Betaalbaar weekendje weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Betaalbaar weekendje weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 23:59

Ik en mijn vriend willen februari aanstaande een lekker weekendje weg.
Of nouja.. donderdag tot vrijdag/zaterdag.

Omdat we alletwee nog studeren is het belangrijk dat het betaalbaar is (lees: niet duurder dan 200 euro)
Een leuke stedentrip binnen europa zal geweldig zijn, maar met het budget lastig halbaar.
Weten jullie misschien een leuke betaalbare locatie in een leuke stad binnen europa? Haha!

Fleurtje100

Re: Betaalbaar weekendje weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:14

Weekendje antwerpen is leuk en betaalbaar. Helaas is het met die vliegtax vrij lastig om echt goedkoop ergens heen te vliegen. Er zijn nog wel goedkopere tickets maar dan moet je echt goed zoeken én een goedkoop hotel vinden. Misschien dat je best goedkope tickets naar Milaan/Barcelona/Madrid etc. kunt vinden, maar dan moet je ook weer gunstige vliegtijden hebben anders is de tijd veel te kort, en je moet nog vervoer regelen van het vliegveld naar hotel etc.
Binnen NL kun je natuurlijk een hoop met je OV.
Ik heb een keer een weekendje in dit hotel gezeten: http://www.hoteldenhaag.nl/ Mooi nieuw hotel, met mooie kamers met in iedere kamer een flatscreen, bubbelbad en stortdouche. Op 5 minuten loopafstand van een station, en via dat station ben je ook zo in Den Haag, waar je heerlijk kunt winkelen, en ook zo in Scheveningen om lekker uit te waaien. Ontbijt was ook heel goed. Het is geen ander land, maar je kunt wel heerlijk ontspannen en met een arrangement wat de helft van je budget is.
Van der Valk zal op andere locaties vast ook zulke aanbiedingen hebben, maar ik weet dat dit een vrij nieuw hotel is en daarom wat luxer, moderner en mooier dan het gemiddelde van der Valk hotel.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 00:29

Het is een beetje het probleem dat als ik naar dat hotel ga, ik als het ware m'n eigen huis nog kan zien Bloos Dat is met de trein 3 minuten rijden voor mij..
In ieder geval hartstikke bedankt voor de tip Haha!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:41

Ah, ik zie het Zoetermeer, dat is inderdaad vlakbij. Dan zou ik lekker naar België gaan, Antwerpen, Brussel of Brugge schijnt ook leuk te zijn. En misschien dat je met de trein (of een auto?) Parijs ook wel red met je budget, en nog wat tijd over houd als je reistijd eraf trekt.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:09

Zie ook www.weekendjeweg.nl
Hier kun je goedkope hotels boeken in Nederland, maar ook in de omliggende landen!
Ik ben toen voor omgerekend 15 euro pppn inclusief ontbijt, naar Zeeland geweest (Zuiderduin Beachhotel, Westkapelle). Zo goedkoop zijn de aanbiedingen helaas niet meer. Maar je hebt genoeg hotels waar je ongeveer 30 euro pppn betaalt inclusief ontbijt. (Zo ook in Antwerpen of Brussel)

Ik weet niet of 200 euro je totale budget is of per persoon?

Maar zoals je ziet kun je voor 30 euro pppn al een hotel regelen. Een treinkaartje naar Brussel/Antwerpen is ongeveer 30-35 euro vanaf Rotterdam (niet met de thalys, maar de internationale trein). Je kunt dan beter de auto pakken. Ik was toen 35 euro aan benzine kwijt naar Brussel.