Ik blijk niet echt het standaard vakantie-type te zijn. Ik blijf liefst zo ver mogelijk weg van alles wat met zon-zee-strand-uitgaan bestemmingen te maken heeft, ver weg van de massa toeristen, ik wil op vakantie liefst geen enkele Belg tegenkomen... Maar ik merk wel dat het zoeken naar een vakantieplaats die me wel écht aanstaat, er echt niet makkelijker op wordt. Daarom wil ik wel eens wat ervaringen horen van mensen met het zelfde idee
, en dus eerder wat 'alternatiever' gaan reizen.. Naar waar zijn jullie geweest? Wat kostte dat? Hoe was de ervaring? Speciale dingen meegemaakt die je als 'gewone toerist' niet zou mee gemaakt hebben?
Als er mensen zijn met tips (waarschijnlijk niet voor dit jaar, eerder volgende jaren), hier is mijn 'wensenlijstje'. Een budget geef ik niet, vermits dat iets is waar altijd wel een mouw aan gepast kan worden..
- Ver weg van massa-toerisme
- Contact met plaatselijke bevolking
- Natuur !!
- Lichte voorkeur voor balkanlanden & Oost-Europa (Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Bosnië, Kroatië, Servië), maar het mag ook zeker en vast totaal uit de richting zijn
- min. 3weken (max. 7/8 weken)
- mag best wel back to basic zijn (vorig jaar heb ik me drie weken in een rivier moeten wassen, geweldig vind ik zoiets
), moet dus zéker geen luxe zijn
Dus, kom maar op met ervaringen en tips !