chersonissos,Llorette;blanes of toch maar renesse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

chersonissos,Llorette;blanes of toch maar renesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 23:21

Hallo allemaal,
We zitten met een paar man zo eens wat rond te kijken voor een vakantie.
Maar er is toch wel een ding wara we tegenaan lopen en wat we eigenlijk nergens kunnen vinden.
Zoals de titel al zegt je kunt naar super veel gelegenheden.
Maar wij gaan 1 voor de eerste keer alleen op vakantie en we willen natuurlijk lekker veel uitgaan.
We zijn allemaal 17 behalve 1 die is dan nog net 16.
Maar wij hebben gehoord dat de meeste mensen in Renesse behoorlijk jong zijn.
Dus 15-16.
Het leek ons daarom ook wel leuk om naar het buitenland te gaan, maar we kunnen nergens vinden hoe het daar met het uitgaan is.
Dat je daar veel uit kunt gaan en zo weten we wel, maar hoe zit het met de leeftijd.
In NL heb je natuurlijk veel plekken die alleen 18+ zijn, maar hoe is dat bijv. in chersonissos.
Nou ik hoop op een hoop ervaringen en tips.

Just_Crazy

Re: chersonissos,Llorette;blanes of toch maar renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:47

Chersonissos deze zomer geweest! Daar is de leeftijd toch wel wat hoger, mensen die ik heb leren kennen waren sowieso 20+. Met uitgaan kwamen wij overal binnen, ik ben ook 17!, daar doen ze niet zo moeilijk met binnenkomen enzo.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:08

Chersonissos is geweldig! dit jaar heen geweest, de gemiddelde leeftijd ligt rond de 20 maar je komt gewoon overal in met uitgaan enzo.. het is heel erg leuk en gezellig,mooi weer.. starbeach is super en t uitgaan ook.. je kan leuke excursies doen en we hadden een quad gehuurd.. echt de vakantie van mn leven!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:44

Ik ben deze zomner in Lloret de Mar geweest, erg tof!

Ik ben met Beachmasters geweest met de bus (bus is geen aanrader Knipoog ) en we hadden een vrij goedkoop appartement van Beachmasters zelf, beetje krakkemikkig, maar wel errug leuk Lachen
De discotheken zijn er leuk, de cafe's ook en er zit een hele fijne tequilabar Lovers

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:58

In Renesse is de leeftijd inderdaad wat lager over het algemeen. Meestal mensen die voor de eerste keer gaan Knipoog

Heb geen ervaring met de andere plaatsen, weet wel dat ze erg populair zijn bij "oudere" jongeren om het maar zo te zeggen. En met het uitgaan moet wel goed zijn, anders zou het niet zo bekend zijn onder de jongeren, toch? Knipoog Denk dat het sowieso wel leuker is om naar het buitenland te gaan, heb je in ieder geval een goede zomer, in ons land weet je het maar nooit haha.

Succes met de keus!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:50

Ik denk dat je dan beter voor Lloret/Salou/Blanes etc kan gaan. In Kreta ligt de leeftijd toch iets hoger en in Renesse weer net iets lager. Al heb je in Salou bijvoorbeeld ook genoeg mensen van 20 enzo maar ook wel wat mensen van 16/17 (meestal zijn het meisjes rond die leeftijd..). En met 16 kom je in Salou overal binnen dat ik weet, dus dat zal bij de rest ook wel zo zijn.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 15:54

ok super bedankt voor de reacties!!
Ik zal het ook eens met de rest overleggen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:33

Jullie kunnen volgens mij zoiezo niet boeken, er moet minstens 1 iemand 18 zijn.
Renesse valt wel mee qua lage leeftijd, veel mensen van mijn leeftijd gaan daar dit jaar ook heen (17) omdat ze het gewoon super gezellig vinden. Knipoog
Ik ben vorig jaar naar Lloret geweest, was erg leuk. Kreta is voor wat oudere mensen rond de 20, heb ik van meerdere mensen gehoord.

Misschien eens naar Terschelling etc. kijken? Of Blankenberg? Ik ben namelijk bang dat je zonder iemand van 18 jaar niet naar het buitenland mag.

edit; ik heb het nagevraagt en volgens mij mag het wel. In dat geval zou ik voor Spanje kiezen, en dan vooral Lloret de Mar, Blanes en Calella, daar zitten veel jongeren van rond de 18 jaar. Lachen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:51

Wij zijn nu een beetje aan het kijken voor BLanes.
en dan bijv. om met simbo.nl te gaan.
Heeft iemand hier misschien ervaringen mee??

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:11

Ik ga met vriendinnen naar Chersonissos. Tegen die tijd zijn we wel 18 jaar. Maar vorig jaar gingen ook veel mensen erheen en die waren toen rond de 16/17 jaar. Het ligt er gewoon aan wat je zelf wilt. :)

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:05

Ik ben naar Chersonissos geweest! Zat 15 min lopen van de hoofdstraat van Chersonissos in een all-in hotel. Maar ik raad het echt aan! Het is heel gezellig, ik was zelf 16 toen ik daar was, maar aangezien ik iets ouder lijk en altijd een van de jongste ben, was het nergens een probleem.
Maar ik heb gehoort dat Lloret ook echt heeel erg leuk is ;)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:21

Ik zou Lloret de Mar gaan, erg goede verhalen over gehoord :D .

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:30

Waar ligt Lloret de mar eigenlijk? :P

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:48

spanje :Y)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:52

kyrkelover schreef:
Wij zijn nu een beetje aan het kijken voor BLanes.
en dan bijv. om met simbo.nl te gaan.
Heeft iemand hier misschien ervaringen mee??

Ja ik, maar dan met simbo naar Terschelling, nou echt eens en nooit meer. Simbo is iets heel anders dan Beachmasters of GoGo ofzo, met simbo ben je echt op een 'kamp' en moet je met bepaalde dingen ook naar je leiding luisteren en ben je met een helegroep. Ik zou gewoon via een reisorganisatie zoals GoGo of Beachmasters gaan, dan ben je helemaal vrij om te doen en te laten wat je wil zonder dat je iemand verantwoording moet geven.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:22

oh heb je dit dan niet bij simbo als je met de freestyle gaat (16-21)??
Want dat zou ik dan wel een heeeeeeeel groot minpunt vinden.
Wij zijn er voor onszelf en doen mee waar we aan mee willen doen en als wij ergens naar toe willen gaan we daar naar toe.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:30

Ik ben bang van niet ik kan het verkeerd hebben hoor, maar als ik jou was zou ik de gok er niet op wagen. Want kijk dit staat op de site
INBEGREPEN
Vervoer Nederland - bestemming v.v., overnachting en verblijf op luxe camping, gebruik van tenten compleet met luchtbed, alle overnachtingen, gebruik van compleet ingerichte keukentent met koelkasten, alle maaltijden op locatie, tussendoortjes, de genoemde activiteiten en materialen, instructie en Simbo-reisleiding.
Betekend dus al dat je samen gaat eten, dat je samen activiteiten gaat doen.
Hier staan ook nog activiteiten die je gaat doen
Aquapark:
Banaanvaren:
Barcelona:
Strand:
Shoppen:
Ik wil je niet tegenhouden hoor maar volgens mij ga je een aantal dingen samen doen :j

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:52

ik raad je aan met Beachmasters te gaan. Heb ik hele goede ervaringen mee!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 18:34

ik ga eens kijken op beacmasters!1

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:55

Kijk eens bij Beachmasters &Gogo.

Ik ben vorig jaar zelf met Solmartours naar Lloret geweest, was erg leuk, werden ook kroegentochten etc. georganiseerd. Dit word overigens ook georganiseerd bij Beachmasters en Gogo tours. :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:55

we gaan in ieder geval naar renesse omdat we ook nog met onze ouders en zo gaan.
Nu nog kijken met wie of wat.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:15

Verplaatst van JH naar BI.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:18

kyrkelover schreef:
oh heb je dit dan niet bij simbo als je met de freestyle gaat (16-21)??
Want dat zou ik dan wel een heeeeeeeel groot minpunt vinden.
Wij zijn er voor onszelf en doen mee waar we aan mee willen doen en als wij ergens naar toe willen gaan we daar naar toe.
Ik ben met Simbo een jaar als reisleiding meegeweest en heb toen onder andere de week in Renesse gedraaid (strand&uitgaan). Deze vakantie was met drie leeftijdsgroepen, 13-15, 15-19 en 16-21 (freestyle). De freestylers waren compleet vrij in wat ze deden. Ze waren nergens toe verplicht, mochten zelf bepalen of ze bijvoorbeeld mee wilden ontbijten, of ze mee gingen met een activiteit en hoe laat ze na het uitgaan naar huis gingen. (Bij 13-15 was het half 12 naar huis, bij 15-19 half 2). Kortom: je hebt eigenlijk complete vrijheid, maar het is wel zo netjes om de reisleiding te laten weten wat je plannen zijn.
Zo'n vakantie bij Simbo is inderdaad opgezet als een soort kamp. Dit betekent dat je met een heleboel leeftijdsgenootjes op een locatie zit en dat alles voor je is geregeld/inbegrepen, zoals ontbijt/lunch/diner en bepaalde activiteiten. Het geeft voor ouders vaak een soort zekerheid om hun kinderen met zo'n vakantie mee te sturen, omdat er altijd reisleiding aanwezig is en je eigenlijk net iets meer in de gaten wordt gehouden dan via een Gogo of Beachmasters vakantie. (Dat is namelijk zelfstandig op vakantie, met een reisleider voor vragen op locatie.)
Wat er meestal gebeurt is dat de freestylers toch naar de 15-19 leeftijdsgroep trekken en ze dus met deze leeftijd mee gaan naar huis en meegaan met activiteiten.

Als jij al met vriendinnen bent zou ik niet voor deze vakantie kiezen, omdat dit je wel in je vrijheid beperkt :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:21

kyrkelover schreef:
we gaan in ieder geval naar renesse omdat we ook nog met onze ouders en zo gaan.
Nu nog kijken met wie of wat.
Zie ook mijn post hierboven.

Zeker naar Renesse denk ik dat het leuker voor je is om zelfstandig te gaan. Je zit wel met campings en leeftijden, dat je op speciale jongerencampings staat. De camping waar ik zat met Simbo zat op vijftien minuten lopen van het centrum, dus dat was heel makkelijk met uitgaan.
Alles gaat in Renesse om 2 uur dicht en let er op dat je niet om twee uur pas naar huis gaat, want bij ons was het namelijk elke avond vechten! Dat was ook de reden dat de oudste leeftijdsgroep om half twee al naar huis ging.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 13:41

Hey, Spekkie,
super bedankt voor je bericht hier heb ik echt zeker wat aan.
Ik zal het eens met de rest gaan overleggen.
Eerst een weekje toetsweek en dan gaan we eens goed kijken.