Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

, maar de oogden ook niet zo happy...
Dan weet je ook dat je niet opgelicht wordt
mantha81 schreef:Ik heb in Egypte twee keer anderhalf uur op een kameel (dromedaris) gezeten en ik kan je zeggen dat ik langer ook echt niet aanraad!!!
Die waren niet gemuilkorfd en liepen zelfstandig en konden ook echt hard....maar je billen doen ZEER!!!!
Wij zaten alleen op zo'n beest met een "zadel".
dus dat beest op zn achterbenen
naja, je schrikt wel ff maar gelukkig gebeurde er voor de rest niks, de kameel van mn ouders schrok een keer van een auto die voorbij kwam en maakte een rare sprong
claud01 schreef:Wij hebben op Lanzarote een klein tochtje gemaakt. Maar volgens mij was dat op een dromedaris (1 bult). Dan hing je ieder aan een kant naast de dromedaris. Ik vond het opstaan en gaan liggen vrij eng. Verder vond ik het wel leuk om een keer mee te maken.
. Maar dat is echt leuk, alleen het opstappen is eng. Maar een trektoch van meerdere dagen lijkt mij wat verveeld worden... Weissjee schreef:claud01 schreef:Wij hebben op Lanzarote een klein tochtje gemaakt. Maar volgens mij was dat op een dromedaris (1 bult). Dan hing je ieder aan een kant naast de dromedaris. Ik vond het opstaan en gaan liggen vrij eng. Verder vond ik het wel leuk om een keer mee te maken.
volgens mij heb ik die ook gedaan. Maar dat is echt leuk, alleen het opstappen is eng. Maar een trektoch van meerdere dagen lijkt mij wat verveeld worden...

geen last gehad van doorrijden en alleen de tweede dag een beetje spierpijn gehad. Zeer comfortabel gezeten tot een uur of 5/6 per dag, vooral gestapt. Indrukwekkende uitzichten en heerlijke stilte, sommige dagen helemaal niemand gezien, andere dagen in de verte een jeep voorbij zien komen of een bedoeine tentje zien staan; 1x 3 bedoeinen op bezoek gehad die op zoek waren naar kamelen die de grens naar saoedi arabie waren overgestoken en ook het bedoeinendorp in mudawara bezocht en thee gedronken met de familie waarvan we een geit hebben gekocht om op te eten.
. Leuk zeg
. Ik ben nooit verder gekomen dan gewoon een 'buitenrit' van een uur of 3 in Wadi Rum op een dromedaris.