Op vakantie!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diamante

Op vakantie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 20:57

Met de zomervakantie alweer in zicht ben ik vast wat aan het rondkijken voor een leuke vakantie dit jaar Haha!

Mijn vriend en ik willen samen 2 weekjes op vakantie.
Nou hebben we geen rijbewijs, geen auto, dus wordt het al gauw het vliegtuig (wil je een beetje lekker weer en een ander landschap hebben)

We zijn allebei niet iemand die 2 weken op het strand gaat liggen, maar op vakantie met het vliegtuig is al gauw strandvakantie.

Nou leek het mij heel leuk ergens een huisje te huren (dit geval in frankrijk) zodat je zelf lekker je dag in kan delen, leuk dingen kan doen/zien wanneer we daar zelf zin in hebben en gewoon een lekker rustige vakantie. (niet dat hutjemutje op het strand etc)
Maaaaar, we hebben dus geen auto oid om er zelf op uit te trekken Clown

Opzich kun je prima naar frankrijk vliegen, maar dan, hoe kom je dan bij je evt huisje.

Misschien iemand frisse ideeën voor zo'n soort vakantie? Of misschien een ander leuk idee? (iig Geeeen strandvakantie)

iefke

Re: Op vakantie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:28

LZP -> BI

MandyR

Re: Op vakantie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:34

Vaak zijn er vanaf vliegvelden special shuttle diensten die je naar een bepaald hotel of vakantiepark kunnen brengen. Ik denk dat je daar goed op moet letten tijdens het booken.
Om je vervoer probleem op te lossen als je eenmaal in je huisje zit, zou je een vouwfiets mee kunnen nemen. Dit kost wel iets extra maar je hebt dan wel je eigen vervoer. Sommige hotels verhuren ook fietsen.
Je kan ook zorgen dat je bij een grote stad in de buurt zit en dan van het openbaar vervoer gebruik maken.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:55

Frankrijk is vanaf Nederland goed te bereiken met de trein!
Verder inderdaad proberen ter plaatste fietsen te huren , of n vouwfiets meenemen!
Verder doet een goed paar wandelschoenen ook wonderen.
Het openbaar vervoer is in Frankrijk ook goed geregeld. Iig dat merkte ik in Parijs afgelopen zomer...