Als groom vliegen met KLM

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piedrolover

Als groom vliegen met KLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:11

Hoihoi,
ik heb wel eens ergens gelezen dat je bij KLM mee kan vliegen als groom voor de paarden die soms meevliegen. Weet iemand hier wat meer over?
Ik ga eind van het jaar namelijk op stage naar australie, dus dan lijkt me dat erg leuk en het scheelt me ook nog eens heel wat geld.

Kobus17

Re: Als groom vliegen met KLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:06

volgens mij moet je dan Of bij de KLM werken OF in dienst zijn bij de eigenaren van de paarden die gaan vliegen.
Zo mee vliegen kan volgens mij niet.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:43

Volgens mij kan het wel, maar dan niet via de KLM, maar een Paardenexport bedrijf. Ik geloof dat horseinternational.nl wel mensen aannemen daarvoor :)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:24

Het kan wel, maar tis niet een kwestie van 'ff KLM bellen en je kan mee'
Ik ben naar Amerika en Zuid Korea gevlogen met paarden, KLM. Tijdens zo'n vlucht gaat er altijd een vluchtleider van KLM zelf mee, en per container een groom. Degene die de vlucht van de paarden betaald heeft recht op een x aantal groomtickets. Beide keren ben ik dus door de eigenaar opgegeven als groom. Tijdens de Amerika vlucht vroeg de vluchtleider echter of ik niet op de reservelijst wilde (ik bleek behoorlijk handig te zijn in vergelijking met de meeste meiden die ze mee kreeg), die schijnt KLM te hebben, ze bellen dan iemand als de eigenaar geen groom meestuurt en ze mensen te kort komen. Maargoed, dat is dus wel op uitnodiging, moeten ze je wel eerst een keer kennen. M.a.w. zie dat je een paardenstage daar krijgt die paarden uit nederland haalt. Anders wordt t een lastig verhaaltje hoor.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:48

Ik ben vorig jaar mee terug gevlogen vanaf Amerika.
Ik zou 3 maanden gaan werken, maar moest wegens ongeval eerder terug. Zij had net 3 paarden verkocht en ik kon toen meevliegen. Het is idd niet zo, even KLM bellen en je kan mee. Je kan wel eens rondkijken op internet of iemand mensen zoekt tegen die tijd..