reininglover schreef:Is in Denemarken niet alles heel duur?
Ik neem aan dat deze vraag voor mij bedoeld was?
Een vakantie kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Sommige dingen zijn hier inderdaad duurder als in nederland, maar ook veel dingen zijn ongeveer gelijk.
Je kan er voor kiezen om iedere dag in een 5 sterren restaurant uit eten te gaan maar, je kan ook even naar de supermarkt gaan en zelf koken.
Neem nu bijvoorbeeld Rømø, zoals ik voorstelde, dit is een eiland wat heel erg gericht is op toeristen. Dus daar zal je in de supermarkt vast wel de hoofdprijs betalen voor een pak melk. Als je een auto hebt, of graag fietst, kan je ook even naar het vaste land rijden (er ligt een tolvrije brug van 10 km lang) en daar naar de supermarkt gaan. Ik denk dat je dan 2 keer zoveel hebt voor hetzelfde bedrag.
Maar, in de meeste landen zijn de prijzen behoorlijk aan de hoge kant zodra je in de toeristische gebieden komt.
De TS vroeg naar zon, zee, strand, uitgaan, leuke steden en excursies.
Als je in de zomer naar een eiland gaat heb je sowieso al aan de eerste 3 eisen voldaan. Het uitgaan op Rømø is ook goed te doen aangezien er meerdere discotheken liggen. Voor leuke steden zal je het eiland af moeten, maar je hoeft niet veel langer dan een half uur te rijden om steden tegen te komen die de moeite waard zijn om te bezichtigen. Excursies zijn ook genoeg te vinden maar ligt er natuurlijk net aan wat je wilt zien. Op Rømø zelf kan je in ieder geval een excursie te paard (ijslanders) krijgen. 
Een bijkomend voordeel vind ik dat Denemarken best te doen is met een auto. Je bent dan niet afhankelijk van openbaar vervoer enzo.