Goedkoop naar Bologna (Italië) vliegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Goedkoop naar Bologna (Italië) vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 12:30

Mijn moeder en ik willen deze vakantie (voorjaarsvakantie) naar Bologna mijn oom opzoeken, maar er zijn bijna geen maatschappijen die daar rechtstreeks op vliegen. We willen niet op Venetië vliegen want mijn oom zei dat dat een heel slecht vliegveld was, dus wel het liefste echt op Bologna. Ik heb al op cheaptickets gekeken maar daar is het goedkoopste iets van €390,- voor ons tweeën. Mijn oom kan ook niet helpen want zo vaak gaat hij niet naar Nederland en als hij gaat met de trein, maar dat is meestal duurder dan vliegen.
Dus ik wilde even weten of iemand toevallig weet welke vliegmaatschappijen allemaal op Bologna vliegen (mag vanuit Amsterdam en Bremen zijn). Of iemand die zelf misschien goedkoop op Bologna heeft gevlogen?

Alvast bedankt. Haha!
Laatst bijgewerkt door Loose op 10-01-09 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Re: Goedkoop naar Bologna (Italië) vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:34

Heb je al gekeken op www.momondo.com ?

Wat ik ook wel eens doe is de website van het betreffende vliegveld opzoeken en dan kijken welke maatschappijen daarop vliegen. Vaak staan die wel genoemd, en ook de bestemmingen waarop wordt gevlogen. Kun je vervolgens op de websites van de maatschappijen naar vluchtschema's en prijzen zoeken.

Maar wat is er zo slecht aan het vliegveld van Venetië dat je daar niet op zou willen vliegen?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:41

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:44

Ryanair vliegt op Bologna vanaf Dusseldorf en Brussel, maar dit is voor jou misschien wat te ver weg.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:49

Düsseldorf is dan het vliegveld Niederrhein/Weeze, net over de grens bij Nijmegen (dus niet Düsseldorf International Airport vlak bij de stad). Maar dan moet je dus wel met de trein van Groningen naar Nijmegen en dan is het nog 45 minuten met een taxibusje naar het vliegveld (busje kost 15 euro enkele reis): http://www.taxi-hottgenroth.de/nl/fahrplan.htm

Als je vanaf Niederrhein/Weeze een voordelige vlucht kunt vinden, dan is dat misschien de extra reistijd wel waard.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 19:55

Bedankt voor de sites! Alleen ze zijn allemaal met tussenstop en alsnog best duur.
Vanaf Weeze heb ik in de herfstvakantie gevlogen, dat is inderdaad best ver voor mij. Ik sliep toen bij een vriendin die dichterbij woonde dus zo ben ik daar toen heen gegaan. Maar het is wel de moeite waard idd als het anders allemaal zo duur is. En ik ga nog even kijken hoe duur naar Milaan vliegen dan is en dan met de trein verder (mijn oom heeft geen auto vandaar dat we zo graag echt op Bologna wilden vliegen Haha! ).

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:58

Keek net even, maar vanaf Weeze naar Bologna zit volgeboekt (heb een maand geleden ofzo nog gekeken en toen was het 2 nog cent per ticket ofzo en dan nog toeslagen Zij zijn groot en ik is klein! ). Milaan is vanaf Bremen maar €76.50 dus denk dat we dat doen. Lachen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:10

Karin schreef:
Maar wat is er zo slecht aan het vliegveld van Venetië dat je daar niet op zou willen vliegen?

Sorry was even over je vraag heen gelezen. Bloos
Hij is een eindje buiten de stad en is lastig bereikbaar ook met treinen en alles heel onduidelijk (ben er zelf nooit geweest hoor dus ik weet niet).

We gaan nu trouwens toch maar gewoon met KLM op Bologna vliegen, vond mijn moeder wel zo makkelijk. Haha!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:39

Probeer Ryanair eens, heeft nu aanbiedingen voor 10 euro pp, en hebben vaker aanbiedingen. Wel even opletten met maximum bagage en voor extra bagage naast handbagage moet je extra betalen. Wij zijn met hen naar Rome geweest en hadden ruim voldoende aan handbagage voor een paar dagen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:40

Ryanair is hierboven al genoemd, en ook de redenen waarom vliegen met Ryanair naar Bologna voor de TS niet zo handig is. :)