tips eten en excuries londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

tips eten en excuries londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 17:16

ik vertrek de 23ste met mijn vriend voor 4 dagen naar londen..
we gaan erheen met de trein en logeren is hotel best western delmare.

we willen naar:

big ben
londen brige
hyde park
wisseling van wacht
city tour
engels museum
wimbeldon tour
londen eye

wat missen we nog en moeten we zeker gedaan hebben..
en waar kan je lekker ( en voordelig) eten..

zijn er nog leuke winkeltjes waar je echt geweest moet zijn??

ik heb alle topics al afgespeurd maar stond niet veel meer in dan ik al heb..

dus nog leuke plekjes waar we geweest moeten zijn??

liesJ

Re: tips eten en excuries londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 18:48

niemand??

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:30

Om te shoppen en te kijken is oxford street heel mooi. Als museum zou ik National History Museum kiezen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:27

Ik vind Camden en de Camden Market altijd erg leuk. Probeer er elke keer als ik in Londen ben naartoe te gaan.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 23:43

waar zit dat, welke wijk/straat(A)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:45

Aan de noordkant van Londen, ben je overigens zo vanuit hartje stad.

London Underground map: http://www.barclayweb.com/DESTINAT/unit ... /undgr.gif

Zwarte lijn naar boven toe, 't is het station boven het station waar het rode kruis doorheen staat (MC is tijdelijk gesloten, de halte erna is Camden Town, ben je midden in Camden).

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:21

Vergeet het Imperial War Museum niet. Praaaachtig indrukwekkend. Heel groot ook.

Camden is inderdaad ook erg leuk. St Pauls vond ik ook erg mooi, boven de fluistertoren in.

Covent Garden, supergezellig Ja

Je hebt ook allemaal idyllische kunstmarktjes in Londen, weet niet of je daar van houdt?

Picadilly circus, niet te missen natuurlijk, moet je altijd even gestaan hebben Haha!

Nottin Hill is een leuk wijkje.

Ik heb in Londen gewoond dus kan je er vanalles over vertellen!

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:32

Ben afgelopen zomer in Londen geweest, had zelf een boekje gekocht met tips en verder ook op deze site gekeken:

http://www.stedentrippers.nl/londen/bez ... heden.html

Als je wilt winkelen is Oxford Street idd erg leuk, en natuurlijk Harrods Knipoog
Verder zijn wij ook naar de London Zoo geweest, wat erg leuk is. Dit is te combineren (als ik het me goed herinner) met een bezoek aan Regent's Park en de nabijgelegen Pimrose Hill, vanaf deze heuvel heb je een mooi uitzicht over de stad.

Vond het zelf een erg leuke stad!

Veel plezier iig!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:03

Ik zie West End nog niet staan. Daar zitten allemaal theaters e.d., ook erg leuk om even heen te gaan. Chinatown zit er vlakbij, Soho ook.

En als je lekker wilt eten: er zit een heel lekker Italiaans restaurant op Queensway. Halte Queensway (central line). Uitstappen, zijweg pakken (Queensway zelf dus, niet Bayswater), metertje of 200 lopen aan de linkerkant! Clown

Ik ga er over 2 weken zeker eten Ja

Verder is het misschien leuk om Buckingham Palace en Kensington Palace te bekijken. Kensington Palace ligt vlakbij Hyde Park en Queensway zoals hierboven beschreven. Buckingham Palace... wel, sla een map open en je vindt het Clown Dat zal niet voor problemen zorgen. St. James's park is ook erg leuk om te wandelen, veel eekhoorntjes. Ligt tegenover Buckingham Palace. Dus dat kun je weer combineren met het wisselen van de wacht.

Als je geinteresseerd bent in geschiedenis, breng dan een bezoekje aan de Tower of London. Ligt bij de Tower bridge. Ook de kroonjuwelen zijn daar te bezichtigen. Ik heb genoten!!! Je stapt een hele andere wereld in.

Snelle trip door Londen zien? Ik heb de foto's van afgelopen zomer, met commentaar, nog op mijn site staan: www.specialshots.nl

En have fun! Londen is fantastisch!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:20

West End - Covent Garden is ook goed te lopen, paar weken terug nog gedaan. Ja

Volgende keer blijf ik wat langer in Covent Garden hangen, leek me best leuk. Notting Hill met Portobello Road (en de antiekmarkt) is ook leuk. Ja

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:26

Als je van goedkoop shoppen houd ga naar de Primark! Op de Oxford st metrohalte Marble Arch(central line).
Harrods is geweldig vooral als je van mooie designerspullen houd, metro knightbridge(picadilly line).

Verder vind ik London niet zo speciaal, maarja ik hou meer van de zuiderlijke (Italiaanse) steden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:27

Primark idd. Cool

Sinds een maand zit er overigens ook een filiaal in Rotterdam. Lachen

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:33

Die in London is veel groter en nóg goedkoper, vooral wanneer dr uitverkoop is! 3 tassen vol voor 70 euro! 2 jassen, 2 paar schoenen, 4 riemen, sieraden, stuk of 9 truitjes, sokken, echt ongeloofelijk! wist niet wat me overkwam... maar moet zeggen dat de kwaliteit niet te geweldig is bij de meeste artikelen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:35

Ik ken ze, ik kom vaker in de UK en al helemaal in Londen. Knipoog

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:33

primark is dat gewoon een winkel of een soort markt?

die marktjes op welke dagen zijn die?

weet iemand het rooster van de wisseling van de wacht?

nog 1,5 weekje en dan gaan we, heb der echt zin in.. net alles tickets opgehaald:D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:35

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:15

Als je voor het eerst gaat heb je denk ik zelf al leuke spots gevonden! Verder is Covent Garden iid erg gezellig, misschien een musical (ik ben van het voorjaar naar de Lion King geweest, echt mooi) In NL zijn musicals vaak erg duur, maar als je in Londen genoegen neemt met een wat mindere plek (bijv. heel hoog maar wel met goed zicht) kun je voor een schappelijke prijs een musical bezoeken.

Verder zijn de Royal Mews (koninklijke stallen) bij Buckingham Palace voor paardenliefhebbers ook leuk om even te kijken. Weet niet of het nog steeds kan, dat ik die bekeken heb is voor mij alweer een hele tijd geleden.

En hoe cliche ook, maar als je voor het eerst in Londen bent vind ik Harrods ook wel leuk om even te zien. Vooral de dierenafdeling is erg grappig om te zien... een enorme collectie katten en hondenkleding hihi.

Ik vind het zelf wel handig om zo'n toeristenboekje te kopen (bijv. 100% Londen of ANWB ofzo) zijn niet zo duur en daar staan alle openingstijden/routes enz duidelijk in. Volgens mij voor nog geen 10 euro heb je zo'n boekje.

Wat betreft winkelen, ligt beetje aan jullie interesses op winkelgebied.. zijn hele mooie chique winkels/warenhuizen (duur!), maar ook voor minder geld zijn er erg leuke winkels te vinden. Verder zijn er ook veel speciaalzaakjes (bijv. porcelein enz) Dus net wat je zoekt!

Pff... kan nog wel even doorgaan (ben wel Londenfan), mocht je wat meer willen weten, let me know!

Veel plezier iig!