Help! waar moet k heen op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Help! waar moet k heen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 17:20

Hallo,

Nou ik kan dus echt niet kiezen waar ik naar toe wil op vakantie. Turkije, griekenland, curacau (of hoe je dat ook schrijft) ??? geen idee dus.

Ik wil graag een vakantie waar het lekker toeristisch is, veel te doen is, je kan uitgaan, naar het strand kan gaan en ook wil ik graag een beetje een luxe vakantie. Sowieso wil ik all inclusive.

Iemand een idee? Het maakt niet uit hoever het is en wat de kosten zijn. (het liefst niet boven de 800 euro per persoon, maar we gaan in het voorseizoen dus dan is best veel mogelijk)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Help! waar moet k heen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:22

Gran Canaria vind ik een geweldig eiland voor een vakantie.
Ik weet niet of wat je wilt gaan doen op vakantie maar heb je erg veel mogelijkheden.
Uitgaan, duiken, snorkelen, jeepsafari, strand.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:44

Klinkt nice. Er in Gran Canaria zelf welk plekje is dan echt een aanrader? en die activiteiten zijn ook goed te betalen? Of betaal je overal de jackpot voor?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:56

De kosten liggen wat lager dan in Ned.
Wij waren in Playa del Inglés, dit ligt in het zuiden van de eiland bij een erg mooie strand en zee.
Mogán is erg mooi om te duiken en daar worden ook oa duikinstructies gegeven.
Las Palmas is de hoofdstad van Gran Canaria en erg groot en druk. Het is een ideale plek om uit te gaan. Sommige winkelcentrums in Las Palmas zijn erg duur, er zijn er 2 die erg vaak veel opruimingen en kortingen hebben tot 70%, de standaartprijzen zijn iets lager qua dan in Ned.
De excursies verschillen tussen de 20-80,- per persoon.
Wij zijn gaan duiken en snorkelen voor een dag prijs pp 80,-
We hebben een jeepsafari met kamelentoch gedaan (kamelentocht stelde niet veel voor, alleen voor het idee, maar was maar 2,50 pp.)prijs pp 30,- ofzo incl eten.
Fotosafari met fantastische uitkijkplekken; 40,- pp incl eten.
Stedentocht las palmas incl excursie naar het huis van de Italiaanse wereldreiziger Christoffel Colombus, 30,- pp dacht ik.
Autohuur is ook mogelijk. Deze excursies kon je boeken op bestemming bij de reisorganisatie.
Je kan meer info vinden op; http://nl.wikipedia.org/wiki/Gran_Canaria

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 20:49

Die prijzen valen me eigenlijk best mee, want de vakanties zijn soms aardig aan de prijs. Ik heb net toenvallig gekeken op sunweb.nl en daar stonden erg intressante hotels. Welk hotel hebben jullie gehad?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:28

Hey Christel! Ik ben in 2008 2 keer naar Egypte geweest, Sharm el Sheikh. In April en in Oktober, is heel erg leuk, voor een leuke prijs!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:32

We zaten in een appartement, alleen overnachting en overige kosten waren waren excl. Boodschappen kun je daar in een winkelcentrum goedkoop halen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 14:51

Oké.. Ik ben zo'n week geleden bij het reisbureau geweest en daar kwam een medewerker met Alanya.. Dat ziet er ook erg leuk uit. Eerst was ik een beetje tegen Turkije, maar de hotels ect. spreken me toch wel erg aan.. Cran canaria blijft ook nog steeds een optie of Curacou

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:14

Ik ga ook naar Alanya, ook omdat er veel te doen is (snorkelen, grotten, stad moet ook prachtig zijn, veel dingen om te bekijken, uitkijkposten enzovoorts) plus dat je er goed uitkan en het heeft een fijne temperatuur. Bovendien is het ook best betaalbaar en Turkije zelf is niet duur, denk aan bijvoorbeeld afdingen enzo. Wel even een tip: het blijkt in Turkije gebruikelijk te zijn dat je wel fooi geeft als je ergens op een terrasje wat drinkt :)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 18:02

Bedankt voor de tip! Hebben jullie een hotel dichtbij het centrum? Bij het reisbureau zeiden ze namelijk dat, als je een taxichauffeur op de eerste dag een flikke fooi geeft, hij je de rest vn de week overal heen brengt.. Het hotel waar wij geintresseerd in waren is namelijk aan het strand, maar op 5 km van het centrum (dat vind ik een nadeel).. Het is nu nog even van school afwachten, de toetsweken worden namelijk verzet. Daar baal ik wel van, want nu loop ik mijn vroegboekkorting mis

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:06

Wij hebben geboekt via Gogo en ons hotel zit op 400 meter van het centrum :o (en 40 van het strand... ) dus ik hoop dat ik niet veel met de taxi hoef te reizen :o

Wel balen van je school :(:)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 17:45

Zo!! dat is wel een top locatie zeg! Ik zit namelijk heel veel hotels die best ver van het centrum liggen en dan voornamelijk de 4 a 5 sterren hotels, die zo ontiegelijk groot zijn. (logisch dat die niet in het centrum liggen, want daar is vast geen ruimte voor haha)

Hoe heet jullie hotel? Is het ook met zwembad enz?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:20

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 19:42

Ja das idd het voordeel als je bij een jongerenvakantie boekt. Het ziet er leuk uit hoor, niet echt luxe. Maar zo te zien wel alles wat je nodig hebt. Als het goed is zit je toch niet veel in je hotel of appartement

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:49

Naja wij hebben ook niet echt gezocht op de luxe. We hebben wel een koelkast dat is wel ideaal, maar waarschijnlijk zijn we er niet veel te vinden. Wij zijn ook echt van plan om te gaan raften, dingen te gaan bekijken, ons zelf beetje laten verwennen enzovoorts. :j

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 20:34

Ja, als je inderdaad van plan ben om veel van die dingen te doen zou het zonde wezen als je zo heel veel geld besteed aan luxe. Want je zit er toch niet veel :P. Iedereen riep/roept altijd wel dat turkije zo goedkoop is, maar ik heb daar een andere mening over. Als ik een luxe 5 sterren hotel zou boeken, met (ultra) all inclusive zit je zo op 900 euro per week.. Nou dan toch mr ietjes minder luxe, want dat vind ik best veel geld.