ik het wel leuk om een keer mee te maken.

volgens mij heb ik die ook gedaan :P. Maar dat is echt leuk, alleen het opstappen is eng. Maar een trektoch van meerdere dagen lijkt mij wat verveeld worden...

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 20:11

Weissjee schreef:
claud01 schreef:

volgens mij heb ik die ook gedaan :P. Maar dat is echt leuk, alleen het opstappen is eng. Maar een trektoch van meerdere dagen lijkt mij wat verveeld worden...

welnee, heerlijke rust en stilte, mooi uitzicht, en als je reet zeer gaat doen even pootjes strekken :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:23

Ik heb via SNP jaren geleden een tocht gemaakt door de sinai. Ik geloof dat we tien dagen op de kmeel gezeten hebben. Ik vond het echt gaaf, overdag op de kmeel, met z'n twaalven tussen de middag eten onder een wel heel schriel stakerig boompje en dan weer door. 's avonds kookten de begeleidende bedoeinen voor ons en dat was heel speciaal. Buiten slapen en weinig water om je te wassen.
Rare beesten hoor kmelen, sommige waren echt trutten en anderen waren echt heel lief. Als je harharhar riep dan gingen ze rennen...Je kon er ook heerlijk tegen aan zitten als ze lagen...

Wij hadden ieder onze eigen kmeel waarop ook een groot gedeelte van de bagage mee ging. Doeken om ons hoofd tegen de zon en veel water moesten we drinken. Egypte is mooi maar je moet er wel veel cola drinken, anders wordt je ziek van het eten.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:26

Ik denk dat je voor zo'n tocht echt naar het buitenland moet! :D

Ik heb een keer een kamelentocht van een half uur gemaakt, in de Sinaï in Egypte. Was erg leuk, maar een half uur op zo'n beest was echt láng genoeg! Ik vind het niet zo comfortabel zitten als op een paard. :n

Ik neem aan dat je in Egypte of andere landen daar in de buurt ook wel langere trektochten kan maken dan een half uur, maar ik zou zeggen probeer eerst eens een klein ritje uit voordat je straks hele dagen op zo'n beest zit. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:20

BRT --> BI.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:15

Ik heb een drie uur durende tocht gemaakt in Egypte in Taba.

Was super mooi. Je mocht eigenlijk alleen stappen maar omdat ik paard kon rijden mocht ik wel stiekem draven. Het viel mij alles mee het hobbelen. Alleen had ik een zadel met twee hoeken/randen bij de binnenkant van mijn benen. Niet echt prettig dus.

Verder was het wel heel gaaf. Heb er wel foto's van mocht je interesse hebben.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 19:23

ondertussen terug van een 10 daagse trektocht in jordanie van wadi rum naar mudawara en weer terug via allerlei valleien. Mede dankzij de wisselende landschappen een ontzettend mooie tocht met lekker lokaal eten van de meereizende kok, hele vriendelijke kamelen die keurig behandeld werden door de gids die duidelijk trots was op en met zijn kameeltjes. Ondanks andersoortige berichten hier :)) geen last gehad van doorrijden en alleen de tweede dag een beetje spierpijn gehad. Zeer comfortabel gezeten tot een uur of 5/6 per dag, vooral gestapt. Indrukwekkende uitzichten en heerlijke stilte, sommige dagen helemaal niemand gezien, andere dagen in de verte een jeep voorbij zien komen of een bedoeine tentje zien staan; 1x 3 bedoeinen op bezoek gehad die op zoek waren naar kamelen die de grens naar saoedi arabie waren overgestoken en ook het bedoeinendorp in mudawara bezocht en thee gedronken met de familie waarvan we een geit hebben gekocht om op te eten.

ik kan het in ieder geval zeker aanraden :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:14

Wat een geweldig verhaal :-). Leuk zeg :-). Ik ben nooit verder gekomen dan gewoon een 'buitenrit' van een uur of 3 in Wadi Rum op een dromedaris.

Lijkt me echt een onwijs leuke ervaring. Jordanie vond ik sowieso een bijzonder mooi land om te bezoeken, echt een aanrader voor iedereen.