Leuke stad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Leuke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 10:40

Mijn vriend en ik dachten om in februari 1 of 2 nachtjes weg te gaan, in een hotel. We dachten aan Purmerend, zodat we vlakbij Volendam, Alkmaar en Amsterdam zitten, dus dan is er genoeg te doen in de buurt. Maar toch ben ik een beetje aan het rond kijken voor iets anders. Weten jullie nog leuke steden of plaatsen wat ook leuk is om te overnachten en rond te lopen en dingen te doen enzo? Of hebben jullie nog echte tips over waar we heen moeten als we in Purmerend zitten?

Cassidy

Re: Leuke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:49

Heb je beschikking over een auto? In Purmerend zijn de hotels niet zo dik gezaaid, ik weet er
maar 1 Hotel, Hotel Beemsterpolder (van der Valk). Maar de omgeving is leuk, Hoorn is ook de moeite waard om te bekijken, en niet alleen Volendam, maar ook Edam kun je met een bezoekje vereren (ligt naast elkaar). En de Beemster is werelderfgoed, ben je daar weleens geweest?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 10:52

Ja, ik heb een eigen auto, dus vandaar dat we ook wel eventjes kunnen rijden. En we wilden idd in dat hotel, is dat nog een beetje een goed hotel? En de Beemster heb ik nog nooit van gehoord. Ik kom echt nooit in de buurt daar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 10:54

De Beemster is een Polder, grenst aan Purmerend. Ik kan vanuit mijn flat zo de polder inkijken.

Zie:http://www.beemsterinfo.nl/

En onder het kopje overnachten vind je nog meer adressen voor Hotels.

Noord Holland is echt de moeite waard hoor! Als je nooit in deze regio komt zou ik er gewoon voor gaan.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:48

Purmerend ligt wel lekker centraal, maar als je ook Amsterdam wilt bekijken zou ik daar alleen al 1/2 dagen voor uittrekken hoor, er is genoeg te zien daar!

Volendam/Alkmaar/Hoorn zijn inderdaad ook leuke plaatsen, zeer de moeite waard om eens te bekijken, maar vanuit Purmerend heb je dan zeker een auto nodig en reken wel wat reistijd in, het is niet allemaal ''om de hoek''.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:10

[LZP] > [BI]

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:47

Vanaf Purmerend kun je ook nog eens treinen hoor. En je stapt in Hoorn, Alkmaar en Amsterdam ook nog eens tegen het centrum uit dan, dus ik zie het nodig hebben van een auto niet. In een aantal gevallen is de reistijd zelfs korter met de trein. Ik heb zowel in Purmerend als Alkmaar gewond en nooit een auto gehad. Bussen gaan er trouwens ook nog zeer regelmatig. Dat is in sommige gevallen goedkoper dan treinen.
Purmerend heeft in de binnenstad verschillende hotel en leuke restaurantjes en kroegjes. Vooral rond het veemarktplein is het gezellig.