Vliegreis met beperkt budget, en 3sterren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Vliegreis met beperkt budget, en 3sterren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 23:41

Zoals elk jaar beginnen we nu een beetje te oriënteren voor onze zomervakantie. De vorige jaren ben ik telkens met de auto geweest. Maar dit jaar zagen we het eigenlijk heel erg zitten om eens een keertje met het vliegtuig weg te gaan. Onze allerfavoriete locatie is Egypte, en daarna Tunesië en Griekenland. Geen Spanje(vasteland), Italië, Frankrijk,...We zijn jonge twintigers en waarschijnlijk met 2 tot 4 mensen.

Het grote probleem is echter het budget, gezien wij maar 'arme' studentjes zijn en we dus niet boven de 500 euro, heel misschien 600 euro in totaal(dus voor alles van de hele reis) uitkunnen. Nu zou dat te regelen zijn als we goed uitkijken naar promo's en andere kortingen. Alleen wat we nu zien, komen we automatisch op ten hoogste een 3* sterrenhotel uit.

Ik heb echter van diverse mensen gehoord dat als je naar een land als Egypte of Tunesië gaat, je minstens 4* moet nemen, omdat het lager gewoon een drama is kwa bv hygiëne. Mijn vraag is dus als mensen hier ervaring in hebben. In principe vragen we niet veel, de kamer moet absoluut niet groot zijn, gewoon een bed, zuiver water en fatsoenlijk toilet (en niet 3 weken in het ziekenhuis wegens enge ziekte opgelopen van het behangpapier Clown ), en ergens wel een mogelijkheid tot verfrissing (zwembad/zee..). Maar zijn alle hotels in zulke landen zo erg dat ze zelfs dat niet ter beschikking hebben, of wordt er gewoon zwaar overdreven op enkele mindere ervaringen? En in welke landen zijn hotels met minder sterren wel aan te raden?

Heeft iemand anders nog ideeën om met een beperkt budget een vliegreis te maken? Zoals gezegd, we hoeven geen luxehotel te hebben, gewoon een gezonde slaapplek. En een mooie omgeving, dat mag zowel natuur als stad zijn etc, het liefst bij het water. Iemand zei ook iets over in een gastgezin logeren(wat ons in principe heel fel aantrekt omdat we het toch vooral voor de cultuur doen) maar hij wist niet meer hoe het werkte en volgens mij kan dat sowieso alleen maar als je alleen reist en iets te doen hebt(taalcursus, uitwisseling, vrijwilligerswerk..)

En als ik onmogelijk eisen stel vrees ik dat we dit jaar toch nog maar eens dichter bij huis moeten blijven Lachen .

edit: we zullen waarschijnlijk ergens in juli zitten. Mits niemand herexamens heeft en we last-minute gaan zouden we ook augustus kunnen nemen.

Schuur_

Re: Vliegreis met beperkt budget, en 3sterren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:35

Vorig jaar zijn mijn vriend en ik (ook van die zielige studentjes zonder geld Vork ) naar Marmaris geweest in Turkije. Toen konden we voor iets over de 500 euro (daar zat alles in, brandstoftoeslag, vlucht, supergoede reisbegeleiding, all inclusive, rit naar het hotel en terug,..) 8 dagen blijven in het Sunlove Hotel. Heel leuk hotel, zeker voor de jeugd. Er is een zwembad, bar,... maar het enige nadeel vind ik dat het op zo een 7tal minuten wandelen van het centrum lag (centrum lag ook bij de zee). Dit lijkt niet veel maar als het bijna 40 graden is ben je blij dat je de zee ziet.
Wij zijn via Reiskompas.nl gereisd.
Het is dat we dit jaar niet meer naar Turkije willen dat ik op zoek ben naar een andere reismens
PS: excursies en zo kan je beter boeken in de stad dan bij de reisorganisatie zelf. Het is vaak stukken goedkoper en ja, het vervoer er naar toe is misschien niet zo goed (lees half uiteen gevallen autotje met een chauffeur die Turks kan, door de drukke straten scheurt met een rotgang) maar van die dingen maken je vakantie juist extra leuk!