Weekendje Parijs, HEEELP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Weekendje Parijs, HEEELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 23:07

In de voorjaarsvakantie willen m'n vriend en ik graag naar Parijs Lachen . Alleen weten we dus écht niet waar we een hotel moeten boeken, wat we kunnen verwachten en wat de absolute bezienswaardigheden zijn in Parijs.
Een paar 'eisen' voor het hotel
- Hotel in het centrum(moet lopend te bereiken zijn)
- 3/4 sterren hotel, niet al te duur

Hebben jullie tips/ervaringen met hotels, dingen die we echt móeten bekijken e.d.? Kom maar op, ik wil alles weten Haha!

Brainless

Re: Weekendje Parijs, HEEELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:11

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:16

Gewoon een reisbureau bij jullie in de buurt binnen lopen en je wensen voorleggen.
Zij helpen je dan ook met het vervoer naar Parijs en kunnen ook zorgen voor een metroticket, zodat je op je gemak Parijs kunt verkennen zonder je suf te lopen.
Toevallig hebben onze zoon en zijn vriendin vorige week een midweek geboekt.......inderdaad via een reisbureau (nadat ze zich enigzins hadden georienteerd op internet). Voor een midweek zijn zij (dacht ik) zo'n 800 euro kwijt, daar komt natuurlijk nog het een en ander bij aan eten etc.
Veel plezier en succes bij jullie zoektocht en boeking.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:19

http://www.hostelworld.nl daar staan ook recencies bij maar zijn dus wel hostels. Haha!

Oja dingen die je moet zien Haha! Haha! :

Notre Dame
Eiffeltoren
Louvre
Mont Mâtre
Centre Pomipdou
Cartier du Latin (buurtje met allemaal restaurantjes enzo)
Sacre Coeur
La Defance
Laatst bijgewerkt door Loose op 12-01-09 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:26

ioontje schreef:
Gewoon een reisbureau bij jullie in de buurt binnen lopen en je wensen voorleggen.
Zij helpen je dan ook met het vervoer naar Parijs en kunnen ook zorgen voor een metroticket, zodat je op je gemak Parijs kunt verkennen zonder je suf te lopen.
Toevallig hebben onze zoon en zijn vriendin vorige week een midweek geboekt.......inderdaad via een reisbureau (nadat ze zich enigzins hadden georienteerd op internet). Voor een midweek zijn zij (dacht ik) zo'n 800 euro kwijt, daar komt natuurlijk nog het een en ander bij aan eten etc.
Veel plezier en succes bij jullie zoektocht en boeking.

800 euro Wow! Dat is veel geld. Ik ben vorig jaar met mijn vriend naar Parijs geweest en wil waren incl Thalys reis zo'n 200 euro pp kwijt. Dat was dan alleen in een 3 * hotel maar zaten echt in het centrum.

Wat tips:

- Ga met de Thalys, dan zit je in 4 uur in Parijs.
- bezienswaardigheden: Eiffeltoren(duh), het Louvre, Sacre Coeur (kerk), Notre Damn(kerk)
- Zoek een goed restaurant uit, vaak is het toeristisch(jou ik persoonlijk niet van).
- Mocht je van muziek houden en een keer retesjiek willen dineren(gala/nette kleding VERPLICHT) ga dan naar http://www.cavedescordeliers.com/
- Neem goede schoenen mee (geen naaldhakken, dat overleef je niet). Je loopt vaak kilometers.
- Neem een metrokaart.
- Verder, veel plezier! Haha!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 19:28

Dankje Joolien, dat zijn nog eens fijne tips! Haha!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:31

je hebt het Mercure hotel, niet al te duur, niet in parijs maar er naast, en prima met de metro naar hartje parijs te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:32

Graag gedaan Lachen Ow, stel je niet zoveel voor van het winkelen daar, ik vond de winkels niet zo super :S (of ik heb niet genoeg gezocht... Tong uitsteken)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:33

Ik ben afgelopen zomer naar Parijs geweest. We hadden eigenlijk een bungalow net buiten Parijs, maar dat was niet goed gegaan en toen waren we om geboekt naar een 4-sterren hotel vlakbij Disney. Ik ben zelf twee dagen naar Disney geweest en één of twee dagen naar Parijs, maar dat vond ik eerlijk gezegd niet zo heel erg interessant. Heb de Eiffeltoren gezien en dat was wel leuk, maar verder vond ik Parijs nou niet echt bijzonder of romantisch ofzo, maar ja, ieder zijn eigen mening. Het hotel heette My Suite Inn Lognes (iets in die trant) en was echt supermooi. Vanaf het hotel reed er ieder half uur een bus van en naar Disney en je kon er ook kaartjes voor Disney kopen zodat je niet in de rij hoefde te staan. Je kon ook met de bus naar Disney en dan daar op het treinstation stappen en dan zat je zo in Parijs. Op 30 minuten lopen een ontzettend groot en leuk winkelcentrum met zowel goedkopere winkels als een village met echte merken enzo. Dat vond ik leuker dan Parijs Tong uitsteken

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:24

Ik ben ook afgelopen zomer ook naar parijs geweest. Ik zou het alleen echt niet via een reisbureau boeken, dan ben je altijd zoveel duurder uit. Ik zat trouwens iets buiten het centrum, maar binnen 5 minuutjes met de metro waren we er. Ik zou je niet op midden in het centrum richten, die hotels zijn meestal stukken duurder en met de metro ben je er meestal binnen 10 minuten.

Qua reizen is de trein overigens wel fijn, je bent er echt zo! En het is niet eens zo duur, wij waren voor een retourtje ongeveer 70 euro kwijt :)

Misschien is dit een ideetje?
http://www.treinreiswinkel.nl/aanbiedingen/50

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:51

Één ding die ik nog een keer wil benadrukken: Parijs is 1 van de duurste steden ter wereld! En dat merk je overal in. Voor twee koffie en twee cola betaal je al snel € 20,00 à € 25,00 euro.

Brutale vraag: mag ik weten wat je wil/kan betalen voor een hotel in Parijs? Aangezien je twee dure eisen hebt :D (3/4 sterren en in het centrum).

Bezienswaardigheden waar je heen moet, ja de klassiekers hè :D. Bij Parijs denk je natuurlijk aan de Eiffeltoren, maar hou in je achterhoofd dat er heeeeeeeeeeeele lange rijen staan om OP de Eiffeltoren te komen.

Ik ben zelf op de toren van Pontparnasse geweest waar het uitzicht geweldig was! Helaas hadden wij de pech dat het mistig was maar als het een heldere dag is kan je over heel Parijs heen kijken! (En het scheelt trappenlopen aangezien de aanwezigheid van een lift maar wat fijn is aangezien het een gebouw is van 210 meter hoog :D ).

De Notre dam is ook erg indrukwekkend evenals Sacre Coeur! Achter de Sacre Coeur ligt een geweldig dorpje waar je jezelf kan laten schilderen.

Een rondvaart is ook erg leuk, lekker zitten en je ziet allerlei bezienswaardigheden voorbij komen!

Parijs heeft heel veel kastelen in de buurt, dus een kasteel bezichtigen is ook altijd erg leuk. De tuinen zijn enorm groot zodat ze toeristen in karretjes rondrijden :D.
En ook érg leuk: een can-can show bijwonen! Geweldig mooi hoe ze zingen in het Frans, je wordt even teruggesleept naar de tijd van de Moulin Rouge!

Zelf kan ik de Thalys aanraden naar Parijs, welke er in totaal 4 uur en 20 minuten over doet. De route: Amsterdam CS, Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam en dan gaat hij door naar Antwerpen, Brussel-Zuid en uiteindelijk naar Parijs Gare du Nord.
Zat opstapmogelijkheden en een fijne en snelle manier van reizen!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:33

Wij zaten in Hotel Excelsior, op loopafstand van de Notre Dame, en de Seine dus!
In Parijs is zoveel te zien, ik weet niet hoe lang je gaat? Met de metro kom je overal, ik zou gewoon vooraf een boekje kopen. Daar staan de meeste bezienswaardigheden wel in. Het is natuurlijk ook wel leuk om niet de toeristische dingen te bekijken, maar daar kom je waarschijnlijk niet eens aan toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:49

Vende schreef:
Één ding die ik nog een keer wil benadrukken: Parijs is 1 van de duurste steden ter wereld! En dat merk je overal in. Voor twee koffie en twee cola betaal je al snel € 20,00 à € 25,00 euro.

Inderdaad! In sommige restaurantjes kan je erg goedkoop eten overigens, daar hebben ze van die student-achtige aanbiedingen... 3 'gangen' voor een tientje. Bestel je er echter drinken bij, dan blijkt een cola al minstesn 5 euro te kosten!
Ook/zelfs het eten in supermarkten daar is veel duurder dan hier.

Als je zoveel mogelijk wilt zien, inderdaad goede wandelschoenen aantrekken, want je zult dan veel moeten lopen. Met de metro kom je bijna overal, dus zeker gebruik van maken, zo kan je een hoop dingen op 1 dag bekijken.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:25

Vooral niet op de toeristische terrasjes gaan zitten! Als je 2 straten verder loopt is het vaak goedkoper! Is in Rome overigens precies zo! (en Milaan en ws nog wel een paar andere grote steden :))