Zijn er ook bokkers opgegroeid in een ander land?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjapaz

Zijn er ook bokkers opgegroeid in een ander land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:34

Hoi Doei!

Naar aanleiding van een pbtje die ik vanmiddag kreeg van een andere bokker die in mijn profiel had gezien dat ik in het zelfde lang als haar heb gewoond, was ik wel benieuwd of er misschien meer bokkers zijn die ergens binnen of buiten europa zijn opgegroeid, hoe lang ze daar hebben gewoond, en hun ervaringen en dergelijke!

Dus brand maar los! Haha!

Ik zal beginnen: Ik heb van mijn 4e tot mijn 10e in Oman gewoont(1993-1999). Ge-wel-dig. Als je ooit eens in de gelegenheid bent om dat land te bezoeken, vooral doen!! Zo'n mooie natuur, cultuur, zoveel dingen te doen, heerlijk klimaat, echt en super jeugd heb ik daar gehad. Er staan wel wat fotootjes in mijn profiel.

Mijn ouders wonen nu sinds 3 jaar in Nigeria(2005-2011) En gaan nog in elk geval 3 jaar daar blijven dus. Ze wonen daar met mijn broertjes van 8 en 14. Mijn zusje zit op internaar, en mijn broer en ik wonen al op onszelf. Ik ga er af en toe langs. Heeeeeel ander land als Oman, maar ook dit land heeft zeker zijn charmes, al is het een stuk minder vrij en onveilig als Oman, en neit te vergeten een heeeeeel stuk armer en viezer. Maar toch echt heel mooi om een keer te zijn geweest!

Sjapaz

Re: Zijn er ook bokkers opgegroeid in een ander land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:17

niemand?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:22

Ik bijna, dus ik reageer toch maar even Knipoog

Mijn vader heeft in saoedie gewoond, en mijn moeder ook héél kort, op een resort. Ze zouden daar blijven maar mijn moeder vond dat wij teveel zouden missen van het leven wat we hier zouden hebben. De vrijheid e.d. Dus ze zijn teruggekomen en mijn broer is op het nippertje hier geboren.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:31

Saoudi arabie is inderdaad ook neit echt heel erg vrij. Daar hadden we in Oman geen last van. Nigeria is vooral onveilig, dus mijn ouders wonen in een beveiligd complex, misschien zouden sommige mensen zeggen dat het slecht is voor mijn broertjes of eits dergelijks, maar ze hebben het er prima naar hun zin, leuke school, kunnen veel zwemmen, veel vriendjes, leren 2 talen, en krijgen ten minste ook mee dat ze blij meoten zijn met wat ze hebben, want andere mensen in andere landen hebben het niet altijd zo ruim...

Vind je het niet jammer dat je nooit daar bent opgegroeid?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:37

Ik ben ook opgegroeid in een ander land, in meerdere zelfs. Ik ben dan wel geboren in Nederland, maar direct na mijn geboorte zijn mijn ouders gaan reizen. Ik heb een tijd in Zuid-Frankrijk doorgebracht, toen een jaar op Kreta gewoont en daarna heb ik tot mijn 7e in Zwitserland gewoont. Van de eerste locaties kan ik me niks meer herrineren, daar was ik te jong voor, maar van Zwitserland herinner ik me nog best veel. Nu woon ik alweer een tijdje in Nederland, maar in de zomer gaan we voorgoed terug verhuizen naar Zwitserland, naar de Jura.

Maar was allemaal nog binnen Europa, wat een 'exotische' locaties lees ik bij jullie! Lachen Lijkt me heel speciaal en interessant zo een compleet andere cultuur.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:55

Wel jammer dat je van die eerdere locaties niet zo veel meer weet! MAar zwitserland lijkt me ook erg leuk. De oom en tante van mijn vriend hebben ook een poosje daar gewoond, dat zijn ook echt van die rondreizers.... ze hebben al in zuid afrika, zwitserland, en de filipijnen gewoond, en wonen nu in Ghana..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:57

Sjapaz schreef:
Saoudi arabie is inderdaad ook neit echt heel erg vrij. Daar hadden we in Oman geen last van. Nigeria is vooral onveilig, dus mijn ouders wonen in een beveiligd complex, misschien zouden sommige mensen zeggen dat het slecht is voor mijn broertjes of eits dergelijks, maar ze hebben het er prima naar hun zin, leuke school, kunnen veel zwemmen, veel vriendjes, leren 2 talen, en krijgen ten minste ook mee dat ze blij meoten zijn met wat ze hebben, want andere mensen in andere landen hebben het niet altijd zo ruim...

Vind je het niet jammer dat je nooit daar bent opgegroeid?

aan de ene kant wel, want het lijkt me vooral heel spannend, maar aan de andere kant, nee, want daar naar een vriendinnetje fietsen, of even de stad in of wat dan ook, dat kon niet. En volgens mij had ik daar ook geen paard gekregen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:55

Dat klinkt als Shell ;)

Ik heb als kind een korte tijd in Tanzania gewoond, en als volwassene langere tijd in Ghana. Mijn moeder is opgegroeid in Indonesie, mijn vader heeft jaren in het Midden Oosten en Afrika gewerkt, en mijn broer heeft in Tasmania gewerkt.

ja, het zit in het bloed.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:33

Ik was bijna in Maleisië opgegroeid maar mijn ouders vonden het toch niet de beste plek om ons op te laten groeien en zijn terug naar Nederland gekomen. Het was daar toen allemaal nog veel strikter dan nu.
We zijn er wel nog een keer terug geweest voor 3 weken vakantie.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:46

Ik ben geboren in Nederland maar van mijn 6e tot bijna 13e levensjaar in Zuid-Afrika gewoond.
Ben net terug van vakantie in ZA en wil weer terug. Lekker warm en een super mooi land. OOOOIIIT ga ik weer terug om er te wonen. OOIT maar wanneer komt ooit???.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:53

Ik heb van mijn 9e tot 12e in Curcao gewoond.
Mijn broertje was 8 toen we terugkwamen en had geen idee wat schapen waren. :+

Heb het heel moeilijk gehad toen we terugkwamen.
Bij programma's over curacao zap ik ook altijd even weg, aan het begin wilde ik ook helemaal niet over curacao praten.
Was echt een geweldige tijd.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 14:55

Ik ken dat pion, mijn broertje was 6 toen wij terug gingen naar Nederland, en hij had geen idee wat sneeuw was, die eerste winter dat hij het zag was echt geniaal, alsof er een wereldwonder was!

Wat veel verschillende landen zeg!! Passe Partout: wij gaan waarschijnlijk komende somer naar ZA op vakantie, ben benieuwd naar het land! Mijn vader gaat waarschijnlijk volgend jaar naar Maleisie, lijkt me ook een erg mooi land.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:58

Ik was 4 toen we naar Qatar vertrokken, 9 toen we naar Oman vertrokken en 13 toen we naar Schotland vertrokken. Beste tijd van mijn leven !!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:14

Hebben jullie trouwens ook dat jullie woorden uit het land waar jullie gewoond hebben nog gebruiken ipv het nederlandse woord?
Wij hebben het altijd over 'batidos' (milkshake). Niemand snapt dan wat we bedoelen. :+

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:17

Ik ben geboren op Curacao en heb daar tot m'n 10e gewoond.
Had het daar geweldig en ook ontzettend naar m'n zin.
Ook zaten we regelmatig in Amerika, dus we zaten eigenlijk half op Curacao en half in Amerika.

Maar Pion, ik heb om eerlijk te zijn nooit problemen gehad met kijken naar programma's van Curacao. Is juist leuk, zitten we met z'n allen te roepen in de kamer: Oo! Dat is hij en daar op de hoek woonde die! :')
Wij kende bijna het hele eiland, m'n pa had een transport bedrijf toen der tijd dus we kwamen zo'n beetje met iedereen in contact. :+

Maar ik herken wel van dat woorden zeggen die niemand begrijpt. Of producten willen kopen in de supermarkt die ze helemaal niet hadden. Toen ik net in Nederland woonde vroeg ik of ze Kolita (drankje) of Patïa (watermeloen) verkochten. Ze hadden werkelijk geen idee waar ik het over had. _O-

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:04

Brittol schreef:
Ik ben geboren op Curacao en heb daar tot m'n 10e gewoond.
Had het daar geweldig en ook ontzettend naar m'n zin.
Ook zaten we regelmatig in Amerika, dus we zaten eigenlijk half op Curacao en half in Amerika.

Maar Pion, ik heb om eerlijk te zijn nooit problemen gehad met kijken naar programma's van Curacao. Is juist leuk, zitten we met z'n allen te roepen in de kamer: Oo! Dat is hij en daar op de hoek woonde die! :')
Wij kende bijna het hele eiland, m'n pa had een transport bedrijf toen der tijd dus we kwamen zo'n beetje met iedereen in contact. :+

Maar ik herken wel van dat woorden zeggen die niemand begrijpt. Of producten willen kopen in de supermarkt die ze helemaal niet hadden. Toen ik net in Nederland woonde vroeg ik of ze Kolita (drankje) of Patïa (watermeloen) verkochten. Ze hadden werkelijk geen idee waar ik het over had. _O-

Dat ik niet naar programma's van curacao kan kijken komt bij mij meer omdat ik heimwee krijg omdat ik idd alle plekjes die voorbij komen herken. :+

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:19

Ik ben geboren in Duitsland en heb daar tot m'n 9e gewoond (nu in België, ben dan ook een Belg :+ )
Ik heb ook enorme heimwee gehad en als ik nog eens in Duitsland laadt ik m'n boodschappentas helemaal vol met producten van daar die ze hier niet hebben!
Had er een geweldige tijd en hoop dat ik ooit de kans krijg terug naar het buitenland te trekken, wel niet naar Duitsland dan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:10

Ik heb van m'n 3e tot m'n 9e in Amerika gewoond. Vond het verschrikkelijk toen we weer naar Nederland gingen maar daar ben ik toch wel overheen gekomen. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:12

Ik heb van mn 6e tot mn 9e in london gewoont :) Was wel blij dat we weer teruggingen :o
Ook hadden we bijna in pakistan gewoond, maar blij dat dat niet doorging :=